trulse Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Hei, Hvem i Kongeriket kan ta på seg jobben, og er kompetent, til å bygge om en MKII Bullbarrel til heldempet? Jeg har lyst på en heldempet .22 med skinne til Aimpoint (e.l.) eller Doctor sikte. Det er jo ikke flust av de i markedet og jeg tviler på at onkel på Oslo politikammer har lyst å gi meg løyve til en .22 pistol til. Noe ala denne: http://www.paladinarmory.com/22Pistols.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Alm bygger vel heldempede Rugere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 alm sine dempere med plastikkinnmat tåler ikke munningstrykket fra en 22lr i ei kort pistolpipe, og han bruker samme innmaten på de integrerte riflene sine, men det er mulig han bruker noe annet hvis han bygger integrerte pistoler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,56 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Min har alm heldempet, er fornøyd med den. Latterlig lite lyd Ingen problemer med innmaten enda, 2-3 tusen skudd++ A-tec kan vel og gjøre en slik jobb, var i kontakt med dem for å få en demper til samme pistol, som skulle være litt kortere og ø 30mm, (sånn bare for å sammenligne) men har ikke hørt mer derfra. Koster jo litt en slik jobb da, ca to og en halv bærumstiere. Det var jo en tier mer en jeg ga for pistolen i utgangspunktet Men den er veldig fin og skyte med, fikk til og med kona til å innrømme at det var gøy når vi plinket i hagen på sankthans for noen år siden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Vinje Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Alm sysler vel stort sett bare med rifler? Å fullintegrere en pistoldemper krever andre løsninger enn rifle for å få et godt resultat. Spørsmålet er om man vil ha samme ytre dimensjon på demperen som på låskassa, eller om demperen kan være litt tykkere og dermed også noe kortere. Mange måter å gjøre dette på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Børsemakeren min kan gjøre en slik jobb. Han har bygd flere dempere, både til rifle, pistol og hagle. Okså heldepere. PM så får du kontakt info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qtipcore Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Børsemakeren min kan gjøre en slik jobb. Han har bygd flere dempere, både til rifle, pistol og hagle. Okså heldepere. PM så får du kontakt info. Ser jo at tråden er veldig gammel, men dog... Hvilken totallengde havner dere på ved et slikt bygg? 30 cm eller over? Vil et slikt byggverk kunne benyttes i noe std program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John H Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Har gått og tengt meg en Ruger heldempet til sivilpistol ei stund så dette kommer eg til og følge med på. Sendte Alm en mail om dette forleden men har ikke fått noe respons enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qtipcore Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Endelig fant jeg et program den er godkjendt i uten å ta hensyn til makslengde osv. Sivilpistol 5 i NFPS. Regner med at demperen gjelder som "Porting/Kompensator"... Det er vel tid for en serie med "Pimp my MKII" ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 En dempet pistol vil ikke utløse skuddregistrering på timer`n.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John H Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qtipcore Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Hmmmm! Ingen sensitivitet på disse timerene da? Sluttstykket bråker jo litt ..men kanskje ikke mer enn lett spurt i grus når jeg tenker meg om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusEJ Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Siden jeg er svært motivert for å lese en Pimp My MkII-tråd, så har jeg løsningen på alle dine problemer - du må rope PANG! veldig høyt når du skyter med heldempet Ruger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombone Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Ingen problem med timeren, du må bare skaffe en med inngang for 3,5mm minijack. Monter en endebryter bak avtrekkeren på Rugeren som gir impuls til timeren. Vil du Pimpe litt til kjører du på med Bluetooth og USB isteden for minijack, Evt kan du naturligvis ha en liten trådløs mikk festet på siden av demperen. det bør også gi timeren nok å tygge på. Ruger med bluetooth og Blaupunktstereo burde være pimpa nok? Du kan sikkert rigge en Docter med blåprikk i steden for rød også, bare for å stå i stil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qtipcore Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Men nå har det jo kommet en egen timer for IPSC "Airsoft".... http://www.doublealpha.biz/airsoft-item ... shot-timer Så stiller man med egen timer, så bør vel det fikse biffen? Eller hva med en egen spesialklasse av Sivilpistol 5 - Forslag til navn: "Stillepistol" ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombone Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Ruger MK II S Den er det nesten historisk sus over.. All den tid vi ikke får ha Sten Gun MK II S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bagde Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Har skutt litt med en Ruger fra Alm, veldig elegant og stille sak. Demper gikk i ett med låskassen, husker ikke lengden men helt grei balanse. Den var forresten kjøpt til klasse 5, men funka ikke med vanlig timer. Mulig Airsoft-timer hadde vert tingen, så lenge ingen hoster eller nyser etter siste skudd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts