Jump to content

"Hadeland & Omægn Bænkeskytter Klubb"stiftet


Buster

Recommended Posts

Hallo folkens.

Blås i trompetene!! "Hadeland & Omægn Bænkeskytter Klubb" (HOBK) er stiftet!! :mrgreen::mrgreen:

Dette skjedde på Blaker Skl. sitt anlegg ute på Blaker, 9/1-2011.

Klubben består foreløpig av et interimsstyre bestående av 5 personer.

Undertegnede er valgt som foreløpig leder i dette styret, og styre konstituerer seg selv etterhvert. En kasserer er snart på plass, og en konto blir opprettet.

Dette kommer jeg tilbake til når disse tingene er på plass.

Vi har allerede en masse navn på ei liste, over personer som har meldt seg interessert i å være medlemmer, og disse personene får mail av meg med ytterligere informasjon etterhvert.

Jeg vil legge ut det meste her også, men den mail lista blir førsteprioritet.

Personer som ønsker å bli medlemmer må ta kontakt med meg, så skal de få nærmere instrukser etterhvert.

Jeg har snakket med John Flateby (leder i Norges Benkeskytterforbund NBSF), og jeg kunne informere om følgende:

VIKTIG:

De som allerede er medlemmer i NBSF, direkte, vil i løpet av kort tid få medlemskontingenten tilsendt i posten. Men disse personer kan bare avstå fra å betale denne, hvis de heller ønsker å melde overgang til HOBK. De vil da i stedet måtte innbetale kontigenten til HOBK og få nytt medlemskap fra NBSF. Disse betalingsinstrukser vil bli nærmere spesifisert etter at vi har opprettet vår konto. :wink:

 

Vi kommer til å jobbe med følgende:

Danne et godt og sosialt miljø rundt skyting, og organisere skyting på korte og langhold, liggende og/eller fra benk. Kort sagt, allsidig rifleskyting!

Vi har i dag, vært heldige og fått tilgang til å låne bane hos Blaker Skl., på Blaker. Dette samarbeidet ser ut til å fungere meget bra, og vi ønsker å fortsette med skyting der ute etter nærmere avtale med laget. Der skyter vi i dag, på selvanvisere helt ut til snaue 600m, fra standplass.

De jobbes også med å få til et tilbud til, her oppe på Hadeland, men det har foreløpig ikke latt seg gjøre. Men det er forsatt håp. Hvis banetilgang her på Hadeland skulle bli faktum en gang i fremtiden, så vil vi dette ev. bli et tillegg til den aktiviteten som er i ferd med å etablere seg der nede på Blaker.

Vi vil forsøke å få til en skyting ute på Blaker èn gang pr. mnd, hvis skytterlagets terminliste tillater det. Men dette vil det også bli mere informasjon om etterhvert.

 

Følg med, mere info kommer.....

164024_495157727384_529042384_6487702_3223725_n.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei, se der du!

På vegne av Nidaros Benkskytter Klubb tar jeg meg friheten til å ønske Dere all lykke med oppstart av klubb.

Trivelig at det blir flere av oss.

Vi ser frem til invitasjon på kapp-skyting... :mrgreen:

 

Takk for det, alle sammen!

 

Vårt første mål er å bli flere medlemmer enn Nidaros, og å slå dem på hjemmebane..... :wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

Benkeskyting...? For sånne som ikke klare holde i børsa eller?

 

Ja for oss som ikke klarer å skyte grupper på 10mm hver gang, liggende med reim.

 

Ellers gleder jeg meg til å komme på besøk. Hva ønsker dere i fødselsgave? Mørtelsekker til benker :) ?

Link to comment
Share on other sites

De formelle tingene er på plass, og søknaden til forbundet om opptak, er sendt!

Konto er også på plass, så nå kan vi begynne å registrere medlemmer. :wink:

 

Det skjer en del spennende ting, som ytterligere kan gjøre det interessant å være tilknyttet NBSF.....

Dette kommer vi også nærmere inn på når konkrete ting foreligger. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

De formelle tingene er på plass, og søknaden til forbundet om opptak, er sendt!

Konto er også på plass, så nå kan vi begynne å registrere medlemmer. :wink:

 

Det skjer en del spennende ting, som ytterligere kan gjøre det interessant å være tilknyttet NBSF.....

Dette kommer vi også nærmere inn på når konkrete ting foreligger. :mrgreen:

Bra jobba.

Da vil jeg gratulere med stiftelsen av HOBK og ønske klubbens styret lykke til med arbeidet fremover, samt ønske klubben velkommen som medlem i Norges Benkeskytterforbund.

 

John Flatby.

Leder/NBSF

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Altså atte...

Jeg kom i skade for å tuske til meg en Kongsberg 393 ombygd av lesja våpen til pipbytte system. (Har løp i 6,5 x 55 - 9,3 x 62 og 7,92 mævser) Den har jeg jo tenkt å skyte stålbukker på inmarilangt hold med. Men jeg må jo tren et eller annet sted og jeg fant ut at det lokale DFS laget er med fullskolerte grinete gamle gubber... (De er dumme)

Kan jeg bruke mitt flotte norske gevær til noe fornuftiig på blaker?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eh jo... mern ikke plasse for meg i DFS lag med slike :wink:

 

Du er hjertelig velkommen hos oss, der vi har et aldeles glitrende samarbeide med Blaker Skytterlag!

Men jeg må få understreke at vi er fullt og holdent underlagt lagets ønsker og planer, og bare låner tid på deres anlegg. Dette er deres bane og vi må bare forholde oss til det, og oppføre oss deretter. Ellers er det naturligvis stopp!

Men jeg føler at dette ikke er noe problem, sålenge vi er innforstått med dette. Hvis laget skal ha skytinger selv, eller har leid ut lokalet til festligheter, så må vi melde pass. Sånn er det bare. :wink:

Link to comment
Share on other sites

vi er jo foreløbig en klubb uten logo!

 

logo-forslag-1-liten.png

dette er mitt forslag.

 

den er også i foreløbig bruk på

http://www.hobk.net" target="_blank

 

Et godt forslag!

Vi får ta et møte på hvordan vi gjør dette ang logo. Kanskje en konkurranse inn i mot årsmøtet eller noe sånt??

Men vi kan bruke denne enn så lenge da..... :wink:

Viktige ting å tenke igjennom, er;

- hvordan den vil se ut i lite format.

- hvor mange farger osv, med tanke på pris hvis man ønsker å få det på trykk osv.

Men det kan vi diskutere. :D

Flott med initiativ!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

TonyHolt : Kjempeflott logo. Ikke at jeg har noe med det, men den syns jeg jaggu klubben burde bruke. Flott og dekorativ, og levner ingen tvil om hvilken klubb det er :D

Link to comment
Share on other sites

Flagget er jo ikke besudlet. det henger rett å slett en plate i front av flagget. en gong om du vill.

 

har eksperimentert litt med denne "logo"en og laget en som er kvadratisk

Logo-rektangel.png

 

men nå skal vi ha en avstemning ved neste møte, om hvordan vi skal finne logoen vår. er helt enig med buster at alle skal høres.

 

satt bare å kjeda meg på jobben:p så da lager man like så godt en nettside og logo :lol:

 

@graahund

Takk! det er alltid godt å få skryt 8) . men det er jo det viktiske med en logo. du må skjønne hva det er for noe:p så slepper man å tenke... hva står den T'en for? (eksempel tatt fra telenor, uten deres samtykke*)

*i dont really give a damn, i got tele2

Link to comment
Share on other sites

Missliker å bruke flagget på den måten, faktisk. Er i fra tjukke bygda selv om det er på andre siden av fjorden, men selv jeg synes dette ble litt vel "Hillbilly". Det er også andre grupperinger i samfunnet som bruker flagget så sterkt som her er gjort, og dem kan det være meget ugunstig å bli assosiert med, spesielt i kombinasjon med våpen. Et slikt fokus trenger vi ikke!

 

Mulig jeg har "noia" men det er mine 5 øre..........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...