Jump to content

Nytt kikkertsikte


Lasse_M

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe nytt kikkertsikte. Men etter å ha lest litt her og der om skumringsverdi, øyets pupille, lysstyrke, .. . føler jeg meg mer forvirret.

Jakter på hjort med en Sako. Har til no hatt en Burris Signatur 3-9 * 42. Skal no kjøpe en ny, og ønsker da en som er enda betre i skumringsjakten. Tenker meg i prisklassen 5 - 8000 kr. Forstørrelse ca 3-9 * 50 , evt en med litt mindre optik diameter. Bør jo ikke være for tung. Ønsker meg lyspunkt evt firefly som bushnell har.

 

Har kikket litt på nettet og funnet noen merker:

 

Burris Euro Diamond

Bushnell Elite 4200

Zeiss ....

:D

Noen som har erfaringer med disse kikkertene ?

Beste plassen å kjøpe de ? Norsk nettside , dyr lokalforhandler, USA ?

 

Merket Meopta er ukjent for meg. Les et sted her på nettsiden at det var problem med motlys

 

 

Håper på noen gode, seriøse tips.

Link to comment
Share on other sites

Kan dele litt av egne erfaringer med Zeizz classic 2,5-10x50 og Meopta Meostar R1 3-12x56 m/lys. Har brukt disse siktene til både skumringsjakt og åtejakt et par år, og har store problemer med å skille de fra hverandre med tanke på optikk. Har ikke hatt noen problemer med reflekser i motlys med Meoptaen, ihvertfall ikke mer enn det man får i andre sikter. Prismessig ligger vel Meopta litt over classicen, men det innebygde lyspunktet er absolutt verdt de ekstra kronene. Spesielt på en liten rev i dårlig lys !! Begge siktene mine har medforstørrende ret 4. Det eneste jeg har merket meg på meoptaen er at lysintensiteten på rødpunktet varierer med forstørrelsen. Den lyser sterkere på 12g enn på 3g. Dette har ingen betydning og er ikke til sjenanse, men en liten detalj som kan være greit å merke seg.

Jeg ville valgt meopta igjen ut fra eget bruk og erfaringer !!

Link to comment
Share on other sites

Kan prøve å følge med på finn. Angående zeiss victory, men ønsker ikke å gå opp til 56 opning. Det blir svært å bære på i bratte lier.

Enig i at jeg ikke velger en billig sak ... men det har jeg skrevet tidligere. Et nytt sikte som jeg ikke har tenkt på er meopta maesto, får vudere dette litt. ... .

Rart - men ingen har meninger om bushnell elite 4200. Merkelig ...

 

Elles vet jeg ikke hva som er europeisk , amerikansk , japansk , ...

Kanskje er mange av kikkertene laga i Asia et sted, selv om de er europeiske osv

 

Men en ting jeg ønsker å unngå er piratkikkerter. Hvordan klare det ? På Finn. eksisterer det kanskje en del slike eller ??

Antar norske firma som sel kikkerter kun har ekte varer.

Link to comment
Share on other sites

Trijicon accupoint 3-9x40 alternativt 2,5-10x56. Har et opplyst retikkel uten batterier.

Optikken er i samme klasse som de europeiske.Disse siktene er svært populære i Sverige for vakjakt på villsvin.Etter min mening noe av det beste på markedet i forhold til pris.

Kjøpes billigst hos www.theopticzone.com meget seriøs amerkansk nettbutikk, har handlet 10 kikkertsikter der uten problemer.Venter nå på en Trijicon 2,5-10x56.

3-9x40 vil koste deg ca 5500 kr fra usa inkl Norsk Mva.

Norma som er Norsk forhandler for svenske www.venatio.se tar dobbel pris.

se www.trijicon.com for mer info

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt min Zeiss hos http://www.jaktfall.no, knakanes kjekk kar ( Bjørnar) som kan anbefales og ta en prat med.

Betaler lett litt ekstra for og kunne ringe til en virksomhet i Norge, som snakker Norsk visst det skulle vere noe galt.

Eller komme innom og slenge ting på disken til de.. :lol:

At det ikke er like naturligt at alle snakker norsk i Norge lengre er en annen diskusjon da.. :lol:

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Trijicon accupoint 3-9x40 alternativt 2,5-10x56. Har et opplyst retikkel uten batterier.

Optikken er i samme klasse som de europeiske.Disse siktene er svært populære i Sverige for vakjakt på villsvin.Etter min mening noe av det beste på markedet i forhold til pris.

Kjøpes billigst hos www.theopticzone.com meget seriøs amerkansk nettbutikk, har handlet 10 kikkertsikter der uten problemer.Venter nå på en Trijicon 2,5-10x56.

3-9x40 vil koste deg ca 5500 kr fra usa inkl Norsk Mva.

Norma som er Norsk forhandler for svenske www.venatio.se tar dobbel pris.

se www.trijicon.com for mer info

 

Jeg har akkurat vært på www.theopticzone.com å tatt en titt på Trijicon accupoint 3-9x40 prisen vær 679 Dollars plus ca 40 dollars frakt

 

719X6,6=4745.40 X 1,25 Norsk moms =5931.75 + posten utleggsprovisjon Kr.239 = 6170.75 + posten toll Kr.239 = 6409.75

Link to comment
Share on other sites

Ser de har lagt på prisen ca 100 dollar siden jeg var inne hos TOZ sist gang.

Uansett er det mye kikkert for penga og langt unna den vanvittige prisen på 10173,-kr som Norma forlanger.Rett og slett og lure kundene etter mitt skjønn.Tror ikke de selger mange.

Vet at Venatio i Sverige har prøvd å stoppe sideimporten med diverse tullete forsøk, men de har ikke klart det.Skylder bla på at siktene er radioaktive og krever spesiell import tillatelse.

Har forøvrig selv aldri betalt noe tollavgit på kikkertsikte.

Har betalt Norsk Mva og 120 kr i utleggsprovisjon til posten om jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Bushnell Elite 3200, og jeg må si den er meget god å ha i skumringen ! :D

har både skutt rev på åte når det har vært en del mørkere enn bare skumring !!

Så denne kikkerten er et godt valg, for veldig billig penge !!

Jeg også trodde den var dårlig, men fant ut at den var vært et forsøk, og jeg kommer ikke til å kjøpe andre kikkerter enn den, viss det skal skje noe med den jeg har nå !!

Så dere skjønner hvordan den er :D

Link to comment
Share on other sites

De fleste klarer seg utmerket og er storfornøyd med relativt rimelig optikk. Man er fornøyd, har ikke brukt en formue på kikkertsikter, og rister gjerne på hodet til de "tullingene" som bruker 10-15.000,- eller mer på et kikkertsikte. Men så, helt plutselig får en prøvd virkelig god (europeisk) optikk. Da merkes først forskjellen mellom middelmådig og god optikk. :shock:

 

Derfor; Dere som er storfornøyd med f eks Elite eller ( de rimeligste modellene) Leupold (spesielt i skumring/ mørke) gjør dere selv den tjenesten å ikke prøv å sammenligne med f eks Swaro eller Zeiss under slike forhold! Da blir dere plutselig en av de "tullingene" som svir av 10-15.000,- eller mer på et kikkertsikte! :oops:

 

Jeg, og flere med meg har vært i akkurat den situasjonen!

 

Hornetman

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trijicon accupoint 3-9x40 alternativt 2,5-10x56. Har et opplyst retikkel uten batterier.

Optikken er i samme klasse som de europeiske.

 

Dette var et ganske kategorisk utsagn. Da lurer jeg på følgende:

Hvis jeg spanderer et kikkertsikte på deg, og la oss for argumentasjonens skyld gå ut ifra at jeg er søkkrik, med cirka forstørring som du har nevnt her, hva ville du ha valgt mellom disse?

- Trijicon ( hvilken som helst av de ovennevnte)

- Zeiss Victory

- Swarovski Z6i

- ZF Hensholdt

Siden du skal slippe å betale ei krone så er jeg litt spent på hva du ender opp med? Jeg har nemlig en liten mistanke om hvilket sikte som ikke blir med ut av butikken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skrev det jeg mente....

 

 

Selv min Zeiss fra -83 gruser Bushnell og tilsvarende "billig"-sikter, Conquest derimot-de ligger ikke langt bak!

 

Men har noen testet Nikon Monarch side om side med Zeiss eller andre europere?

Link to comment
Share on other sites

Trijicon accupoint 3-9x40 alternativt 2,5-10x56. Har et opplyst retikkel uten batterier.

Optikken er i samme klasse som de europeiske.

 

Dette var et ganske kategorisk utsagn. Da lurer jeg på følgende:

Hvis jeg spanderer et kikkertsikte på deg, og la oss for argumentasjonens skyld gå ut ifra at jeg er søkkrik, med cirka forstørring som du har nevnt her, hva ville du ha valgt mellom disse?

- Trijicon ( hvilken som helst av de ovennevnte)

- Zeiss Victory

- Swarovski Z6i

- ZF Hensholdt

Siden du skal slippe å betale ei krone så er jeg litt spent på hva du ender opp med? Jeg har nemlig en liten mistanke om hvilket sikte som ikke blir med ut av butikken :wink:

 

Selfølgelig hadde jeg tatt det dyreste siktet hvis du hadde spandert kikkertsikte på meg. og det hadde vel da blitt ZF Hensholdt.

Hadde da solgt det etterpå og kjøpt 3 stk Trijicon.

Men fra spøk til alvor.

Har en Kahles 1-4 og en Trijicon 1,25-4, dette er 2 sikter som er direkte samenlignbare.

Har hatt med meg begge ut i skumringen og jeg ser faktisk bedre i Trijicon en Kahles.

Trijicon lages i Japan og jeg tror ikke maskinene som lager linsene der er noe dårligere enn maskinene hos europeiske merker.Hvis vi ser på biler og kvalitet så er det ingen som slår japanerne. Så hvorfor skal ikke de kunne lage like like gode kikkertsikter som europerne?

Tror vi betaler mye for navnene Zeiss og Swarowski. Kvalitetsforskjellene mellom europeiske og kikkerter produsert i østen mener jeg har jevnet seg ut de siste årene.

Selfølgelig er de Europeiske siktene av den beste kvalitet, men er i tvil om de er verdt prisen i forhold til de bedre merkene som produseres i Østen, muligens er de det for den som jakter veldig mye i dårlig lys.

Dette kan vi sikkert diskutere i det uendelige. Jeg ser etter det siktet som jeg mener er best i forholdet pris\kvalitet, og for meg kommer da Trijicon øverst på listen.

Link to comment
Share on other sites

Dette med hvor mye kikkerten koster er vel noe en burde være mindre opptatt av er nå min meining. Er vel mer viktig og se på hva en får for penga,og hva en trenger.Tror ikke elgen ser på prisen på kikkerten din og legger seg ned før av den grund.

Viktigste på en jaktkikkert er at den er holdbar og klar i linsene,riktig ret og så klart noe av det viktigste er at den er lyssterk. Og har du et kaliber som sier fra så er det ikke dumt med god øye avstand. Men har en klart mye penger en treng og bruke så kan en jo kjøpe det aller dyreste og skryte av det, Blir vel ikke noe bedre jeger av den grund egentlig. :roll:

og til jakt så vil jeg ha 3-12-56 og helst med opplyst dot

Link to comment
Share on other sites

Har en Kahles 1-4 og en Trijicon 1,25-4, dette er 2 sikter som er direkte samenlignbare.

Har hatt med meg begge ut i skumringen og jeg ser faktisk bedre i Trijicon en Kahles.

Trijicon lages i Japan og jeg tror ikke maskinene som lager linsene der er noe dårligere enn maskinene hos europeiske merker.Hvis vi ser på biler og kvalitet så er det ingen som slår japanerne. Så hvorfor skal ikke de kunne lage like like gode kikkertsikter som europerne?

Tror vi betaler mye for navnene Zeiss og Swarowski. Kvalitetsforskjellene mellom europeiske og kikkerter produsert i østen mener jeg har jevnet seg ut de siste årene.

Selfølgelig er de Europeiske siktene av den beste kvalitet, men er i tvil om de er verdt prisen i forhold til de bedre merkene som produseres i Østen, muligens er de det for den som jakter veldig mye i dårlig lys.

Dette kan vi sikkert diskutere i det uendelige. Jeg ser etter det siktet som jeg mener er best i forholdet pris\kvalitet, og for meg kommer da Trijicon øverst på listen.

 

Vel, jeg har aldri sett i et Trijiconsikte, så jeg bør kanskje være litt forsiktig å være for bastant her. Men inntil jeg har lest tester som konkluderer med det samme som deg, eller prøvd et selv, vil jeg nok holde en knapp på de mer kjente europeiske(som jeg har erfaring med)

Det er ikke det samme som å si at hverken Trijicon, Leupold, Meopta, Bushnell eller hva det måtte være er direkte dårlige sikter. Jeg er helt sikker på at de gjør jobben på en like grei måte som f.eks en Zeiss. Men når man hevder at disse andre siktene er i samme klasse, til en vesentlig lavere pris, så begynner det å lukte litt hai av det hele. Når ting høres for godt ut til å være sant, er det (veldig ofte) det.

 

Selfølgelig hadde jeg tatt det dyreste siktet hvis du hadde spandert kikkertsikte på meg. og det hadde vel da blitt ZF Hensholdt.

Hadde da solgt det etterpå og kjøpt 3 stk Trijicon.

Hadde jeg vært så rik som antydet så skulle jeg da sannelig ha kjøpt deg tre Hensholdt'er :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Heisann , forstår det er mange meninger her.

Rart det ikke finnes en test på de ulike sammenliknbare kikkertene. Kunne jo plukket noen fra de ulike prisgruppene. Det må jo kunne måles hvor lenge en ser klart og skarpt om kvelden i skumringen. Regner med at de fleste kikkertene er mer lik på dagtid.

Blir vanskelig for en privatperson å drive sammenlikninger .... har ikke adgang til alle disse kikkertene. En butikk som seger ulike merker kunne kanskje hatt interesse å gjort det.

 

For min del blir kikkerten nyttet på kortere hald ( oftest under 100 m ) i skog og fjellsider på dagtid. Det er hvor lenge de held ut i skumringen en kunne sammenliknet. Men, kikkerten jeg kjøper no må vere opp under øvre gruppe i kvalitet. Usikker om jeg skal ha lyspunkt eller liknende med som retikkel.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enkelt å dra slutninger av alle innleggene.

Når jeg nå skal kjøpe nytt sikte tror jeg valget står mellom Zeiss Conquest 3-9x50 ,med lysdot eller Meopta Meostar R1, 3-10x50 ( men denne har visst ikke lys i retikkelen ). "Frykter litt" å måtte gå opp til Meopta Meostar R1, 3-12x56 med lys. Antar vekt og lengd øker en del då. Men kan jo hjelpe på å ha en av / på montasje.

Øyeavstand er også viktig .. ønsker ikke flere slag i pannen av kikkertsiktet.

Sportsbutikken. no ser ut til å være en bra plass å handle / gode tilbud. Har før handlet på jaktdepotet

 

Ved privat kjøp på t.d. finn. no er det ikke sikkert garantien følger kikkerten - eller ?

Link to comment
Share on other sites

Garantien følger siktet.

 

Hørt rykter om at det er verre å få levert Conquest til Zeiss Norge siden de kommer med garantiordlyden "gjelder bare usa" ... I tillegg så finnes det endel side importerte victory med samme garanti lappen.

 

Den eldre Z serien er også bedre enn mellompris siktene. Samme gjelder Smith og Bender sin. Du burde få de brukt fra 4500 og oppover til 8000 for victoryen.

 

I tillegg har det vært kjørt kampanjer på XXL for 2,5-10x50 Zeiss Classic. Synes å huske at prisen lå mellom 6-7000,-.

 

Anbefaler på det sterkeste å kjøpe europeisk brukt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

XXL skal åpne ny butikk i Haugesund, i mai ? .... kanskje det kommer et bra tilbod der . Men, spørs om jeg til da. Meostar er vel europeisk ... forstår at kanskje det er det beste kjøpet. Viss det da ikke dukker opp et brukt-tilbud på zeiss victory.

Har den zeiss classic 2,5 - 10 * 50 mulighet for lyspunkt i siktet ? Vil helst ha det kombinert med nr 4

Link to comment
Share on other sites

Håper det er ok at jeg låner tråden litt, det blir jo samme tema:

Hørte på villmarksmessa i helga at Zeiss skulle komme med en ny modell som skal erstatte

Classic Diavari, med noe forbedring av linser + at den blir med lotutec belegg.

Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte dette, eventuelt komme med litt utfyllende

opplysninger ang. når den evt kommer pris osv.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange meninger her . :P

Valget mitt låg an til Meopta maestro 3-9 * 56 med lys. :shock: Men såg no på den kikkerten som forrige person her i tråden nemnde , en Carl Zeiss Zeiss Classic 2,5-10x50 kikkertsikte med lys på XXL. Zeissen er kanskje av en eldre modell, derfor rimeligere ?

Kanskje Meopta kikkertsiktet er like så godt likevel da. Prisen er jo omtrent det samme på de. Meopta har vel større skumringsverdi ? Betre og skarpere i skumringsjakt ? :?:

 

Har bestemt meg for å ha en mindre kikkert på dagtid / skog og fjelljakt , med tilhørende hurtigmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Må bare legge til en ting her: Det blir nevnt i denne tråden at Zeiss Conquest kan være vanskelig å få reklamert på via Zeiss Norge, har lest lignende informasjon på kammeret et annet sted,husker ikke hvor i farta....

 

Poenget mitt er at dette avhenger av hvor man handler,jeg selv har påtatt meg garantiansvaret for alle kjøpte Zeiss Conquest, hvor kvitteringens navn stemmer overrens mot serienummer på kikkerten(dette for å unngå at kvitteringer blir lånt ut til noen med et privatimportert sikte) Dermed har de 100% sikkerhet viss uhellet er ute.

Pr. dags dato er det 1 kunde som hadde trøbbel med sin Conquest, over telefon samme dag ble han informert om at det ble sendt ut nytt sikte samme dag.

Dermed hadde han nytt sikte, FØR han rakk å sende sitt eget.

Kikkerten sendte jeg da videre til min kontaktmann i statene,(garantien gjelder nemlig den viss man vet hvordan å gjøre det :wink:

 

At det kan lønne seg å holde seg unna Zeiss Conquest pga dårlige garantiordninger gjelder ikke her ihvertfall, måtte bare legge til dette, da det tross alt er relevant informasjon.

 

Mvh Bjørnar/ bransjetilknyttet

 

Og jentungen har konfirmasjon helgen kammersmellen går!!!!!!!

Bor 30 minutter unna, Life sucks.................

Link to comment
Share on other sites

Her er det like mange meninger som personer, og det er vel vanlig i utstyrsdiskusjoner!! skal komme med mine synspunkter for å gjøre forvirringen komplett....

jeg har en conquest 3-9x50 som jeg bruker på elgjakta, er godt fornøyd med den. robust og god kikkert. nå har jeg bestilt meg ny rifle som jeg blir å bruke mye på skumringsjakt og der setter jeg på en leoupold 3-12x50 med lys, her hadde jeg ønsket meg en i 56 men den blir nok for dyr i forhold til det jeg har disponibelt! vil anbefale å gå opp i lysåpning om du har muligheten til det! forskjellen mellom 50 og 56 med tanke på vekt og volum er ikke så stor at det mestrer du godt! har også hatt en del erfaring med meoptha og det er et godt kikkertsikte!

selv er jeg skeptisk til buhsnell da jeg har hatt et par dårlige opplevelser med en kikkert som tok inn vann og en som skjiftet treffpunkt pga rekylen fra en 300 win mag.

skal du handle med noen som har god greie på optikk, og som ofte gir gode priser skal du kontakte Rana jakt og villmark i Mo i Rana.

Link to comment
Share on other sites

Hva er fordeler og ulemper med fast og medforstørrende retikkel?

 

Hva er fordeler og ulemper med tynt og tykt retikkel? ...hvilket er best til egjakt?

 

 

1. aner ikke.

 

2. jeg personlig liker litt tykke retikler. Jeg har en kikkert på rifla etter faren min, og den har tynne streker i retikkelet. Det blir kasta så fort jeg får tak i et nytt kikkertsikte. Et tykt retikkel er ifølge mine øyer mye bedre til jakt, enn tynne. Jeg sliter rett og slett med å se strekene mot bakgrunnen. Spesielt på elg og baneskyting, siden bakgrunnen da blir mørk.

 

Jeg kjøpte meg et sikte med tykt og fint retikkel + at det har lys til mitt vanlige jaktvåpen. Med mitt syn, så blir det aldri noe annet på mine rifler. Men smaken er som baken....delt i 2 :wink:

 

Tykke retikler på banen kan jo til en viss grad være litt uegna, siden den vil dekke mer av blinken. Men på jakt har det ingen betydning, synes nå jeg da 8)

 

Du satser jo på "litt" dyrere og bedre sikter enn jeg gjør, så det er mulig du vil få like stort utbytte av et tynt retikkel i en kvalitetskikkert, som jeg gjør i mitt billigsikte.

 

Ønsker deg lykke til med valget, og hvis det er mulig, så ville jeg sett på flere sikter....altså gjennom dem, og finni ut hva jeg likte best. Du har kanskje noen kompiser/bekjente/noen du møter på banen osv. som du kunne fått testa ut siktene til ? 8) Et kikkertsikte skal jo helst holde "noen" år, og hvis man legger litt penger i dette, så er det jo desto surere å finne ut etterhvert at det ikke var akkurat det du ville ha. Sjelden man får igjen alt man har gitt for en kikkert, og det er surt å gå med tap.

Link to comment
Share on other sites

Låner litt. Tror jeg skal ha en ny kikkert til en mauser jeg får (Bushnell 4x sitter på)

Tenker på Zeiss Classic 2,5-10x50 kikkertsikte med lys, for 8499 kr.

Er det noen andre som er bedre i omtrent samme prisklasse?

 

Det er en kjempebra pris for den kikkerten, du finner ikke en bedre kikkert til samme pris. Hvis du går til Zeiss Victory, er det et stort prishopp. Men du kan finne noe som er nesten like bra, Burris Euro Diamond 30mm 2.5-10X50, til kr. 5.799,- -Hvis penger er avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

Ser at XXL kanskje bruker Zeiss classic 2,5-10*50 som lokkemiddel ved opninger. Men svært vanskelig å få tak selv om en stiller seg i kø mange timer før åpning. :mrgreen:

 

Schou partner aventerer et pakketilbud med Burris fullfield II 3-9*40 Sammen med håndkikkert. Trur nok det siktet er et godt tilbud , med tanke på jakt på dagtid. Amerikansk , då er det sikkert gode kontraster eller .... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tenker på Zeiss Classic 2,5-10x50 kikkertsikte med lys, for 8499 kr.

 

 

Hvor???

Hvor mye koster det på åpninger da? Kosster 6800kr på nettbutikken.

 

De selger noen (10stk?) for 1990kr som lokketilbud åpningsdagen. Jeg hadde greit overnattet utenfor døra....

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at dette er en morsom tråd. At flere har meninger om de forskjellige kikkertsiktene, sier mer om at kvaliteten på optikken i de ulike prisklassene har jevnet seg ut de siste årene. Har selv en nikon monarch 2,5-10*56 og har vert meget godt fornøyd med den til skumringsjakt. Eneste jeg ikke liker med den er at den har fast retikkel.

 

Nå ønsker jeg meg medforstørrende retikkel fordi jeg skyter hjort nesten alltid på høy forstørring. Som trådstarter poengterte i første innlegget sitt, ønsker også jeg å gå ned i lysåpning for å ha mindre å bære på. Derfor har valget gått på en Zeiss Classic 2,5-10*50. De som klarer å se forskjell på skumringsegenskapene mellom en victory og classic med samme lysåpning, kan umulig ha særlig godt syn. Victory har tre linser mer enn classic. Dermed skal også lyse bryte gjennom 3 linser mer enn classic. Dette er ingen fordel for inntak av lys! Når det gjelder de andre egenskapene som gargegjengivelse og kontraster, skal jeg si meg enig i om det er små forskjeller...

 

De har blitt spekulert i Conquests opphav i denne tråden. Har aldri hatt en slik, men kan si at Conquest serien til kikkertsikte (ikke kikkert) har i utgangspunktet ingenting med Zeiss å gjøre. Både linser, sliping, coating, ALT er produsert i USA! Om den er bra eller ikke, har jeg ingen formening om, men kommer aldri til å kjøpe meg en slik før jeg har prøvd en selv, og blitt overbevist.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...