Jump to content

Hvilken skytersport fenger rifleskyttere ?


SSG-67

Hvilken skytesport for rifle fenger deg mest ?  

96 members have voted

  1. 1. Hvilken skytesport for rifle fenger deg mest ?

    • Baneskyting (DFS)
      12
    • Benkeskyting
      3
    • Praktisk skyting
      23
    • Langhold, herunder F/TR klassene
      19
    • Feltskyting herunder også jaktfelt
      39


Recommended Posts

Ved et blikk på "skytekammeret" ser man at det er stor bredde i skyteinteressen, men hvor mange er det som er interersert i den enkelte skyteformen ?

Som skytter vet jeg at interessen kan variere noe og selvsakt dekke flere grener, men om man skulle velge en ?

 

Min interesse dekker både BR, Langhold og praktisk, men skulle jeg velge en..... :shock::?:roll:

 

Stem frem din fremste interesse :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte langhold. Jeg har riktignok ikke forsøkt meg på langhold, men det er definitivt den skytegrenen som fenger meg mest av alternativene. Hvis noen driver med langholdsskyting på Hedmark, eller i relativ nærhet, så ville jeg satt pris på om vedkommende kunne ha gitt meg tips i forhold til "når, hvor og hvordan" :D .

Link to comment
Share on other sites

For det første savner jeg elgbaneskyting her.

For det andre er det noe sesong-betont slik det er stilt opp her.

 

Feltskyting (både DFS og jaktfelt) foregår mest på vinter, mens DFS baneskyting og elgbaneskyting foregår på sommeren. Dersom man velger "Feltskyting, herunder jaktfeltskyting", er det sannsynlig at man også skyter DFS baneskyting eller elgbaneskyting på sommeren.

Jeg ville delt opp i DFS innendørs/felt/bane, og NJFF jaktfelt/elgbane istedet.

 

Selv skyter jeg jaktfelt på vinteren, og DFS baneskyting på sommeren. Med noen elgbanestevner innimellom.

 

Skulle jeg valgt bare en av alternativene over, ville det blitt jaktfeltskyting (sammen med elgbaneskyting), da dette gir best trening for jakta.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen øvelse eller divisjon i praktisk rifle som heter det. Hva er det egentlig for noe? :?

 

 

Han kan blande IPSC og USPSA regler. I USPSA har man en Tactical div.

 

 

Ellers er vel de eneste som driver med "taktisk" skyting NROF (og Forsvaret ellers da)

Link to comment
Share on other sites

Kjære trådstarter, i all vennlighet og respekt:

Dette er et forum for sivil skyttersport. Neste gang jeg laget en tråd ville jeg satt meg inn i hvilke programmer som administreres av forbundene, før jeg laget slike avstemninger av denne typen.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen øvelse eller divisjon i praktisk rifle som heter det. Hva er det egentlig for noe? :?

 

 

Han kan blande IPSC og USPSA regler. I USPSA har man en Tactical div.

 

 

Ellers er vel de eneste som driver med "taktisk" skyting NROF (og Forsvaret ellers da)

 

Gratulerer, du traff blink :wink:

 

Jeg ber om unnskyldning for de som måtte føle seg tråkket på tærne, men fastholder at taktisk burde være et eget alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at moderatorer ikke fjerner denne tråden, som i hovedsak er kommet til å utvikle seg til en tråd om hvor vidt taktisk skyting er en sport i Norge. Det er det ikke. Og det er jakt og skyttersport Kammeret dreier seg om, ikke sant? Jaja.

 

Jeg ber om unnskyldning for de som måtte føle seg tråkket på tærne, men fastholder at taktisk burde være et eget alternativ.

For all del, du er tilgitt. Og skal vi inkludere andre skytedisipliner enn sportsskyting, i dette tilfelle ren militær skyting, ville jeg gjerne hatt med militære skarpskytingsprogrammer, som et eget separat langholds-alternativ. Det er tøft, det. Og taktisk som bare det. Ligner litt på sportsskyting gjør det også.

Link to comment
Share on other sites

Tråden er i utgangspunktet interressant og arti. Den er innanfor reglementet og får fortsette.

Diskusjonar kring ei skyteform som ikkje eksisterar sivilt i Noreg er både utanfor reglementet og off topic og vil derfor bli moderert vekk dersom det utartar seg.

Med andre ord, hold dokke til topic og dei greinene som vi kan skyte sivilt i Noreg i dag.

Mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...