Jump to content

Fastest gun in the west


vest

Recommended Posts

Ja eg fann han etterpå,men ingen film der han skaut og traff med 5 skot. Såg forresten ein tråd om desse karane og det er jo ikkje vandlige kuler dei bruker. Kjappe er dei ,men det dei skyt med sprer jo litt meir enn vanlige kuler og da blir det lettare å treffe.

Link to comment
Share on other sites

Ja eg fann han etterpå,men ingen film der han skaut og traff med 5 skot. Såg forresten ein tråd om desse karane og det er jo ikkje vandlige kuler dei bruker. Kjappe er dei ,men det dei skyt med sprer jo litt meir enn vanlige kuler og da blir det lettare å treffe.

 

Såfremt ikke kula deler seg som en hagleladning så er det vel lettere å treffe jo mer presis det er... 8)

Link to comment
Share on other sites

Apropos Morgan Kane så skal hele serien gis ut på nytt i nærmeste framtid. Jeg sitter og skriver litt våpenrelatert ekstramateriale til bøkene akkurat nå. De første fire bøkene kommer vel i slutten av august, så vidt jeg husker.

 

AH, flott :)

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Iblant er det helt utrolig hva en syk hjerne skal henge seg opp i 8) Ble sittende å gruble på tittelen til en Kane-bok. Kane`s motpart er ansatt av kvegeiere, for å føre krig mot saueeiere, men skyter ved et uhell en tenåring. Vedkommende (en autentisk skikkelse i amerikansk historie) brukte såvidt jeg husker en win 30-30, og Kane sin krag i en shootout i fjellheimen. Noen som vet hvilke bok det gjelder?

 

De første fire bøkene kommer vel i slutten av august

Blir de innbundet eller i pocket-utgave?

 

 

Meningen var å bumpe tråden, Tom Horn var mannen og boka er nr 60 "Satans Horn" (hvis husken stemmer) :roll: Bra jeg fant svaret på boka, nå kan jeg prøve å sove :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

stemmer sikkert at det er bok nr 60 villdyret.i innbundet utgave er det nr35,deler perm med the wild bunch.tom horn brukt en winchester model94 30/30 og en single action merwin og hulbert "pocet army"revolver kal.44/40.kane brukte som du sier krag.kragen var utstyrt med weawer scope.han var også utstyrt med s&w navy revolver..horn brukte også en winchester 38/40 mot slutten i flukten fra kane.guttungen horn skjøt het willie nickell.tom horn ble sendt i galgen for dette i cheyenne i wyoming.det sies at hans siste ord var "jeg har prøvd å være en god kristen" :shock:

skled litt ut dette da,,,,pytt pytt

Link to comment
Share on other sites

Som det kanskje skinner litt gjennom av mitt nick, er/var jeg stor fan av Morgan Kane. I barndomsåra var det å lese Morgan Kane bøker i lommelyktlys under dyna det morsomste jeg visste om som kunne gjøres i senga.. Der tok jeg nok litt feil.. men det kommer fortsatt inn på en fin andreplass :wink:

 

Det slo meg en gang jeg var på Peppes, at pizza nummer 17 heter Rio Grande.. det er samme navn som Morgan Kane bok nummer 17. Tilfeldig.. neppe :)

Link to comment
Share on other sites

jepp,kane er nok forbilde for mange.hallbing gjorde iallefall grundig forarbeid med tanke på å få flettet kane inn i virkelige hendelser.favoritt boka er nok blodsporet til santa fe eller bøffelkrigen..var det 1/5sek morgan trakk på,eller 2/5sek??husker ikke men hadde tatt meg uansett :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

En riktig god Kane-hilsing til deg også! 8) Jeg tenkte også på den gangen Kane drakk melk i vanvare isteden for whiskey. Melken kom opp igjen som et prosjektil!

Tja, hvis tenkehetta mi er sånn nogenlunde i orden, så het damen Valerie Freemont, men er litt usikker :? Det er moro å se andre Kane-lesere her!

Fortsatt god jul, Owen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også hun het Valerie Freemont.

Husket det ikke i farta, men da villdyret skrev det så husket jeg. Tror nok jeg er 99% sikker på at det stemmer.

Er også en Kane-elsker, og abonnerer nå ( i likhet med andre her ser jeg....) på bøkene som kommer innbundet. Driver med "Der ørnene dør" for tiden. Leser på toget til jobb, og når man jobber på hjemme-kontor i romjula........

 

Synes forøvrig at den nye utgivelsen, i kronologisk rekkefølge etter hans alder, er bra. Da får man med seg handlingen oppover i årene. Selv om jeg mener å ha lest alle bøkene en eller fler ganger tidligere, gleder jeg meg til neste bok hele tiden!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

For å snuble bakover i retning topic, den som er interessert i the real thing revolverskyting, kan søke opp Jerry Miculek på youtube.

 

For øvrig, både M. Kane og J. bond er oppdiktede figurer, men jeg vet om en som har licence to kill i virkeligheten. Hans navn er Oslo-trikken!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...