Jump to content

Jaktfelt 2010


pettern

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

gratulere det blir bra,mye jobb og planlegging med et så stort arransjemang. jobber selv opp mot et felt stevne nå og det virker som det blir realisert i mai. er avhengi av at noen (mange ) ser nytten av og legge en innsats på det og dra i gang stevner, hjelper lite med mye rekrutering osv hvis ingen vil være med og engasjere seg.

Link to comment
Share on other sites

Fant det på njff.

 

Landsdel Øst‑Norge:

Buskerud, Oslo, Akershus, Østfold, Oppland og Hedmark.

 

Landsdel Sør‑Norge:

Vestfold, Telemark, Vest‑Agder og Aust‑Agder

 

Landsdel Vest‑Norge:

Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland

 

Landsdel Midt‑Norge:

Møre og Romsdal, Sør‑Trøndelag og Nord‑Trøndelag

 

Landsdel Nord‑Norge:

Nordland, Troms og Finmark

 

Fylkeslagene innenfor de forskjellige regioner må samarbeide om arrangementene av landsdelsmesterskapene

(LM).

Link to comment
Share on other sites

da er lygna stevne unnagjort, veldig bra løype med topp mannskap ute på standplassa. og ikke minst topp VÆR, veldig fornøyd bortsett fra og slite litt med nerver, jammen hardt og ta bort småfeil.når det er borte da er mye løst på 150poenger gitt. takker for bra stevne som det pleier og være på lygna. da er det bare og vente på hedalen til helga.

Link to comment
Share on other sites

Showdown at noon på Kismul neste søndag altså. :shock:

Man må nok tidlig opp om morgenen for å hevde seg i JA den dagen...

 

I grunnen glad for at jeg valgte å bli i Sporter i år. Jeg og per-s har en langt mer avslappet og dannet mannjevning oss i mellom i Sporter B. Men så er vi da begge fra helt eller delvis møblerte hjem. :wink:

 

 

PS

Per; når du setter opp løypen så husk STORE blinker på stående :oops: , og ellers kan alt gjerne være pitte lite på veldig lange hold. Vi ser jo uansett blinkene godt med stor forstørrelse... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ringte i går til den damen som har med påmelding og gjøre under NM jaktfelt på Øyer - Tretten. Skulle prøve og få med en gammel kompis ( 81 år) i nærheten av vårt lag på lørdag. Traff der en særdeles hyggelig og hjelpsom dame. Vi fikk ordnet dette ved hjelp av Enebakk jff gr. to trekninger. Hun spurte da om han ville få problemer med og gå løypa da den er ganske hard i enkelte deler. Nei svarte jeg, han er uforskammet sprek i forhold til alderen. Men, derimot jeg kan få probllemer gr. kols sa jeg. Ikke noe problem, vi setter opp transport til deg sa damen så det går bra. Det er heldivis noen som tenker på de med ett handicap uansett hva det måtte være. All honør til arr. komiteèn der oppe som tenker på oss med problemer sik at vi også får delta. Heia Øyer/Tretten :D:D

Link to comment
Share on other sites

Hedalen var dagens mål, guffent vær om en skal si det pent men veldig bra stevne om en skal gi skryt, og det skal en når ting er bra.

for min egen del så gikk det knall bra helt til elgen, ladde opp og var klar for serie og ikke f om jeg fikk kammra, fikk da til slutt ut skudda og 3/1 og da var det over.på hjorten så var det samma driten men da måtte det til pussestokk for og få ut at skudde.her etter blir jeg leggen inn noe i kammeret når det er sånn vær som i dag, så slipper en problem med is i kammeret. ellers en stor takk til huset og co for hjelp.sniper arne gjorde et bra resultat ikke lett og fylle

den løypa i denne vinden.

mvh hans petter løberg :P

Link to comment
Share on other sites

Har vært på stevne i Blaker i dag, og vil takke arrangøren for et kjempefint stevne. Mange fremmøtte skyttere til tross for den bitende kulda.

 

For min del stemte absolutt alt i dag, følte jeg hadde kontroll hele veien. Ble 150 poeng med 22 poeng på skillefiguren (elgkalv, 195m), er redd dette ble et poeng eller to for lite med tanke på stevneseieren. Blir spennede å se resultatlista snart..

Link to comment
Share on other sites

...Og så var hu der Lykkepilla jekket ned igjen :wink:

Dette er ren psykologi kjære deg... :wink: Jeg LOT deg og BigBore få noen fattige poeng mer enn meg, for ellers ville jo dere blitt så deprimerte at dere kanskje ikke ville fortsette å skyte! Og sånt kan vi jo ikke ha det... så nå er sjølvtilliten på topp igjen skjønner jeg :mrgreen:

Jeg koste meg hos dere i dag og må si at jeg var veeeldig glad i burkaen min i snøføyka!

Link to comment
Share on other sites

OK, jeg og pettern er ikke redde for å kjøre litt på vintern da det gjelder skyting. Det har seg alikevel slik at ett eller flere stevner i karusellen deres kræsjer med noen stevner på Hedmarksida. Vi er veldig imponert over stevnene deres i BOJen, men det er noe med å støtte litt opp om de lokale NJFF-stevnene også, og vi drar jo på de nærmeste stevnene for å spare noe kjøring. Siden vi er borte såpass mye som vi er så er det noe med å kunne utnytte noe av hva som bli igjen av dagen, når man drar på stevner ikke så langt unna, til å ta seg av de øvrige familiemedlemmene også. Det gjelder å legge inn noen "aksjer" så en kan ta de ut til noe skyting en annen gang vettu :wink: En perfekt stevnekalnder hadde jo for oss sett slik ut at vi kunne fått med oss alle stevnene i BOJ og Hadelandscuppen og alle NJFF-stevnene på Hedmarksida, men sånn er desverre ikke virkeligheten. Vi får eventuelt vurdere til neste år om vi skal skyte hele cupppen.

Link to comment
Share on other sites

gratulere anette storeskar, det er veldig god skyting og under slike forhold som det var på hedalen så blir det ikke enkelere og skyte 150p, selv sikkreste ronny missa 2p her.

jammen på tide vi får litt flere jenter som konkurere på topp og. unner virkelig anette seierne når en først skulle bli slått hehe. jeg må og dra fram prestasjonene til enkelte jeger skyttere og som klare 148-50 p. far til ronny fylte og det er jaggu en imponerene prestasjon.

:P

Link to comment
Share on other sites

Skaut 146 selv i dag p?kude s?et blir vel neppe premie heller i A, men det er greit det da det ikke er fortjent heller. Skaut en ut p?rrhane og en ut p?r? p?iste holdet, som var totalt un?ndig, men s? g?det da man st??enker p?oeng og ikke fokuserer p?et man driver med!

 

Et veldig fint stevne til tross for relativt "heavy" sn?r med litt vind. Dette er ett ev de fineste stevnene ?kyte synes jeg. Artig at det er 3 hold over 100 m! (180, 200 og 160 ?)

Link to comment
Share on other sites

Du har vel en anelse om hvem som topper B :wink:

Jeg skal trene p?g stille riktig vei. Blir lite poeng av slikt 1/0 p?lgen og endte p?36 total :mrgreen::mrgreen:

skru riktig veg er VEEELDIG viktig ja. har gjort det selv s?et etter f?e skudde men da var det ?agt, j?ig surt egentlig men s? er det bare. Nei gikk egentilg bra men sleit p??ret og siste holdet med og holde fokus riktig,og da blir det ikke fult hus.var mest spent p?onny og halbj?sen.(skal ikke glemme anette eller heretter) :P

Link to comment
Share on other sites

404 skyttere er helt topp, dette er et veldig bra feltstevne og da kommer det skyttere,her er det flere jakthold og store figurer med strenge innertreff. vi p?edemark siden har nok noe lettere l?r ( selv om jeg kl? til her og) s?r det nok v?e og klare 146 p?oj en 150 her.

Og her er det topp hvis det kommer 90 deltagere, da er det noe annet om det er 130-50 p?n da hos dere. M?are takke for at vi har andre siden og reise at hehe.

Link to comment
Share on other sites

Skaut to stevner selv i helga, ett på Stange og ett på Nannestad. Skaut 148 begge steder, mista på hhv rype og ravn stående. Skulle så gjerne ha skutt for et Akershus-lag i går, da hadde det blitt skive èn i finalen. Men men, fylkesmesterskap i Hedmark til helga, får prøve igjen da :)

Link to comment
Share on other sites

Meld dere på : Stevneinformasjon

Stevnedato: 13.03.2010 - 14.03.2010

Påmelding: 01.03.2010 - 10.03.2010

 

Velkommen:

Jaktfeltstevne i Ådal. Sted: Risø skytefelt ved Buttentjern, Eggemoen.

Baneinformasjon:

Hovedløype: 30 skudd fordelt på 10 forskjellige dyrefigurer på forskjellige hold. Aspirantløype: 30 skudd med kaliber 22 fordelt på 2 x 5 dyrefigurer.

Program:

Skyting lørdag og søndag. Gaupe ligg 100m, elgkalv ligg 200m(storviltpoeng), tiur stå ca 50m, orrhane sitt ca 50m, rådyr stå ca 70m(storviltpoeng), rev sitt ca 70m, jerpe stå ca 48m, bever sitt ca 48m, ulv sitt ca 70m, villsvin stå ca 70m(storviltpoeng). Avstander er foreløpig og kan bli endret fram mot stevnet.

Veibeskrivelse:

Skiltet fra rv 35 ved Eggemoen (ved NAFs øvingsbane) utenfor Hønefoss.

Telefonpåmelding:

Det vil ikke være telefonpåmelding til stevnet. Kun påmelding via internet ( http://skyting.pamelding.net )

 

 

Her går man på en flat og brøytet skogsbilvei hele løypa.. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...