Jump to content

Jaktfelt 2010


pettern

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fik kogså en pakke i dag. Skal skyte på lørdag, hvis vi ikke fryser inne. Bestilte komplett sett. Prøvde litt i går på noen av figurene. Skjønte fort at det må mye trening til for å oppnå en anstendig poengsum :shock:. Det var fort gjort å dra ut en flyger på grevlingen og orrhanen :D

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke klimamøtet i København blitt avholdt i mars, for de fikk da ordnet det slik at jeg ikke har fått skutt de dagene jeg hadde tenkt pga kulda..

 

Sesongen for min del begynner på Eidskog, siste helga i januar tro? Har kjøpt ny pipe til saueren nå, den gamle var ikke heeelt ferdig, men kjedelig å måtte bytte pipe midt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Husby. Det er fler som selger jaktfelt figurer. Men figurene som blir brukt på nm blir solgt via jaktpartner gjøvik. Gå inn på jaktpartner gjøvik sine sider og trykk på jaktfelt eller gå inn på linken under og trykk på boj. Så kommer du inn på nettstedet der du bestiller skivene

Link to comment
Share on other sites

Advarsel: snikreklame

 

Ahh, endelig er vi i gang :D Etter ei romjul preget av innendørsaktiviteter pga tildels heftig kulde ble det et pusterom akkurat i dag da vi hadde vår første jegerfeltskyting. Sekssju grader og flotte forhold ! Hvis du er i området neste helg er det bare å ta seg en tur! (terminliste og kontakt i signaturen)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg husker ikke målene på Dagfinrud sitt rådyr, men når det gjelder holdene med skiver fra BOJ så er de alle på (eller tilnærmet på) makshold. Unntaket er ulven som har 10 meter å gå på til makshold. Vanskelighetsgraden er vel derfor høyere enn den opprinnelige løypen. Mener å huske at det var 3 blinker på makshold der.

Vi får vel prøve å holde fast i stokken under denne NM-løypen også. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke så lett å skru seg bort på den nye løypa, ser jeg, da det ikke blir noe knepp ned lenger :) Må tenke positivt vettu! Synes også det er positivt at de gjorde om det ene liggende holdet til sittende. Mulig dette gjør at det blir vanskeligere men det er skjelden mer enn ett liggende hold uansett stevne, så det bør kanskje ikke være det på ett NM heller?

Link to comment
Share on other sites

Undertegnede og pettern kommer. Er meget positiv til at det korteste holdet, er vel det som pleier å være 22m stående på sjøra det da, er kuttet ut. Dette blir morro! Krødsherrad har alltid hatt et fint stevne med fine premier og fin løype. Dette blir det første stevnet for meg i år.

Link to comment
Share on other sites

det er jaktfelt i Froland (2 mil fra Arendal) førstkommende søndag 10/1

 

Tror det er påmld fra 10-12 som vanlig.

 

Så også at nm løypa ble endret nå. Det var jo synd har handlet inn figurer til å trene på. DAgfinn rådyret tror jeg har mindre ringer enn boj rådyret . Men det tilsvarer jo 5 ern på elgkalven uansett. Men må jo innrømme at jeg liker svart hvitt figurene best. Bedre kontrast i de. Men dagfinn rud dyret er bedre enn boj rådyret for det kan fort bli blast, men dette er jo smak og behag. Syntes også den nye haren også var noe blass med lite kontraster. Orrhanen sytes jeg var flott :D. HAr prøve skutt noen ganger nå på figurene og en må holde godt i børsa for å vingle de inn som vanlig :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Vil minne alle brukere av kammeret om jaktfelt stevnet i Krødsherad 30.jan. Kan informere om at det er blitt gjort endringer på løypa fra i fjord. Vi har strukket ut holdene så mye som forholdene tillater, dvs vi har kuttet ut noen av kort holdene, samt nye figurer.

Vell møtt!!

 

Kan du si litt mere om hvor dette er mer eksakt ? Krødsherad er stort for oss som ikke er lommekjent i de områdene :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vil minne alle brukere av kammeret om jaktfelt stevnet i Krødsherad 30.jan. Kan informere om at det er blitt gjort endringer på løypa fra i fjord. Vi har strukket ut holdene så mye som forholdene tillater, dvs vi har kuttet ut noen av kort holdene, samt nye figurer.

Vell møtt!!

 

Kan du si litt mere om hvor dette er mer eksakt ? Krødsherad er stort for oss som ikke er lommekjent i de områdene :wink:

 

http://www.krodsheradjff.net/kjorebeskrivelse.html

Link to comment
Share on other sites

Åpningsstevne i Åsane (Hordaland) 17. januar

 

Som vanlig er det noen som er rustne :oops: , noen som roter :roll: , samt noen som har full kontroll 8) .

 

Selv skjøt jeg sånn passe slapt, helt til børsen brått fant på å senke treffunktet 10 cm ned og tre til venstre. :shock: Her må nok montasjen etterses!

 

Neste stevne i Hordaland går 24. jan hos Bergens JFF (kal. 22).

Neste grovfelt er hos Åsane 31. januar.

Link to comment
Share on other sites

Har dere fått klasseføringskortene for 2010? Jeg har ikke fått mitt enda og skal skyte jaktfelt på Jæren til søndagen. Og lurer jo på om det vil skape et problem for meg siden jeg ikke har noe bevis for at jeg har skifta klasse...?

 

Jeg prøvde å følge oppskriften på jaktskyting.no om å skrive ut sitt eget kort, men det funka ikke. Er IQ-en min helt lam eller er det noe gæernt?

Link to comment
Share on other sites

Har dere fått klasseføringskortene for 2010? Jeg har ikke fått mitt enda og skal skyte jaktfelt på Jæren til søndagen. Og lurer jo på om det vil skape et problem for meg siden jeg ikke har noe bevis for at jeg har skifta klasse...?

 

Jeg prøvde å følge oppskriften på jaktskyting.no om å skrive ut sitt eget kort, men det funka ikke. Er IQ-en min helt lam eller er det noe gæernt?

Jeg fikk mitt for lenge siden.

Men du har gått opp fra JB til JA? Da skal det ikke være noe problem - blir det problem så er det prippent sekretariat ;-) hehe...

 

Får du ikke skrevet ut noen side på jaktskyting altså?

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å finne frem SALONGEN :D:shock::)

http://www.bjf.no/modules.php?name=News ... =0&thold=0

30/30 pleier å være vinner resulatet :P:P

ja detta er nesten så en får lyst til og bruke hagla heller, kan jo bruke slugg på "langhold a"

skjønner ikke at dem gidder og arransjere jaktfelt når dem setter ei slik løype, ei god feltløype burde inneholde hold på ca45m og opp til 200m+ etter min mening. manger er det som skyter med rifla på så korte hold? må jo være utstoppa tiur på peis stua neste da. nei håper flere tar et oppgjør med en del personer i forenings norge og begynner og tenke litt nytt ang løyper. ellers så kan vi jo skyte figursti i stedenfor.

Link to comment
Share on other sites

beklager.. men var farlig likt en del " ordinær" felt en til tider er på. og som jeg ikke er veldig glad i. men topp at det og lages felt for 22 og, veldig bra for rekrutering og framtiden.

mener at det burde tilstrebe flere hold på rundt 120-200m med større figurer, di fleste jegere jeg kjenner har knapt skutt eller tenkt det på et ekorn på 25m. men et rådyr sittene på 140 er nok mer relevant i jakta

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk mitt for lenge siden.

Får du ikke skrevet ut noen side på jaktskyting altså?

Var i kontakt med Vidar Nilsen i NJFF i dag og kortet mitt er nå underveis :)

Alle kortene ble sendt ut før jul sa han men mitt kom i retur pga feil adresse (vi har brått fått gatenr her ute i provinsen og jeg har ikke oppdatert det på nettet).

Han fortalte også at det kun var NYE skyttere som kunne skrive ut sitt eget klasseføringskort; vi som allerede har må vente til de sendes ut eller du kan kontakte dem direkte dersom du f.eks mister kortet. Det var jo greit å vite, for jeg trodde at det var noe i veien med intelligensen min her :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor resultatlista fra jaktfelt i Rakkestad 17.01.10 er å finne?

 

Resultatene fra Rakkestad kommer nok ikke før om et par månder, de er ikke så raske på dataen nedi østfold

Skulle ikke tro at det skal ta så lang å få resultatene ut på nettet.

 

Resultatene kommer på:

 

http://www.njff.no/ostfold/lokallag/rakkestadogdegernes

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor resultatlista fra jaktfelt i Rakkestad 17.01.10 er å finne?

trur ikke dom har kommi ut av steinaldern i østfold ennå! dom klarte jo ikke å få ut resultater på nm en gang data og internett er nok litt for nytt for dom!! er jo bare tragisk at ting kan verra så amatørmessig i 2010!!

Link to comment
Share on other sites

KRØDSHERAD takker for et vel gjenomført stevne igjend, ei fin variert feltløype med både store og små figurer. gaupa ståene på 130m er vel ikke så ofte vi har gjort men med 1ring som tellene så synes jeg det er greit. elgen sittene på 185 med storviltpoeng var og morro. skal være en blanding av hold og regulere med innertreff for og skille og poeng.

alle stevner der det lar seg gjøre burde ha et eller to hold på min 130-200m. og ei løype en skal gå litt som her i helgen.trenger det for og holde varmen hehe.

SÅ EN STOR TAKK TIL EN HYGGELIG ARRANGSJØR MED MANSKAPER.

mvh

hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

Kommer akkuret hjem fra jaktfeltstevne i Åsane nå. Skal bearbeide resultater og legge dem ut.

Neste helg er det ikke noe jaktfeltstevne i Hordaland, men de tre neste helgene skal det være stevne hos Åsane 14. feb., Bergen 21. feb. og Os 28. feb. Og så kommer mars... :wink:

Terminlisten finner du HER.

 

Kart til Åsane

Kart til Bergen

Kart til Os

 

Åsane har trening på tirsdager (100 m elektronikk) og ofte på onsdager (treningskonkurranse jaktfelt). Vi skal ha treningskonkurranse førstkommende onsdag 3. feb. ledet av Oddvar her på forumet. Se mer på våre hjemmesider.

 

Bergen har hatt noe rifletrening på lørdager, men det vet Monsen mer om.

 

Du skal være velkommen til trening og stevner. :)

Link to comment
Share on other sites

I Åsane har vi innskytningsblink og legger opp til at det skal være mulig å skyte inn for dem som trenger. Jeg skal ikke svare for de andre foreningene, for jeg har ikke merket meg hva de gjør. Men normalt bør det finnes en form for innskytingsmulighet.

 

Resultater fra dagens stevne i Åsane finner man HER.

Link to comment
Share on other sites

Åpnet sesongen på Eidskog i dag. Løypa var samme som NM-løypa, men med innerblinkene i 1'er ringen. Dette syntes jeg blir for enkelt på et åpent stevne, tviler på at alle på 150 poeng i klasse A fikk premie.

 

Ulv, hjort og rådyr var skillefigurer. Hadde hhv 24, 21 og 25 poeng på de selv. Ble 150 på meg

 

Når jeg sier at jeg syntes løypa var for lett, sier jeg det ikke for å være "svær", men det er ikke meningen at så mange skal kunne fylle..

 

Bra arrangert stevne ihvertfall, godt å komme i gang!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...