Jump to content

Beretta kjøper Holland og Holland


Purdey

Recommended Posts

Da er det kanskje i ferd med å skje ting innen bransjen. Rykter som har kommet ifra helt forskjellige kilder tilsier at Beretta skal kjøpe Holland & Holland. Dette er forløpig bare rykter, men av særdeles pålitelige kilder. Chanel som eier H&H i dag har lenge ønsket og selge de, og nå kan det se ut som om de faktisk gjør det. Hva dette kommer til og ev gjøre med firmaet H&H og resten av bransjen er for fremtiden og vise, men spennende skal det bli. Kan desverre ikke komme med mer konkrete utalser og bekreftelser nå. Og som sagt, kun et glohett rykte!

Link to comment
Share on other sites

Ingen som vet hva som kommer til å skje, Best gun produksjoen vil nok ikke endres i betydelig grad. Noe av qluet er jo at alt bygges IN HOUSE. Men når det gjelder andregradsvåpen så skal det bli spennende og se hva som skjer. Men tro meg dette er et hett diskusjonstema om dagen!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke et så gammelt ærverdig firma vil forandre seg noe særlig uansett hvem som kjøper. Beretta vil nok drive det vel så godt som et kosmetikk firma gjør. Men er enig i at Beretta begynner å bli vel dominerende med en arbeidstokk på over 2000 personer, men er det noe Beretta er, så er det tradisjon. Klart et firma som har eksistert i en familie siden 1526 ikke vil ødlegge et annet tradisjonsrikt firma som H&H.

Link to comment
Share on other sites

Klart et firma som har eksistert i en familie siden 1526 ikke vil ødlegge et annet tradisjonsrikt firma som H&H.

Tja. Jeg har tre ord til deg: "Sako by Beretta" :?

 

At Beretta ikke gjør revolusjonerende endringer med det samme de har kjøpt, tror nok jeg også. Men at en eier ikke på sikt vil påvirke driften til en bedrift man kjøper, se det har jeg litt vanskeligere for å tro. Vi lever i interessante tider.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Men det er klart at den britiske stat burde sikret en slik kulturarv og nasjonalskatt...

I andre sammenhenger har jeg et bestemt inntrykk av at vi som er sosialister (i betydningen at samfunnet bør ha kontroll over vesentlige innsatsfaktorer) er i mindretall her inne - ?

Holland & Holland-produktene er nok langt utenfor rekkevidden av min lommebok (med mindre jeg blir kapitalist på mine eldre dager!), så for så vidt vedkommer ikke dette meg. Men dersom minstekravet på elefantjakt blir BERETTA 375 Belted Rimless Magnum Nitro Express, er det tid for et protesttog!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
- Italienerne er flinke på MASKINERING. Engelskmennene er flinke med FIL.

Kanskje Beretta har noe å bidra med? F.eks. å maskinere det meste før fin-filinga begynner?

Sparer tid - Tid er jo penger... Beretta kan også lage fine brekkvåpen..

 

 

Holland&Holland er og skal være HÅNDTVERK......

Det er dessuten en av de gjenlevende håndtverksinstitusjonene der tid og penger ikke ser ut til å bety noe for kundene, så lenge de får det beste håndtverket.....

 

Den blårusstenkninga du avslører ovenfor er nettopp med å utradere slik håndtverk som har gått i arv og blitt perfeksjonert over generasjoner :shock:

 

Nei til rasering av kulturinstitusjoner i markedstenkningens navn :evil:

 

Capiche :?:

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
- Italienerne er flinke på MASKINERING. Engelskmennene er flinke med FIL.

Kanskje Beretta har noe å bidra med? F.eks. å maskinere det meste før fin-filinga begynner?

Sparer tid - Tid er jo penger... Beretta kan også lage fine brekkvåpen..

 

 

Holland&Holland er og skal være HÅNDTVERK......

Det er dessuten en av de gjenlevende håndtverksinstitusjonene der tid og penger ikke ser ut til å bety noe for kundene, så lenge de får det beste håndtverket.....

 

Den blårusstenkninga du avslører ovenfor er nettopp med å utradere slik håndtverk som har gått i arv og blitt perfeksjonert over generasjoner :shock:

 

Nei til rasering av kulturinstitusjoner i markedstenkningens navn :evil:

 

Capiche :?:

 

:mrgreen:

 

Du lever desverre i en illusjon. Holland and Holland (og Purdey for den sags skyld) er hva de som eier de vil med de. vil de bli kjøpt av Beretta så betyr det veldig lite hva hvermansen mener. Dette er håndverk enda men det er desverre i ferd med og forsvinne, pga dagens mentalitet i ledne stillinger. Og mange av dere ville antagelig fått litt hakaslepp hvis dere viste hvor mye maskinering det nå har blitt i Lonon Gun Trade. Men det er ikke nædvendig vis et drawback. Gjøres det riktig er det er stort steg fram i positiv retning.

Link to comment
Share on other sites

Klart et firma som har eksistert i en familie siden 1526 ikke vil ødlegge et annet tradisjonsrikt firma som H&H.

Tja. Jeg har tre ord til deg: "Sako by Beretta" :?

 

At Beretta ikke gjør revolusjonerende endringer med det samme de har kjøpt, tror nok jeg også. Men at en eier ikke på sikt vil påvirke driften til en bedrift man kjøper, se det har jeg litt vanskeligere for å tro. Vi lever i interessante tider.

 

B&H&H :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det kommer vel an på hva en mener med best ;-) Beretta er våpenindustriens Ford og GM. Det dumme er at når de trenger penger så ofrer f.eks. Ford sine egne merker, som f.eks. Volvo. Får bare håpe at Beretta ikke gjør simple triks for å spare inn penger hvis de skulle komme i en knipe en gang. På en annen side så vil jo dette kanskje sikre driften av H&H - og det er jo en god ting!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...