Jump to content

Hvor kan jeg kjøpe 629?


Kingfisher

Recommended Posts

Etter endelig å ha fått innvilget søknad på en S & W 629, ringer jeg litt rundt og finner ut at de er vanskelig å oppdrive. Da jeg ringte Winge Våpen viste de ikke når de kunne levere. Ettersom de er importør var svaret hos de andre jeg ringte til det samme.. Så mitt spørsmål er; hvem kan levere en Smith & Wesson 629 eller 29 med 6,5' løp? Evt. er det komplisert å kjøpe en i utlandet, f.eks Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen på forumet Kongsberg50mm!

Jeg sitter med en godkjent søknad selv.. Som du sier er det ikke noen som klarer å levere butikknye sånne... Men du KAN finne de på bruktmarkedet. Det er ikke komplisert å kjøpe fra Sverige når du har tillatelsen!

Link to comment
Share on other sites

Feil! De har som regel ikke .44 i Danmark (maks 9mm/.38...), men de KAN bestille spesielt for eksport...

Stemmer det :) Bra du rettet meg! Da blir vel Sverige eller bruktmarkedet veien å gå, eller å satse på at de kan skaffe raskere i Danmark enn hos Winge.

Link to comment
Share on other sites

Den 29´en hos HH er tydeligvis en eldre modell (pinned barrel) til svinepris.

Nesten 9000,- norske kroner for en gammel modell 29 er ikke mindre enn latterlig dyrt.

Er du riktig uheldig kan ikke den danske momsen trekkes ifra på et bruktvåpen, mens den norske kommer i tillegg uansett.

Skygg unna om du ikke vil gi for mye.

Link to comment
Share on other sites

og støtte de få spesialbutikkene vi har
Helt enig Hassel, men hvis ikke spesialbutikkene klarer å levere, eller har leveringstid på 12 måneder eller mer så KAN det forsvares å hente fra naboen?

Der er vi forsåvidt enige, men jeg skulle jo tro man kunne spore opp en i Kongeriket.

Link to comment
Share on other sites

.............kan ikke den danske momsen trekkes ifra på et bruktvåpen, mens den norske kommer i tillegg uansett.

 

Det stemmer ihvertfall med brukte våpen hos HH.

 

Delvis er dette OK: Summen som butikken har gitt for et våpen i bytte får man ikke ta MVa for. Men oppå dette kommer påslaget (som gir dem en inntekt). Og på dette påslaget skal det beregnes mva, som skal trekkes fra i Danmark. Men inn til Norge må man betale mva av det totale beløpet - og i tillegg vil ikke HH trekke fra mva for påslaget heller ..... :(

Link to comment
Share on other sites

Klarer og løfte ennå jeg vet du, men hvis noen blar opp en haug med grunker....kan jeg alltids lage meg en ny vet du :-)

 

Egentlig merkelig at butikkene ikke har ett større "lager" av slike flotte våpen som en 629 inne hele tiden? Er jo ikke slik at de blir "foreldet" heller ;-)

 

Og jeg tror hvis butikkene er smarte så investerer de i en del 38 revolvere pluss 9mm for litt "baneskyting" for ca 45 starter på ett søndagsstevne i hurtig militær/revolver er vel ikke så dårlig :-) Var nesten dobbelt så mange starter i disse enn i fin/grov :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har bare en s&w mod 14 med 6" løp. og har fått magnumdilla etter noen runder med en eldre ruger, jeg er s&w tillhenger så det må bli en 629 om det ikke dukker opp noe annet spennende, i mine øyne er det 6,5" full lug som ligner mest på det jeg vil ha. Er det noen god grunn for å velge noen andre lengder enn 6,5" eller er det en ok løsning ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...