Jump to content

Villmarksmesse på Hamar


villreinjegeren

Recommended Posts

Jeg har tenkt til ta turen fra Østfold...........vet ikke helt hvilken dag enda.

 

Får ikke med meg messa på Lillestrøm iår...er på jakt :mrgreen:

 

Synes det er ok og være innom disse messene....er alltids noe man "trenger", eller ihvertfall overbeviser seg selv om det!

Link to comment
Share on other sites

Bor hele 2 km unna, så det er vanskelig å holde seg unna da... Kan bli lommebokhavari av slik... Takk skaperen for at jeg ikke trenger våpen! Dumt det er i samme måned som årsavgift på bil og kommunale skatter osv... Det eneste jeg ordnet i fjor var nytt abonnement på bladet Jakt. Skulle egentlig bare ha våpenfutteral, men jeg fikk jo det som abonnementspremie, så da var det greit! Og bladet er helt topp det!

Link to comment
Share on other sites

Messa på Lillestrøm er definitivt bedre. Det virker også som selgerne prioriterer denne høyere, og drøyer de virkelig bra tilbudene til da.

 

Jeg har dessverre bare muligheten til å dra på den i Vikingskipet grunnet jobb, men jeg har heller ingen planer om noen store investeringer. Blir nok det vanlige; noen filmer og diverse småtteri.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Villmarksmessa på Lillestrøm er mye bedre, det er det ingen tvil om.

Tror HOA (Hamar Olympiske Anlegg) må tenke litt nytt i forhold til messa på Hamar.

 

Hva i svarte skal vi med elektriske massasjestoler, og den slags tull på ei villmarksmesse. Håpet må imidlertid bli at det kan mønstre så mange utstillere med sjenger innen jakt, fiske, våpen, skyting og generelt friluftsliv at disse snurredassene og hvilestoler ikke blir interessante.

 

Tror messa dør om det ikke skjer noe, skal bli spennende å se i disse urolige finanstider. Jeg har ikke sett utstiller liste enda, det er jo bare en måned igjen, så det skulle vel begynt å falle på plass.

Link to comment
Share on other sites

Får prøve å komme meg dit ja. Noen som veit hvem som skal stille ut? Skulle hatt et våpenskap nemlig :twisted:

 

 

 

Halla! jeg jobber på xxl villmark på alnabru og jeg vet vi skal ha en stor stand der:D selger garantert våpenskap da, eller så bestiller vi billig;)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at messa i Vikingskipet ikke er det mest spennende. Ikke mest variasjon i tilbud og aktiviteter. Nå har jeg vært der alle gangene unntatt en, og kan ikke si jeg har opplevd noe nytt. Er jo endel gode tilbud da, og en får tak i det en trenger (og det en ikke trenger). Trivelig å rusle og titte lell, og hvordan skal en legge opp en slik messe? Er masse nyttig på liten plass. Massasjestoler og boblebad og hva det nå måtte være er det jo ikke så mye av, og det er jo bare å gå forbi. Har aldri vært på messa på Lillestrøm, så aner ikke hvordan den er i forhold, men vil anta at det er flere utstillere der og kanskje bedre tilbud og i og med større konkurranse mellom relativt like utstillere. Når er den? Må prøve å komme meg dit en gang.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vært på messa på Lillestrøm, så aner ikke hvordan den er i forhold, men vil anta at det er flere utstillere der og kanskje bedre tilbud og i og med større konkurranse mellom relativt like utstillere. Når er den? Må prøve å komme meg dit en gang.

 

16. - 19. april.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Da håper jeg på besøk av kammerfolket på Norges Buejegerforbunds stand på messa til helga.... :D:D

Om ikke annet så iallefall for å slå av en jaktprat.

 

Vi kommer til å sende en mann med kamera og notisblokk på lørdagen, mulig det blir meg, så håper dere er forberedt på blits og spørsmål :)

 

Jaktweb.no kommer til å skrive en artikkel av typen med mange bilder og lite, men informativ tekst. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var vel omtrent som i fjor så vidt jeg kan huske. Matdelen var den mest interessante og endte opp med reinsdyrpølse og hjortepølse fra Bagn, varmrøkt krydderlaks fra Gardskjøkkenet i Stranda, porsmarinert einerrøkt laks fra Svanøy og leverpostej fra Moahaugen. Alt ble behørig smakt på før kjøp :wink:

Ble også et knivskaftemne i oliven og et prisoverslag fra Vågsland på en rimelig spesiell ny hakemontasje til en Brno M21. Det eneste negative var prisen på 6.500.. :(

Link to comment
Share on other sites

Ska du kjøpe mat fra Gardskjøkkenet på Stranda MÅ du kjøpe den Cognac marinerte gravlaksen.

Vanvittig god!!!!

Å ej kjem ifra nabo bygda å egentlig program forplikta til ikkje å like Strandera eller ka dei held på med :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fin messe idag! Gøy å prøve buene til buejegerforbundet ihvertfall! Litt synd at jeg ikke ba om forskudd på feriepenger for da skulle jeg kjøpt meg en jaktdress.. Men Mye gode smaksprøver og masse fint å tafse på! Selv om man ikke hadde råd til så mye idag så var det en flott dag!

Link to comment
Share on other sites

Med respekt å melde, hvem i all verden har tatt avgjørelsen til å holde messen på denne helgen?

Det er rett å slett lite gjennomtenkt.

 

Årsak:

IWA Nürnberg/Tyskland er fast på ca. denne datoen hvert år.

Det sier seg selv at alle de Norske importørene er i Tyskland stort sett... Dette taper messa i Hamar på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...