Jump to content

Hvem kan bygge en heldempet Ruger MKII


trulse

Recommended Posts

Hei,

 

Hvem i Kongeriket kan ta på seg jobben, og er kompetent, til å bygge om en MKII Bullbarrel til heldempet?

Jeg har lyst på en heldempet .22 med skinne til Aimpoint (e.l.) eller Doctor sikte. Det er jo ikke flust av de i markedet og jeg tviler på at onkel på Oslo politikammer har lyst å gi meg løyve til en .22 pistol til.

 

Noe ala denne: http://www.paladinarmory.com/22Pistols.htm

Link to comment
Share on other sites

Min har alm heldempet, er fornøyd med den. Latterlig lite lyd :mrgreen:

Ingen problemer med innmaten enda, 2-3 tusen skudd++

A-tec kan vel og gjøre en slik jobb, var i kontakt med dem for å få en demper til samme pistol, som skulle være litt kortere og ø 30mm, (sånn bare for å sammenligne) men har ikke hørt mer derfra.

 

Koster jo litt en slik jobb da, ca to og en halv bærumstiere. Det var jo en tier mer en jeg ga for pistolen i utgangspunktet :roll:

Men den er veldig fin og skyte med, fikk til og med kona til å innrømme at det var gøy når vi plinket i hagen på sankthans for noen år siden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alm sysler vel stort sett bare med rifler? Å fullintegrere en pistoldemper krever andre løsninger enn rifle for å få et godt resultat. Spørsmålet er om man vil ha samme ytre dimensjon på demperen som på låskassa, eller om demperen kan være litt tykkere og dermed også noe kortere. Mange måter å gjøre dette på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Børsemakeren min kan gjøre en slik jobb. Han har bygd flere dempere, både til rifle, pistol og hagle. Okså heldepere. PM så får du kontakt info.

Ser jo at tråden er veldig gammel, men dog...

 

Hvilken totallengde havner dere på ved et slikt bygg? 30 cm eller over?

Vil et slikt byggverk kunne benyttes i noe std program?

Link to comment
Share on other sites

Ingen problem med timeren, du må bare skaffe en med inngang for 3,5mm minijack.

Monter en endebryter bak avtrekkeren på Rugeren som gir impuls til timeren. Vil du Pimpe litt til kjører du på med Bluetooth og USB isteden for minijack,

 

Evt kan du naturligvis ha en liten trådløs mikk festet på siden av demperen. det bør også gi timeren nok å tygge på.

Ruger med bluetooth og Blaupunktstereo burde være pimpa nok? Du kan sikkert rigge en Docter med blåprikk i steden for rød også, bare for å stå i stil :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har skutt litt med en Ruger fra Alm, veldig elegant og stille sak. Demper gikk i ett med låskassen, husker ikke lengden men helt grei balanse.

 

Den var forresten kjøpt til klasse 5, men funka ikke med vanlig timer. Mulig Airsoft-timer hadde vert tingen, så lenge ingen hoster eller nyser etter siste skudd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...