Jump to content

Beste måten å lagre ammunisjon på?


høggern

Recommended Posts

Jeg er for tiden student. Dvs at jeg er bortreist fra det høggerske hjem mesteparten av året. I den anelding har jeg litt ammunisjon som ligger hjemme å venter på meg å som fort kan ligge et par år til jeg får tid til å skyte det opp.

Så da kommer spørsmålet: Hva er den beste måten å lagre ammunisjon på?

 

Tenkte jeg skulle putte skuddene i 50BMG ammokasser i stål, slike som er tette. Er det en god ide?

Kom med innspill folkens.

Link to comment
Share on other sites

50-kasser har jeg brukt mye og med godt resultat. Bare sørg for at pakningen er hel og tetter skikkelig, så skal det gå bra. Jeg pleier også å legge en liten pose eller to med silica-gel nedi boksen. En fin måte å teste om den er tett på, er å åpne og legge den i fryseren en times tid eller så til den holder bra med minusgrader. Så åpner du fryseren, smeller igjen ammobokslokket og setter den i romtemperatur i 5-10 minutter. Poffer det litt når du åpner den, er den tett ;-)

 

En annen ting jeg har tenkt på, men ikke prøvd er å vakuumpakke ammunisjon. Noen som har testet eller vet om det har noe for seg? De vil i hvert fall ikke påvirkes fuktighet...

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting jeg har tenkt på, men ikke prøvd er å vakuumpakke ammunisjon. Noen som har testet eller vet om det har noe for seg? De vil i hvert fall ikke påvirkes fuktighet...

 

jepp, har noe blankpusset ammo som har lagt vacumpakket i et par år. Like blanke og fine. jeg vacumpakker sølvtøyet også, så slipper jeg sølvpuss hver søndag :wink: (bruk laaaange poser, så slipper du å ta nye for hver gang)

Link to comment
Share on other sites

En annen ting jeg har tenkt på, men ikke prøvd er å vakuumpakke ammunisjon. Noen som har testet eller vet om det har noe for seg? De vil i hvert fall ikke påvirkes fuktighet...