Jump to content

Da er trofeene hjemme!


seawolf

Recommended Posts

Ser ut som om dere hadde en vellykket tur :D

 

 

 

Det er slikt som kan få trauste Trøndere oppvokst med jakt og jaktglede til å skifte standpunkt og få sympatier med jaktmotstandere :-(

Hva i all verden mener du med dette?

 

Først og fremst: Ser ut som dere har hatt en fantastisk tur, gratulerer!

 

Så til quotingen min, skjønner heller ikke mye av dette poacher? Hadde vært moro å høre forklaringen på den "litt" syrlige kommentaren.

Kanskje han synnes det er det er galt med jakt som næring i Afrika? Lurer på hvor mange mennesker det brødfør årlig? :)

Link to comment
Share on other sites

Mange takk, flott tur, flotte jaktopplevelser :D

 

Mork

Når det gjelder priser har jeg betalt følgende for zebra, bushbuck, nyala, steenbuck, duiker, warthog, waterbuck og baboon:

NOK 49.600.

Dette inkluderer trofeeavgift pluss dagrate (inkl PH, bil, tracker, flåing, mat og drikke og bra bolig) og henting levering på flyplassen i Johannesburg.

 

Utstopping hos Taxidermy International i Pretoria:

NOK 18.000.

 

Flyfrakt til Oslo:

NOK 7.200.

 

Moms/tollklarering:

NOK 1380.

 

Flybilett Oslo.Johannesburg t/r:

NOK 10.100. (jeg var sent ute og betalt 2.500 mer enn de andre)

 

Totalt kostet dette ca 86.000,- og av dette ble ca NOK 70.000.000 igjen i Sør Afrika, pluss verdien av kjøttet og alt arbeidet dette genererer.

I tillegg kommer litt tips og klær, røyk, ammo og gaver som ble gitt til PH og tracker / skinner.

 

De andre tre skjøt litt forskjellig, med mener at de endte opp ca 10 tusen NOK mindre enn meg.

Og for ordens skyld ...for meg var det verdt hvert øre.

Link to comment
Share on other sites

S*tan, det der var flotte trofeer! Ingen tvil om at karene har hatt en flott tur, og at dere valgte rett taxidermist.

 

Men kor innjerste ska du gjør av all væggpryden? :shock::wink:

 

Det bir den neste store utfordringen Sako, må kanskje bygge på et lite trofe/bibliotek/single malt/musikkrom :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...