Jump to content

357 Magnum


Hedmarkingen

Recommended Posts

Hva er galt med en drink som består følgende ingredienser:

Jameson

Det er overhode ingen ting galt med det. :D

Jameson smaker best alene, eventuelt med litt is. :D

Det er en stor skam at så mange misbruker disse edle dråpene til å lage irish coffe. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Oppskriften til Sako kan til nød gå, men det beste hadde vært noen av disse (naturligvis ikke blandet ut eller besudlet på annet vis, en og annen whisky kan ha godt av _EN_ isbit for å åpne den litt, men bortsett fra det, BAR!):

 

-Ardbeg, alle jeg har smakt er gode.

-Talisker, 18 years old, 25 years old eller 30 years old - Meget gode!

-Laphroaig, 10 years old, 15 years old, Quarter Cask og Laphroaig 25 years old, meget gode med masse røyksmak. Det lukter torv når man river av korken!

 

Alt til sitt bruk, men av whisky er dette favorittene.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med en drink som består følgende ingredienser:

Jameson

Det er overhode ingen ting galt med det. :D

Jameson smaker best alene, eventuelt med litt is. :D

Det er en stor skam at så mange misbruker disse edle dråpene til å lage irish coffe. :evil:

 

AMEN!

 

Liker best Tullamore Dew faktisk, men også veldig glad i Jameson. Heller det enn skotsk (ja, vet jeg banner i kjerka...).

Og uten is eller vann (FY!!!) eller no annet tull.

 

Vann nytes iskaldt alene. Brukes ikke til å besudle andre ting med.....

 

 

 

 

 

 

 

...men må innrømme at en Irish Coffee i ny og ne smaker godt også...

Link to comment
Share on other sites

Av alle ting som ikke bør blandes med noe som helst, så er det fasinerende hvor heldig en kombo av irsk whiskey og Kaffe kan være. Prøv å bruk mindre sukker neste gang, og erstatt det med revet mørk sjokolade...

 

At så mange foretrekker skotsk heimert på myrvann, som er så vondt at selv skottene ikke klarer å drikke opp alt i løpet av 20-25 år fatter jeg ikke... 8)

Link to comment
Share on other sites

Whisky smaker vondt, er kun navnet som er bra.

 

Etter å ha smakt en allmass av forskjellige typer av dette (for noen) edle brygget. Tror jeg at å lage whisky er veldig enkelt. Mener bestemt at jeg skal klare å lage samme smak med følgende ingredienser:

 

En gammel lær-sadel eller en gammel telefon stolpe (med masse tjære i). Kuttes i passe store "fliser" og legges på sprit. la det trekke i 1 uke, sil av og server med eller uten is biter :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Din #¤%&/()=!1 :shock:

Jeg skrev da vitterlig i en annen tråd at jeg skulle ha den :evil:

Trenger ny kolbe til hagla jeg arva fra fatter :cry:

 

Men men, pen børse er det, ble laget u 1966 av Toz/Star-Baikal som en 100års jubileums model.

Du får si fra når du angrer, eventuelt komme emd et forslag på noe du vil ha i bytte;)

 

Men, ehh.... I den grad det er mulig i denne tråden. Tilbake til Tåpik? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nå ska je banne litt i kjørka au! Irish coffe er noe av det beste jeg vet. Men ett lite tips; Prøv med amerikansk type, f.ex Kentucky Bourbon! Det synes jeg er enda bedre enn irsk whisky! Og prøv kandis-sukker i stedet for brunt sukker. Og som Hassel sa, sjokolade, men strødd oppå kremen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...