Jump to content

Dei dyreste jakt våpena!


Tikka Hunter

Recommended Posts

med engelsk skjefte på ei o/u ser det ut som de har hatt restefest på fabrikken, tok det som varigjenn og smekka det ihop, sikkert noen som kjøper det :?:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja kunder må det jo være som kjøper sånt, hvem ellers...? Mange kan de ikke være... :wink: Hvis jeg hadde hatt råd til et slikt våpen hadde jeg ikke villet eie det, vært hakket bedre hvis det het Purdey eller H&H og var en sideligger.

 

Skulle gjerne visst filosofien til de som kjøper slikt som den Berettaen, hva slags signaler ønsker de å gi, om noen? Stor bil = liten **** -mindreverdighetsfølelse? :wink:

 

Beretta forbinder jeg med kvalitetsvåpen i segmentet 10.000-30.000 kroner, men å markere seg i det prisleiet med en O/U med engelsk skjefte blir både litt latterlig og tåpelig, føler jeg. :wink: Tipper nevnte klassiske sideliggerfabríkanter humrer litt i skjegget de og. :mrgreen:

 

Sorry om jeg er veldig bardus med mitt syn her, men det blir litt for dumt synes jeg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

synst de hadde våre litt kjekt *og sjukt* å sjå dei dyraste "vandlige" våpena på markede 8)

Tenke då både på rifle og hagle.

Noken som veit om nåken? :roll:

 

Ja, jeg skal stille ut en del på Villmarksmessa neste helg. så du får stikke snuta innom standen min. Desverre vil det nok ikke bli flere muligheter for "vanlig" dødlige og få se og oppleve spiller nye Purdey'er slik som jeg ordnet det på Villmarksmessen for to år siden.

 

Ps, når det gjelder O/U med engelsk skjeftet er det utrulig stilig. kansekj ikke på beretta, men når Purdey eller Boss&co gjør det er det helt konge!!! Du får en linjeføring som andre bare kan drømme om!!! Også for S/S.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen o/u haggle med engelsk skjefte?.. skulle vært forbudt!

Se hvor for jævlig det ser ut da...

usj å æsj.. :twisted:

 

andreasli

 

Hmmm... Jeg får komme ut av skapet som "anderledes" og si at det ser riktig så sexy ut :D . Gir meg assosiasjoner til svartkruttbørser av en eller annen grunn. Ikke spør meg om hvorfor!

 

Jeg holdt på å kjøpe en Red Label med engelsk skjefte, men endte likevel opp med pistolgrep. Faktisk angrer jeg litt på den avgjørelsen.

Link to comment
Share on other sites

Hvem pokker kjøper slikt?? :shock:

Kunder :) Mvh Jan

Javisst! Hvem ellers? Men hvilke kunder, og til hvilke formål?

Jeg vil tilbake til trådstarters spørsmål:

 

synst de hadde våre litt kjekt *og sjukt* å sjå dei dyraste "vandlige" våpena på markede

"Vanlige" jaktvåpen vil jeg mene er våpen som kommer ut på "vanlig" jakt "til vanlig"!

 

Og da er det dessverre slik at det aller meste av produksjonen til Holland & Holland, Purdey, Boss, og alle de overgraverte tyske "Luxus"-versjonene, tilbringer tiden i hvelv eller i skuddsikre (!) glassmontre. Ei og anna luxrifle blir kanskje brukt til å henrette et neshorn i ei innhegning.

 

Det er vel det samme som diskuteres i "Fristekniv-tråden". Når går en gjenstand over fra å være brukskunst, til bare å bli kunst, eller utstilling av høyt oppdrevet håndverksteknikk?

 

Jeg er faktisk såpass jordnær at jeg vil mene at slike våpen blir enda vakrere etter noen jaktturer i høyfjellet og norsk høstvær!

(En viss Kjell Inge har jo fått noen milliarder fra Staten via sine gode partikamerater - da kan han vel ta med en dobbel H & H, hvis han skal på hjortejakt i bratte lier på sine opprinnelige heimtrakter i november?)

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern, hver gang det er snakk om dyre og eksklusive våpen her inne, så har jeg lagt merke til at du er på hugget med en gang.

 

Hvorfor i all verden skal du være så negativ til folk som har en særinteresse for luksuriøse våpen? Hvorfor skal ikke folk få lov til å jakte med det de vil om de har råd til det? Det høres ut som ren kommunistisk missunnelse spør du meg.

 

Selv har jeg hatt gleden av å jakte sammen med flere som legger penger i våpenet sitt. Dette er like moro hver gang. Jeg er imotsetning til deg overhodet ikke misunnelig, og synes det er utrolig moro å se flotte våpen bli brukt på jakt. For det er nettopp det de blir brukt til. De står faktisk ikke inne i safer og bak skuddsikkert glass, de blir brukt! Om folk handler dyr våpen og ikke bruker de blir det noe helt annet.

 

Har ikke våpen i øverste prisklasse selv, men en drilling i lux utførelse har jeg ihvertfall tatt meg råd til. Denne blir selvfølgelig brukt for hva den er verdt, selv om du sikkert synes dette blir for dumt og. Prioritering, prioritering og prioritering. Det er kun det det handler om.

 

Skjønner at den svært så populære Angelina tråden tydeligvis ikke er noe for deg. Bedre med en ripete Baikal? Not.

Link to comment
Share on other sites

141077.jpg

Kan ikke for det; sjøl om de pynter på sakene ved å gi en O/U engelsk skjefte (får sånn bastardfølelse av det jeg da :x ), så skal det mye til før en slik "gønner" er verdt over 476.000 spenn... Hvem pokker kjøper slikt?? :shock:

- Ja, at det er mulig!

Hvis noen er villig til å betale en slik pris for noe annet enn en engelsk klassisk sideligger fra Purdey (eller H&H) så går det himmelhøyt over min forstand...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke våpen i øverste prisklasse selv, men en drilling i lux utførelse har jeg ihvertfall tatt meg råd til. Denne blir selvfølgelig brukt for hva den er verdt, selv om du sikkert synes dette blir for dumt og. Prioritering, prioritering og prioritering. Det er kun det det handler om.

Mye sant her.

Jeg vet om en som kjøpte en drilling(tror det var drilling) til en 120 000.- for noen år siden. "Alle "snakket om dette, da i det henseende at det var galskap siden dette var en industrarbeider, med like god/dårlig råd som alle andre. "Tenk å bruke 120 000 på et jaktvåpen" osv.

 

Bilen som han har nå hadde han den gangen også, og hadde sikkert hatt den en stund fra før. Noen av de jeg hørte kommenterte denne drillingen kjørte rundt i biler til 3-400 000.-... og børser til 5-10 000.- De ble oppfattet som normale...mens drillingkjøperen var den unormale.

 

Sett nå at de hadde hatt sine biler og børser alle sammen, og skulle solgt alt i dag. Hvem hadde kommet best ut av det regnestykket :?: Det er ikke uvanlig å kjøpe bil med et tap på 100-150-200 000.- over en 5-10 års periode, og så handle igjen DET er det ingen som reagerer på :shock:

Men stakkaren som PRIORITERER et dyrt jaktvåpen, og ser på bil som et nødvendig onde som ikke trenger koste skjorta...Han er unormal :roll:

 

Jeg synes at folk skal få prioritere selv hva de bruker penger på, hvor mye de vil jobbe, hvor hen de vil reise, hvor lenge på formiddagen de vil sove. De som kritiserer andres valg i livet utifra eget ståsted om hva det måtte være synes jeg oppriktig synd på.

De som gjør noe utenom det vanelige...De gjør det fordi de VIL, KAN, og TØR, og driter i hva resten av den stakkarslige hopen måtte mene. Jeg tror de har det bra med seg selv...

 

Jeg påtar meg gjerne å jakte med en børse til 500 000.- Pokker heller, naboen kjører på saltede veier med en dyrere rigg en det :lol:

Link to comment
Share on other sites

http://itishooting.com/Ferlach.asp her er navnene på endel af ferlach gutta.

http://www.martiniandhagngunmakers.com/ en gang kanskje...

http://www.ferlachguns.com/ link til hambrusch i ferlach

http://www.hoferwaffen.com/ er vel han som har rekorden i pris såvidt jeg veit.

kunne fortsatt lenge her,men det er bare å søke litt så dukker det meste opp.

 

en gang skal jeg ta meg en ferie i ferlach,med smekke :mrgreen: .

 

antar jeg burde lese litt mer nøye,ser du spør etter "vanlige" våpen i høyere prisklasse :oops:

Link to comment
Share on other sites

monge fine våpen her, men synst noken ta våpena hadde litt mykje ta det gode. men ingen som veit pris på noken ta dei?:)

*he ikje tenkt å kjøpe noken ta dei altso!, men synst det er litt arit å vete :wink: *

mener verdens dyreste er fra peter hofer,1 eller 1,2 mill euro.har ikke tid til å sjekke nå.

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern, hver gang det er snakk om dyre og eksklusive våpen her inne, så har jeg lagt merke til at du er på hugget med en gang. - Det høres ut som ren kommunistisk missunnelse spør du meg.

Jeg er imotsetning til deg overhodet ikke misunnelig -

Jeg vil nødig gå inn på diskusjoner om nettetikette og slikt, når jeg sjøl er innblandet, men: Det regnes altså ikke som helt bra å tillegge andre meninger som de ikke har uttalt, og etterpå kritisere dem nord og ned for å ha disse påståtte meningene.

 

Om folk handler dyre våpen og ikke bruker de blir det noe helt annet.
"Noe helt annet"? Det var jo nettopp dette jeg, etter fattig evne, prøvde å uttrykke i innlegget mitt! Og det er dessverre et faktum at størstedelen av de flotte våpna (og knivene!) aldri kommer ut i frisk luft!

 

Prioritering, prioritering og prioritering. Det er kun det det handler om.
Jeg er ikke tilhenger av å offentliggjøre innholdet i våpenskapet, men jeg er faktisk eier av et våpen som i sin tid ble spesialbestilt av G.A. Treschow!

 

Skjønner at den svært så populære Angelina tråden tydeligvis ikke er noe for deg.
Dersom du arbeider innen etterretningen, bør du videreformidle til dine overordnede at den eventuelle overvåkingen som er iverksatt av mine internettvaner, dessverre ikke har fått med seg all min nettaktivitet!

 

Bedre med en ripete Baikal? Not.
Jeg får vel bryte prinsippet en gang til, og røpe at jeg faktisk har etpar (uregistrerte) av det merket også. De kommer dessverre sjelden på jakt, da jeg foretrekker å jakte med litt mer elegante våpen!
Link to comment
Share on other sites

Og det er dessverre et faktum at størstedelen av de flotte våpna (og knivene!) aldri kommer ut i frisk luft!
Hvordan vet du det??

Jeg har jo ingen statistikk å vise til. Men i intervju forteller jo direktørene for H&H etc. at de leverer hele serier til investorer. Disse våpna har nok grunn til å føle seg som Prøysens teddybjørn.

 

Se på den første kniven på denne siden. Den er montert for å stilles ut. Sjøl om jeg skulle få råd til å kjøpe mange slike, ville jeg nok brukt dem svært så forsiktig, hvis et slikt smykke i det hele tatt kom ut i skauen! ((Men Puma 4-star-kniven min ser jo ut som ny, etter 25 år, og minst 100 elger)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo ingen statistikk å vise til. Men i intervju forteller jo direktørene for H&H etc. at de leverer hele serier til investorer. Disse våpna har nok grunn til å føle seg som Prøysens teddybjørn.

 

Det er sikkert riktig når det gjelder nye våpen. Selv har jeg vært så "priviligert" i en tidligere jobb at jeg ble invitert med på noen "slottsjakter" i lavsesong, og de som inviterte meg jaktet ihvertfall med sine børser... Om det kan kalles "vanlig jakt" sett med norske øyne der jakten ofte er å sitte på en stubbe å vente på en elg kan vel diskuteres, men for de som jakter "høye fasaner" oppleves det som vanlig jakt.. Så kan man jo diskutere begrepet "vanlig jakt" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo ingen statistikk å vise til. Men i intervju forteller jo direktørene for H&H etc. at de leverer hele serier til investorer. Disse våpna har nok grunn til å føle seg som Prøysens teddybjørn.[/size]

 

Etter fire år hos Purdey sitter ikke jeg igjen med det samme intrykket som du sitter med Jegermeirster. De aller fleste purdeyene som vi har levert de siste årene blir faktisk brukt regelmessig. Det gjelder for for boss og holland også. Å lage samlervåpen er også en del av produksjonen vår. det er altså riktig at noen samler på nye best guns. Og noen av disse er mer ivrige enn andre så de har kanskje opp til flere hundre nye slike. Men jeg syntes det er helt ok, Du plaserer penger i en slik samling, det er ikke mange som har slike sett eller våpen med stor gravyre signert en av de fire store. Det er klart det er verdt og samle på. Bare se på hva som skjer med Rolex!! Det er mange års venteliste på en Rolex Daytona og hvis du er heldig og får skrive deg på veneliste og endelig kan kjøpe den, så kan du selge den med stor profitt på utsiden av butikkdøra.

 

Men det betyr ikke at det er majoriteten av produksjonen. Purdey har redusert denne produksjonen av superguns. Det tar altfor lang tid og produsere. Vi lager desidert flest 12B og 20 B S/S og O/U (ca 50/50 mellom S/S og O/U) og disse er levert i kun small scroll eller large scroll og de ser jevnlig bruk.

 

 

Syntes for øvrig at den svenske børsa var priset litt rart helt til jeg så pistolgrep kappen. der satt det jo en liten klase med rubiner og smaragder. ta bort den så sitter du igjen med rundt 2-300.000.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...