Jump to content

Jakt og Fiskedagene


vilma

Recommended Posts

Er det mange som skal på Elverum i år da??

Jeg skal stille ut to hunder,Ulla og Sanna.

Bassetklubben har stand hele tiden ute på prestøya, der kan alle komme innom å få kaffe og vafler. Røverhistorier kan vi jo også servere til de som måtte ønske det.Vi sees.

Link to comment
Share on other sites

Noen på kammeret som leser Østlendingen , har lånt bort et valpebilde til avisen i sammenheng med en sak om Jakt og Fiskedagene, skulle få tilsendt et eksemplar av avisen der bildet var trykket, men har enda ikke fått noen avis..

 

Så jeg lurer på om noen har sett det?

 

 

Mulig jeg tøffer innom arrangementet på vei hjem fra sørlandet.

Link to comment
Share on other sites

Må få med seg den messen. skal være der fra torsdag til søndag, men egentlig bare for å stille hunden på lørdagen. :D

Da passer det vel bra å feire med en pils på lørdagskvelden...? :P

 

Det passer, fikk ikke vært på villmarksmessen så det hadde vært artig

Link to comment
Share on other sites

Noen på kammeret som leser Østlendingen , har lånt bort et valpebilde til avisen i sammenheng med en sak om Jakt og Fiskedagene, skulle få tilsendt et eksemplar av avisen der bildet var trykket, men har enda ikke fått noen avis..

 

Så jeg lurer på om noen har sett det?

 

 

Mulig jeg tøffer innom arrangementet på vei hjem fra sørlandet.

 

 

Det kommer et bilag til Østlendingen på onsdag om de Nordiske jakt og fiskedager,regner med bildet av hunden din er der.

Link to comment
Share on other sites

Som spurt tidligere i tråden, er det noen som vet om forhandlere som har stand der som selger ladekomponenter? Skulle hatt diverse snask.. :)

 

Har sett igjennom listen, men finner ingen jeg vet selger komponenter. Men det er jo et utall jakt-og våpenforhandlere, så det må da være mulig å finne noen som forhandler kuler o.l?

Link to comment
Share on other sites

Som spurt tidligere i tråden, er det noen som vet om forhandlere som har stand der som selger ladekomponenter? Skulle hatt diverse snask.. :)

 

Hvis du vet akkurat hva du skal ha så er det sikkert mulig å ringe forhandleren slik at han kan ta med seg det du trenger til messa.

Link to comment
Share on other sites

Skal sitte på stand for spets klubben på lørdag + at jeg skal stille den unge håpefulle jakter mitt 2 cert,ellers så skal jeg dit torsdag eller fredag og teste hunda på bjørnen tenkte jeg,,,,,

Var i veien og prøvde 3 NEGer i går.

Den ene var gamle gubben på 12 år. Han gjennomskua det med en gang og bare lekte med bjørnen. Lukt gjorde han ingen ting, og det kom et par boff - som jeg tolker var bare for moroskyld.

Hund nr to: En på elglaget som har hatt los på bjørn selv. 4 år, ville ikke borttil, snusa rundt og lata som ingen ting - men hadde et veeeldig oppvakt øye til bjørnen.

 

Hund nr 3; 5 år og fullstendig los med en gang. Jobba bra, observant, på med en gang, fin losføring, jobba hele tida rundt bjørnen. Dem sa det var dagens beste. Så 'gubben' var stolt hundeeier i går! Moro å sjå på, ja :-)

 

Havner antagelig noen timer på jakt- og fisketorget på lørdag og repressenterer jenteutvalget i Hedmark JFF.

Link to comment
Share on other sites

Var ein tur innom messa på laurdag, har høyrt så mykje bra om den.

Men er sikkert blitt for kravstor med alderen, for eg vart ikkje innponert av det som var der. Enkelte nye ting er det sjølvsagt på messer men mykje nytt er det ikkje, mest nye modeller av eldre produkt.

 

Men det som trekker ned heilheitsinntrykket for meg er det eg opplevde da me skulle reise heim. Da var klokka ca.15.00. og me stod parkert på parkeringen ned forbi ein maskinentrepenør sør for messa. Da me kom var det rikeleg med vaksne parkeringsvakter som dirigerte oss på plass. Me brukte 2,5t på å komme ut fra plassen, på dei fyrste 2t flytta me oss 30m. Alle dei vaksne parkeringsvaktene var no fordufta og tilbake stod det 4-5 ungdommar som ein ikkje kan eller skal forvente dirigerer bilar på ein parkeringsplass.

 

Er dette noko som er vanleg på denne messa eller har eg vore maks uheldig? Det fristar ikkje å reise på den messa fleire ganger med eit slikt kaos på parkeringa.

Link to comment
Share on other sites

Nei,når du kommer dit,er de raske med å reise seg og ta betalt disse 4-5 ungdommene som sitt der.Militærpoliti som slipper fotgjengere over veien slik at de kan få betalt inngangspenger.Men når vi skal dra er det ikke en kjeft å se!Ingen politi til å dirigere ell noen ting..Ikke mye moro å sitte to timer i kø,når man er søkk våt,og en sur toåring i baksetet og tre hunder som ligghjemme og venter..Burde være mulig å få no politi til å dirigere!Ellers er disse dagene topp,så lenge det er fint vær..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...