Jump to content

Jaktfelt 2010


pettern

Recommended Posts

hvor blir det av resultater for jaktfelten på austmarka da.merkelig at det skal ta ei uke før det skjer noe? må da gå og legge det direkte ut i disse data tider. går jo bra på pamelding.net. :idea:

 

Tror nok du må vente en stund på resultater derifra !! pleier vel ikke å legge ut noe så vidt jeg vet !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ved et aprobiert stevne så er det vel strengt tatt ei plikt og legge ur resultater. her kommer jeg inn på det med og kjøre en gjendomgang rett etter stevner for og bedre det som ikke er bra. skal jaktfelt bli bedre en det er så må alle være instilt på at ting kan gjøres bedre både her og der.ser fram til om det nye systemet som det jobbes med blir like lettvint som påmelding.net.

Link to comment
Share on other sites

Pettern og jeg har tenkt oss til Maarud på søndag. Siden vi ikke har vært der så er vi litt usikre på hvor det er. Et kjapt søk på nettet og http://www.korsfloyta.com/ dukket opp. Fant også denne adressa på Finnholdt Grendehus som sto i terminlista, Finnholt, 2114 Disenå. Kan noe av dette peke i riktig retning? Hvis noe av dette stemmer bør vel vi og GPS-Gunda sammen kunne navigere oss fram.

 

Skulle komme på rett sted da ja, er skiltet fra vei mellom Skarnes-Årnes i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

gikk da ikke så allerværst for min del,ble en slurv på tiuren og yttertreff der,holdt inn på di andre 44p på rein var det vel og 23 på reven. det med resultater og stevner på hedemark siden er tragisk ganske enkelt, resultater er faktisk en meget stor del av stevnet og skal sendes til fylkeskontoret når det er aprobiert stevne.virke som enkelte er ferdig når siste skytter er ferdig anvist på siste holdet,dette holder ikke. noe anna er når en prøver og åpne dokumeter på njff siden så fungerer det ikke alltid for min del.men på påmelding er det serdeles enkelt, ofte så er resultatene ute samme kveld,rart hvor mye bedre det skal være hmm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du, Pettern, ofte er litt vel kritisk mot de som arrangerer. Har sett et par kommentarer her angående resultater. Mye av dette du skriver er sant, men du må for all del ikke glemme at dette er folk som gjør ting helt frivillig og setter av 1 eller ofte 2 fridager de har i uken til å arrangere. Dette er ikke proffer som får betalt noe som helst, så jeg synes de bør vises litt mer respekt!

 

Det er ikke alltid lett å finne nok folk til å arrangere en jaktfelt, det kreves minst 15-20 mann og det kan være vanskelig å finne når sola steiker en flott vårdag! Så da kan vi ikke risikere at noen av disse ikke gidder å komme neste gang pga klaging fra de som skyter..

 

Angående resultater. Jeg ordner slikt for Storfjellkarusellen og klubben min, vi legger de ofte ut 1-2 timer etter stevnet, men dette kan være tidkrevende og jeg skjønner folk med familier o.l. som har vært på banen fra kl. 7 til kl 15-16 at det kan være andre ting som blir prioritert når man endelig kommer hjem! Og det synes jeg er greit, så lenge de møter opp og gir oss skyttere mulighet til å skyte!

 

Kanskje du ser det på en annen måte når dere har arrangert deres første stevne.......

 

Edit: Gjorde en forandring basert på faktafeil.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg kan vel være kritisk til tider,og jeg forlanger ikke at folk skal stå på pinne for oss som skyter,her handler det om sammarbeid mella skyttere og funksjonerer.viktige er og finna di folka som har intresse for skyting og sette dem til disse jobbene rundt i løypa,selvsagt får du ikke en som er mest intresert i og sitte i sofan hjemme og se på fotball kamper til og stille på et stevne.det med resultater trenger ikke være ute samme kvelden.men tross alt så burde det gå og få til dette inna 3-4 dager,når jeg blir irritert så er det for di det alderi kommer ut noen ting.

Og til slutt så håper jeg at stevnet våres gir mersmak til videre satsning når vi har mange bra folk som gjærne vil få til et bra stevne, så da er det bare for deltagere og melde seg på,på et stevne så er vi og avhengi av at skyttere støtter opp og.

Link to comment
Share on other sites

Her er gårsdagens resultater fra jaktfeltskytingen på Karmøy. Det var Fylkesmesterskap og Rogalandscup.

 

Resultater hovedskytingen i Fylkesmesterskapet:

http://www.njff.no/portal/pls/portal/do ... 501014.PDF

 

Finalen i Fylkesmesterskapet:

http://www.njff.no/portal/pls/portal/do ... 501015.PDF

 

Resultatene etter 5. runde i Rogalandscupen kommer seinere.

Link to comment
Share on other sites

Jobber med å få dem til å fjerne mitt, pettern :lol:

 

Gikk rimelig tragisk for min del. Vet ikke hva jeg drev med på tiuren, skaut 4/2 :shock: Den definitivt dårligste ståendeserien i år, og årets første ståendebom. Alt annet gikk forsåvidt greit, hadde 43 poeng på hjorten og 22 på reven. Etter avtrekkene å dømme skulle jeg ha hatt 24 på reven, så helt kontroll hadde jeg nok ikke.

 

Så 141 poeng var jo en perfekt oppladning til kommende helgs strabaser :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det slår riktig vei å skyte så dårlig før et mesterskap, regner med en vil være redd for å bomme da. Slik jeg er laget ihvertfall, skyter sjelden veldig dårlig to stevner på rad... Om jeg har mange stevner på 148+ bruker det å komme et skikkelig drittstevne før jeg skjerper meg igjen.

 

Uansett må en ta det en får til helga, moro skal det da bli! Regner med vi sees på fredag, skal opp og skyte press.

Link to comment
Share on other sites

få se om jeg tar en tur, har vært der flere ganger og meiner det har vært samma løypa.villsvin stå og så er det flere korte hold,siste holdet er rev på ca 100m meine jeg,fordelen er at det er løpene elg der ,eller så skal jeg på kongen søndag. må bruke mer tid på stevnet vi selv skal ha den 8 mai og så alt er i orden (håper jeg)

Link to comment
Share on other sites

var på osen i dag,var ikke meininga jeg skulle dra men ble da tur.hadde tatt fram at elgbørsa nå og tenkte jeg sku bruke den på begge deler,merka jammen at det var forskjell på avtrekka ja,var og urolig i beina og da ble det som det har skjedd noen ganger i vinter.faaaaan.første skudde ble bom.fylte resten men slik skyting holder ikke mål. er ikke mi favoritt løype med så mange korte hold,men bommen er min skyld hehe. elgen gikk da noe bedre 5-5 og 24 på løpene,ble bare kjørt en løpene serie der.men få prøve og få trent på elgen så kansje en kan skyte gjevnere etter vært.

Link to comment
Share on other sites

Fylkes mesterskap på Krøderen i dag.

Mista en innertreff på sitt rådyr 110m, og tre innertreff på skjære 33m stå.

142 poeng og meget overrasket over å komme til finale med dette.

170m sittende på tiur, og 160m på orrhane stå :shock::shock:

Skjøt 5/5 på tiur og 0/0 på orrhane, dvs. feil skive.

Sørum, Halbjørhus, Haugen dy og Haugen de hadde alle 150.

Sørum dro fylkestittelen i land på 198.

Link to comment
Share on other sites

Supert at det ser ut til at det blir flere jaktfelt stevner med press evt løpene utover sommern. den 19/6 så skal jeg til nordere land. flere burde se potensial i og arrangere slike stevner.

det er noe slik som nordere land skal arrangere som vi har tenkt på bøverlund etter vært,bare vi har nok funksjonerer så er plan og ha rekrutløype 22. og evt press på rådyr-svin.

Link to comment
Share on other sites

låner tråden litt... lurer på om man er nødt til å være medlem i no jeger og fisk-avdeling for å stille i anna klasse enn gjestejeger. burde det ikke være nok å være med i NOJS? var med på et jaktfeltstevne for første gang på lenge, og ble spurt om dette. æ sa æ va medlem i nojs, men de fikk ikke dette opp som alternativ engang. ka man må være med i for å få no klassifisering evt startkort til jaktfeltskytinga?

Link to comment
Share on other sites

for og delta på njff aprobierte stevner så må du være medlem av njff,eller du må stå på gjesteklassa mener jeg,dette er vel gjort slik pga at njff som organisasjon skal få medlemmer og at det er dem som er rettighetshaver av jaktfelt regner jeg med.

Link to comment
Share on other sites

Nojs har ingen ting med NJFF å gjøre og det stemmer at du må være medlem i NJFF for å skyte i alle klasser untatt gjesteklasse på approberte stevner.

 

Dette er vel likt i de fleste skytesporter vil jeg tro ?

Du får vel heller ikke delta på DFS stevner hvis du ikke er medlem i DFS !

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om resultater fra åslia blir lagt ut,evt hvor. 148p på meg og fornøyd,mange korte hold men var da ikke så store glåttene i skogen heller.greit stevne selv om jeg hadde ønska meg flere hold på lengre hold. men hyggelige arrangsjør stab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...