Jump to content

Vindmålerdings... Hvete eller potetmel?


BigBore

Recommended Posts

Ei fjør i ein sytråd under fortreet på rifla, litt potetmel/hvetemel ( er usikker på kva som er best ) i ein snusboks/flaske med eit knøttlite hull i... Eller kun å stappe fingeren i kjeften og holde den opp eit lite øyeblikk.. Er det lite vind, så kan det sistnevnte være litt vanskelig å kjenne, men det er den metoden eg har brukt i alle år..

Link to comment
Share on other sites

ikke særlig nyttig den der du... den måler vindstyrke, ikke vindretning. metoden jeg bruker er å kjenne med ansiktet hvor vinden kommer fra. synes det er mest effektivt. er d så lite vind at jeg ikke kjenner noe, har jeg en lighter til å sjekke med sånn i tilfelle. men er det så lite vind så har d fint lite å si. ikke så vanskelig å komme innpå dyr inn til skuddhold når d uansett er vindstille. da er det andre faktorer som spiller mer inn. som lydløshet og skjul.

 

men hvis du står der i kjøkkenskapet til mor nå med en pose potetmel i ene hånda og en pose hvetemel i andre hånda og ikke vet hvilken du skal velge, ville jeg sagt potetmel. har inntrykk av at det er enda mer finkornet enn hvetemel. spiller nok ingen rolle hvilken du velger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...