Jump to content

Mine Jakterfaringer:


Lynvingen

Recommended Posts

  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært hos legen.. Siden jeg har sliti med kneet under jakta når jeg har vært på skogen.. Og jo da sliten menisk.. så det må fort fikses slik at jeg går en jakt uten plager i møte... Ikke gøy og være langt inne på skogen og kneet slår seg vrang.. 3 dager igjen til Valp!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å bedømme ut fra bildene, men det ser ut som alle tre har lovende anlegg pelsmessig, dvs de er forholdsvis korthåret ennå og vil antakelig bli god og stri som voksen i pelsen. Stri pels = mer lettstelt, og rusk og rask og snø blir mindre problem.

 

Hvis valpene ellers er like fysisk og psykisk ville jeg valgt nr 1 øverst, hun har mest hvitt i seg og vil synes godt i terrenget. Men nå har jeg kun sett bilder av valpene her da. Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Litt synd siden her har v? nede, skulle oppdatere for lenge siden, men n?ar den store dagen v?... P?redag hentet vi valpen. Og vi fikk valget vi ?et oss da vi var og s??em f?e gang.. Trude(oppdretter) er utrolig dyktig og f? med oss masse informasjon om den lille nurket.. Navnet hennes er Xala of Starconnection.

Hu er veldig trygg og vandt til mennesker.. Hu savner nok flokken sin om natta da hun har gr?t mye.(spesielt f?e natt med 3 timer s?. I natt har det g?mye bedre..

I g?har hu hilst p?lle 3 kattene her hjemme og ser ut som det g?bra for begge parter..

I dag hilste Xala p?ompis, men var veldig skeptisk og trakk seg unna, s?et m?u f?ere tid p?eg med og hilse p?

Hu er ikke vandt til bur men i l? av 2 d?har hun begynt og bli glad i det.. Hu har skj?det er hennes eget private sted.

Litt mye info p?ort tid men mere kommer og med masse fine bilder:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja på tide med oppdateringer, hadde aldri trudd at en valp tok så mye tid men nå begynner det og hjelpe og henne begynner og bli mere selvstendig... Så her er noen bilder:

 

div183.jpg

 

Endelig hjemme i sitt nye hjem.

 

div186.jpg

 

Og første henne gjorde var og stjele alle sine hjerter:

 

div251.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så på tide at henne skulle få lov og hilse på kompis:

 

div238.jpg

 

Men han er bare sjalu og overlegen, noe jeg aldri hadde trudd. Om det er sjalusi eller fordi hu er valp vet jeg ikke enda men syntes det er litt synd.

 

Derimot Mia var full klaff, 110% full fres og går fint sammen i skogen oxo.

 

div094.jpg

 

Mye og bli vandt til og lære, godt med en "power nap"

 

div311.jpg

 

På en måte viser hun allerede interresse for rådyr, bæsj er tingen!

 

div299.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan nok se sånn ut ja.... Får ta tiden til hjelp...

Det har i allefall vært mye jobb og få henne stue ren, være alene hjemme, sitte i bur i bil, og så klart tilvennes kattene vi har, siden vi har 3 av dem!

Men ting ser lysere ut for hver dag som går, Og siden vi har fått henne har hu doblet vekta si.

Dyrlegen sa hu så frisk ut og enda for tidelig og se om underbittet hennes vokser seg på plass.

Så nå sitter jeg her utoldmodig og venter på snøen skal forsvinne slik at man kan begynne og gå på skogen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vell nå i begynnelsen av Mars fikk vi besøk av hoggsmaskiner hjemme på skogen.

Og med slikt dukker det opp masse mat for rådyr og elg:

 

Anders130.jpg

 

Akkurat som om Elgen har en 6 sans og hogst maskine er en slags magnet for elgen for de vet at der de holder på er det mye mat etter greiener som maskinene legger fra seg.

Selv om maskinene holder på til 22 tiden er det ligge plasser etter elgen morgenen etter:

 

div008.jpg

 

Maskinen i action:

 

div031.jpg

 

Syntes jeg fikk til ett kjempe spennende bilde av hogst maskinen på kveldstid:

div084.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siden Hogstmaskinene har spist seg vei igjennom skauen fikk vi muligheten for og gi Xala sin første skogtur!

Noe som falt i smak både for henne og Mia.

Nye spennende områder og utforske for Xala, mens Mia gikk rett i jakt possisjon siden det har vært masse dyr rundt der vi gikk:

 

div107.jpg

 

div112.jpg

 

div139.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vell mye som har skjedd siste tiden så mye på hjertet..

Selv om jeg trur vinteren ikke har gått alt for hard utover dyrene så har det

fortsatt gått med noen dyr desverre..

Ute hos oss har det gått med 2 stk i påkjøring, mulig 3 da jeg ikke vet hva som skjedde med dette.

Men den enes død er andres brød.. eller noe i samme dur, synd er det!

Her har noen kost seg:

Anders037.jpg

 

Kjeven var borte:

Anders018.jpg

Link to comment
Share on other sites

En artig historie:

Her i januar hadde vi fiske konkurranse der jeg hadde satt ut lavo på isen og en nabo hadde ei fiskebu.

Problemet var at jeg tok inn lavoen morgenen etter mens han lot sin stå i 2 uker.

Og dermed var bua fryset fast i isen og han fikk den ikke løs.

Så nå forrige helg gikk isen gitt!

Og hytta stod igjen på ett isflak og seilte ut på Drammensfjorden!

Jeg kontaktet eieren og fortalte hva som skjer og han fikk ikke gjort noe med det siden han var på fjellet.

Så spurte han om jeg fikk den hvis jeg hentet den, og fikk ja som svar.

Så klarte og skaffe en båt og ut og hentet hytta og fikk dratt den på land etter 3 timers slit!

Med biljekk og øks klarte vi og få den løs fra isen og vips! Hadde jeg fått meg en ny mobil jaktbu!

Med litt modifikasjoner skal den få 2 ligge plasser og det er allerede ved ovn inne i den! Kan bli morro og få den langt opp på skogen slik at man kan ligge over og få med bukkejakt, tiur/orrhana leiker selv om det er litt dårlig vær pluss være allerede på post tidelig om morgenen..

 

div215.jpg

 

div217.jpg

 

div221.jpg

 

Kommer til og komme flere bilder av bua med modifikasjoner og hvor den kommer til og bli av...

Artig?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har det vært påskeferie!

Og Xala har vært i paradis! Hu har blitt skjemt bort til de grader og fått oppmerksomhet fra 8 stk og ikke minst all den fantastiske snøen!! En ting en valp elsker så er det snø!

Her er det noen bilder, kom gjerne med komentarer til lille frøkena.

 

Snø er lissom greia!

Pske2010023.jpg

 

Possering:

Pske2010069.jpg

 

Possering 2:

Pske2010del2026.jpg

 

Fortelle onkel eventyr er gøy!

Pske2010130.jpg

 

Dytte eierne sine ut av senga fordi det er kunn plass til Xala!

 

Pske2010del2075.jpg

 

 

Fikk Påskens blink skudd da blitsen på kamera spratt opp og Xala hadde all fokusen på blitsen mens kamera hadde fokusen på øynene hennes haha!

 

Pske2010del2086.jpg

 

 

Så I Hemsedal har henne lært litt mere om elv, bli med på ski turer, ikke være avhengi av kunn eierne og lengere bilturer..

Link to comment
Share on other sites

Jadda da er Våren kommet, hører mye liv om kveldene fra skogen. Fuglene synger og bekkene sildrer.. Og det betyr kunn 1 ting! Tiur og Orrhana leik!! Så fikk ikke gått i fjor men året føre var jeg på leik og tok noen bilder:

 

Ole Morten setter opp Gapahuk bak Granbar hytta vi har brukt i over 20 år!!

divfraapril7012.jpg

 

Så fyre opp bålet og la mørke senke seg..

divfraapril7069.jpg

 

PølseGrilling(Morro med lang lukketid, da kommer fargene frem):

IMG_4579.jpg

 

Våknet opp til ett kjempe spill! Og Kompis hadde ikke hørt den lyden før og stormet GranbarHytta! Gudskjelov skremte han ikke fuglene, siden han ikke bråker mye og det var tåke:

divfraapril7085.jpg

 

Jeg prøver og snike meg inn på fuglene og få dem nærmere med og lokke på dem, Det virker!

divfraapril7086.jpg

 

Siden jeg har litt dårlig linse og det var tåkete kom jeg ikke nærmere enn dette, men ser dere godt etter ser dere fuglen midt i tåkeheimen der den sitter på en Tue midt på myra:

divfraapril7044.jpg

 

Så i løpet av få uker nå skal vi på Leik igjen!Gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Planlegger tur til Lillestrøm og Villmarksmessa på Lørdag, med ett buss lass med skytter gale jegere..

For ett par år siden Vant jeg premie der inne til og med som ligger på nett..

 

Bilde1-2.png

 

Vi var også innom Standen til de som lanserte filmen ElgFall. Og ble tatt godt imot av Gutta!

Her er Fadern og Per H:

 

Bilde2-2.png

 

Resten ligger på www.skitt-jakt.no

 

Så får ta meg en tur innom Standen til Kammeret og hilse på i år..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Har du mer grombilder? :D

 

Grombilder? he he joda... her kommer noen:

 

Xala og jeg med kamera var og lekte litt ute i blomsterenga forrige helg:

IMG_9646.jpg

 

IMG_9707.jpg

 

IMG_9665.jpg

 

IMG_9663.jpg

 

Gult er Kult! og Xala er veldig enig! Mens Kompis kan jeg desverre ikke slippe løs siden det er bånntvang og han stikker rett til skogs!

 

IMG_9768.jpg

 

Fikk besøk i hagedammen her oxo, en snok:

 

IMG_9747.jpg

 

Og ikke minst... Den fisk/jakt bua jeg plukket opp fra Isen i vinter er ett hakk nærmere og bli jakt hytte, her har jeg gått med motorsag føre og en kompis etter med grave maskin og lager vei dit vi skal ha den:

(Flere bilder av prosjektet kommer)

 

Bilde0206.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt og høre Gullars...

 

Er gøy og se kropps språket på henne og hvordan hu vokser fra dag til dag.. Hu trenger og bli litt mere selv sikker på skogen så hu tar lengere turer fra meg, og begynner og ta opp interressen for rådyr.. NOen forslag?

 

Her er en veldig skuffet Xala, ikke noe gøy ute i regnvær!!!!Sukk!

 

Mai352.jpg

 

-Når skal det slutte og regne?!?

 

Mai353.jpg

Link to comment
Share on other sites

Villmarksmessa 2010:

 

Vell det jeg husker av den... Hadde tenkt og skaffe mere informasjon og tilbud med det hele gikk i vasken gitt..

Her er noen bilder:

 

Kroatia340.jpg

 

Kroatia341.jpg

 

Noen var stiv i nakkken og fikk en masasje mens andre var stive andre steder:

 

Kroatia345.jpg

 

(-Noen klagde de hadde fått en stiv en nedover beinet)Litt av noen karer og ha med seg i krigen!

 

Kroatia347.jpg

 

Var en tur innom Standen til Kammeret.no og tok en hyggelig prat...

 

Kroatia348.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har du fått modifisert den buen du reddet på isen?

 

Jeg jobber med saken:) Den nye jakt bua skal males i helgen til en litt mere anonym farge... Nemmelig grå. Tenkte litt på Fargekode: 3502B Så den ikke fremhever seg så veldig der jeg skal ha den.. +Bygge sengeplass til 1stk.

Hittil Så har vi jo laget vei frem dit vi skal ha den og jeg har ryddet opp rundt utsikten der og gitt bort all veden det har blitt.

Så det ligger ferdig kappet opp og skal bare kjøres ned til uka... Og så klart ferdig klyvet ved kjøres opp til hytta.

Tenkte og få lagt ut noen nye bilder av det prosjektet i løpet av helgen..

 

-Her bilde av vi lagde veien:

Bilde0206.jpg

 

Ett annet prosjekt jeg driver med er Hundegård til min PBGV. I stedet for og kjøpe hundegården på felleskjøpet for 4790kr,

Kjøpte jeg samme hundegården til 2400 på Nett auksjon på Netthandelen.no. (kom på ca 3100 med frakt).

Så må prøve og få rukket og grave ut Hundegården i løpet av helgen oxo. Og det gidder jeg ikke grave for hånd så nettopp kjøpt meg

"NY" maskin for jobben.. Kult hva? Er en David Brown 63MOD!!!

 

Bilde0245.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg hatt 2 kjempe fine kvelder på skogen. Siden nabo gården skulle ta den første slåtten i år bestemte jeg meg for og ta med Xala og gå en tur rundt på jordet for og se om det lå noen årets rådyr på jordet som jeg fikk støkket ut slik at de fikk spart seg for slåmaskinen og god trening for Xala. Jeg støkket ut 2 rådyr men på lang avstand og Xala fikk ikke med seg. Men i dag gikk jeg på en rev som Xala syntes luktet interressant. Så gikk vi på nabo jordet som var full av ligge plasser og Xala fikk teften av rådyr skank etter ett rådyr som må ha bøtet med livet i vinter ser det ut som.

Pluss stod lenge og så på ei diger elg ku som spiste ferske bjørke skudd.. Noe Xala syntes hørtes veldig skummelt ut..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan det er med deres hunder men jeg har dressert Xala godt tydeligvis da hun graver ut sin egen Hundegård!

Og hu begynner og få teken på gravinga oxo......

 

Fisk3001.jpg

 

Fisk3002-1.jpg

 

Fisk3003-1.jpg

 

SHES DIGGING IT!!!!!

 

Hu minner meg litt om Bulldozerne i Fraglene der hu sitter hehe.

 

Pluss skaffet henne hundehus som jeg skal få hentet i løpet av dagen..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mere oppdateringer fra Hundegården:

 

-Endelig ferdig utgravd, Lagt duk i bunn og klar for pukk:

Bilde0256.jpg

 

Her er det godt på vei og få fylt på pukk:

Bilde0257.jpg

 

-Mellom pukken og grusen legger jeg netting slik at Xala ikke skal klare og grave seg ut:

Bilde0259.jpg

 

-Hundehuset jeg fikk tak i:

Bilde0258.jpg

 

Er isolert, med eike parkett og eike lister inni... Og så klart panelert. Skal bytte noen topp bord og males...

Link to comment
Share on other sites

Xala! dette er ikke rådyr men HEST!! Er som ordtaket: Ei rotte født i en stall, er ingen hest!

Bilde0253.jpg

 

Har du fått modifisert den buen du reddet på isen?

 

Endelig er Jakt bua ferdig modifisert!!

 

Her er noen bilder:

 

Bua har blitt Grå: (Fargekode 3502B)

 

Bilde0261.jpg

 

På Jula selger dem noen geniale fester som passer sykt bra til Gevær holdere:

Bilde0262.jpg

 

Har modifisert slik at man kan sove der:

Bilde0263.jpg

 

Som kan lett modifiseres så har du Bord til begge sider, sitte benker til 4stk, Lavo ved ovn, Olje lamper, og klyve øksa henger klar på veggen:

Bilde0264.jpg

 

Bilde0265.jpg

 

*Legg merke til det "flotte" bilde av elgen

Bilde0266.jpg

 

Bilde0268.jpg

 

JEg kan fortsatt bruke den på isen til is fiske da hullene fortsatt er der:

 

Bilde0267.jpg

 

Bordene har jeg montert med hengsler i veggen og vingemutter på beina slik at bord beinet lett demonteres og bordet henges lett inn ved veggen.. Praktisk..

 

Hva syntes dere? Håper og få bua transportert opp på skogen i dag.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

He he, du vet å ordne deg! :D Knallkjekk den bua der, og bisken vokser til også, ser jeg. :wink:

 

Jo den bua gleder jeg meg til og få opp på skogen.. Ett sted og komme og få tørket seg og varmet seg. Pluss fint sted og være når jeg trener Xala.. Og plassen jeg skal ha den på har panorama utsikt..

 

 

Xala vokser.. hu var litt underbitt i starten men det har rettet seg fint. Veier 9 kg nå, Og utviklet seg til og bli en trygg og glad hund. Må bare begynne og få vekket jakt instinkte sitt. Noe jeg føler hun har begynt med siden hu søker mere ut i sidene fra stier og veier.. Skal en tur i skogen med henne i dag så får vi se hva hu gjør for noe...

Link to comment
Share on other sites

Yess da endelig gikk alt etter planen og fikk kjørt opp Jakt bua og montert opp hunde gården...

Og så klart tok jeg noen bilder:

 

-Her på vei opp den nye veien vi har laget, fryktet at traktoren ble bak tung så måtte stå på laste apparatet for og få litt vekt framme..

Bilde0270.jpg

 

-Etter lange diskusjoner ble vi enige hvordan den skulle stå..

Bilde0272.jpg

 

Bilde0273.jpg

 

-Utsikten kan man ikke klage på:

Bilde0274.jpg

 

Bilde0275.jpg

 

Hundegården til Xala:(Mangler litt oppretting, shine rundt gården og male hundehuset)

Men ble Fornøyd med gården 8)

 

Bilde0269.jpg

 

Xala inspeserer hundegården...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar Lynvingen.

 

Du er utruleg flink og herleg.

Dette var snadder. Den gravemaskina!

Makalaust fint hundehus og ei jaktbu som inviterar ti,l "her er det kossZsseleg".

 

Jo takk takk... Er artig og klare og holde tråden i gang selv utenfor jakt tiden...

 

I går åpnet det seg en helt ny åpenbaring for meg og Xala! Og med bilder av ALT som skjedde!!!!!

Var på skogen med Tor Erik i går for og trene Xala og se etter dyr, da vi plutselig støkket ut en Rådyr bukk rett ved siden av oss i det høye gresset:

-Se rådyret på full sprang:

IMG_0545.jpg

 

Xala så ikke bukken pga det høye gresset, men når vi viste henne ligge plassen til bukken ble det fart i sakene! Frem og tilbake for og finne sporet, Plutselig ved litt hjelp av oss løp hu på de ferske sporene av rådyr bukken, tvert over jordet og inn i skogen.

Det gikk en 3-4 min så kom hu tilbake.

 

IMG_0548.jpg

 

Gudskjelov hadde jeg med Gamrin Astroen så vi gikk på spora av bukken, og flere ganger tok hu etter bukken og snudde etter 5 min.. Mere og mere selv sikker ble hu. Og lengere turer unna oss.. Fantastisk morsomt!

 

Her feil dømmer hu bekken som ender med ett sikkelig bad med hele seg under! VIktig i slike situasjoner at hu finner ut av det selv om bekken og hvordan krysse den selv slik at hu ikke forventer hjelp hver gang i fremtiden slike hindere dukker opp:

IMG_0555.jpg

 

Og kan tydelig se hu har lært seg og følge tilbake spor på returen sin:

(Dem som er motstander av GPS skjønner jeg ikke! 100% mere gøy og lærer rikt!)

IMG_0560.jpg

 

Det var foresten første gang vi brukte GPS på henne, selv om det er kompis sin passet den fint til henne også..

Alt kler ett smykke!

IMG_0564.jpg

 

Her har vi vært og prøvd og lokke frem bukken uten hell..

IMG_0567.jpg

 

Ett par stemnings fulle bilder fra en fuktig tur på skogen:

 

IMG_0557.jpg

 

IMG_0558.jpg

 

Og gjett om jeg er stolt av Xala! Fikk ett vellfortjent stort tyggebein da vi kom hjem..

Nå vet jeg i allefall hu har jakt lysta! Trenger mere trening så tenker jeg min første los er på gang :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det vel akkurat nå du bør vente en drøy måned før du prøver å gjenta denne suksessen med Xala... Til båndtvangen er over.

 

Jeg er av de som sier at skogstilvenning av valp er greit, selv i båndtvangen (siden man risikerer svært lite ugagn), men innjaginga - som dette var starten på - bør du vente med til lovlig dato 21. august... Nå har Xala fått smaken på det som er morsomt, da tåler hun, og bør, vente en måneds tid nå før hun slippes i skogen. En unghund som henne har du evig god nok tid med, hele denne første høsten misunner jeg deg! :)

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er det vel akkurat nå du bør vente en drøy måned før du prøver å gjenta denne suksessen med Xala... Til båndtvangen er over.

 

Jeg er av de som sier at skogstilvenning av valp er greit, selv i båndtvangen (siden man risikerer svært lite ugagn), men innjaginga - som dette var starten på - bør du vente med til lovlig dato 21. august... Nå har Xala fått smaken på det som er morsomt, da tåler hun, og bør, vente en måneds tid nå før hun slippes i skogen. En unghund som henne har du evig god nok tid med, hele denne første høsten misunner jeg deg! :)

 

Det er jeg helt enig med deg i... Hittil har det gått greit og dyrene har ikke hatt noe og være redd for men nå har instinktet hennea begynt og våkne:)

Link to comment
Share on other sites

Slenge meg på med lovord om fin bu, fin utsikt og en gryende jakthund. Men vil også slenge meg på oppfordringen til å følge båndtvangen når (u)dyret har begynt å våkne. Lykke til utover høsten, det virker som om du har spennende måneder i møte! :)

Link to comment
Share on other sites

Vell da overlevde man helga så vidt etter en fuktig sjenking i den nye jakt bua.. Det hele startet med regnvær og stiv kuling, så hadde med ett party telt som fungerte utmerket som fortelt. Så kom Trønderen i ført Valtra sin arbeidsdress med patrolen sin og med sine 200 Country sanger på spilledåsa, oppholdsvær, Pølser og alt for mye øl lå alt til å bli en suksessfull og stemmningsfull indrekning av bua.. 8)

 

Oljelampene ble kjempe fine:(Litt utydelig bilde av en eller annen grunn)

IMG_0572.jpg

 

Ingen ting slår ett fint bål som lyser opp alt rundt seg i skogen på en fin sommerskveld:

IMG_0573.jpg

 

IMG_0604.jpg

 

IMG_0585.jpg

 

Mitt flotte fortelt!:

IMG_0582.jpg

 

-Godt jeg hadde med Ole Morten som Brannmann! he he

 

Kvelden innsats gikk slik: 1 stk overtråkk av bein, hodepine, kvalme, flått bitt hvor jeg ikke ønsker og kommetere nærmere satt hen!! Øl luktene Patrol hvor vi fikk fjernet Tectylen under hehe, og en form som var do(Latinsk: DASS!)

Link to comment
Share on other sites

Etter en idee Ole-mog ga meg skal jeg prøve noe nytt og lokke rådyr bukken frem med, nemmelig Leke gris til hunder!! Skal innom og kjøpe en slik en i dag. Dette er av type gummi leke med grynting når du klemmer på den. Vet for 2 år siden at ole fikk svar fra en rådyr bukk når han prøvde denne.. Referat kommer etter helga!

 

Leka er av denne typen:

 

Bilde1-3.png

Link to comment
Share on other sites

Var og spanet etter dyr i helga... Var en stor rådyr bukk på ett av jordene.. Jeg prøvde med den Rosa leke grisen men null reaksjon. Så den gikk til Xala som satte bedre pris på den!

Kantarellen har kommet! så Lørdag sendte jeg min bedre halv del ut på byen, og jeg selv kunne gå på skogen i fred uten mas! Se på rådyrjakt på dvd og nyte nydelig mat!

Godt brød, Skogs bacon, kantarell og tyttebør syltetæy på. Og rømme ved siden av.

 

IMG_0608.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...