Jump to content

Import i fra Danmark?


Fozzy357

Recommended Posts

Det var en masse om dette teamaet på Sluttstykket, men lite å finne her...

Jeg lurte på:

Hvordan er gangen fra pistolen er sendt til den er i huset?

Har noen erfaringer med Karlslunde Sport?

Hvordan er det service (ikke "sørvis" :evil: )? For eks. hos Børse Lars på dansk importerte våpen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Når du skal bestille så må du ta kontakt med butikken du skal kjøpe fra via mail. Du sender så en scannet kopi av din våpentillatelse til de, og du får mail tilbake med prisen på det du skal kjøpe - dansk moms, men med frakt. Disse pengene må du overføre snarest til deres konto. Frakt er ca 300 - 400. Fortollingsgebyr ca 200. Og norsk moms 25% av kjøpssummen og fraktkostnadene. Når varene kommer til Norge tar du kontakt med tollvesenet for raskere behandling av dine varer. Deretter vil du motta varene på din postadresse. Forsendelsestiden er etter min erfaring 1 - 2 uker avhengig av hvor raskt tollbehandlingen går. Så spørs det jo selvfølgelig hvilket våpen du skal ha! Har de ikke denne på lager kan det gå opp til 6 mnd. før du får den avhengig av om du vil ha påmontert ekstra utstyr fra produsent eller ikke. Jeg har bare positive erfaringer med servicen :)

Dette er min erfaring med Hunters House i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Hørt at å skrive reservedeler skulle gi sjans til kutte momsen, så jeg prøvde det fra magnum research da jeg skulle ha noe stæsj til DE`n, vel det ble fortsatt toll... (ville ha ett reserve fjær sett tilfelle jeg får bruk for over tid, så sant sett var det jo reservedeler.)

 

replacementparts ble oversatt av tollen til "verktøy" og ergo pluss 25%... mulig jeg hadde uflaks.. men de sendte rekommandert, og der det stod det "spring tune up kit"

.. men uansett i mitt tilfelle er det surt med 50kr i moms og 80kr i reint gebyr hehe... ordren var jo på hele 250kr...

 

MRI imponerte ikke akkurat ved at de brukte 1,5 uke på å sende ut av usa, men pakka kom på 5-6 dager etter det. Men jeg hadde igen hast, får neppe bruk for dette på flere år, om i det hele tatt.

 

Uansett hele stasen kom på under halve prisen av hva det koster via butikk hit.. samme gjelder magasiner.. et DE magasin fra MRI i usa koster 45usd, mens i eu ligger de på 112€ så bestille selv fra statene kommer på halve prisen selv med frakt og moms!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har bestilt fra karlslundesport flere ganger. God service. Pleier å sende de kjøpetillatelsen.

Når de har fått denne overfører jeg beløpet pluss frakt. Sist var det 400 kroner.

Varen koster det som det står på nettt minus 25% som er dansk moms.

Deretter sender de varen. Posten har tillatelse til å fortolle for meg slik at varen kommer rett i postkassa. Norsk moms er 25% på varen og frakt. I tillegg tar posten et lite gebyr. Dette går som regel på en uke eller to dersom varen er på lager.

 

I forhold til Børselars så er det nok ikke glade for importen men vil tro de tar nok service på den. Det kan du evt sjekke med de.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har bestilt fra karlslundesport flere ganger. God service. Pleier å sende de kjøpetillatelsen.

Når de har fått denne overfører jeg beløpet pluss frakt. Sist var det 400 kroner.

Varen koster det som det står på nettt minus 25% som er dansk moms.

Deretter sender de varen. Posten har tillatelse til å fortolle for meg slik at varen kommer rett i postkassa. Norsk moms er 25% på varen og frakt. I tillegg tar posten et lite gebyr. Dette går som regel på en uke eller to dersom varen er på lager.

 

I forhold til Børselars så er det nok ikke glade for importen men vil tro de tar nok service på den. Det kan du evt sjekke med de.

 

Kommer da en hente lapp i posten og jeg bare betaler momsen?

Er det så enkelt?!? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt fra karlslundesport flere ganger. God service. Pleier å sende de kjøpetillatelsen.

Når de har fått denne overfører jeg beløpet pluss frakt. Sist var det 400 kroner.

Varen koster det som det står på nettt minus 25% som er dansk moms.

Deretter sender de varen. Posten har tillatelse til å fortolle for meg slik at varen kommer rett i postkassa. Norsk moms er 25% på varen og frakt. I tillegg tar posten et lite gebyr. Dette går som regel på en uke eller to dersom varen er på lager.

 

I forhold til Børselars så er det nok ikke glade for importen men vil tro de tar nok service på den. Det kan du evt sjekke med de.

 

Kommer da en hente lapp i posten og jeg bare betaler momsen?

Er det så enkelt?!? :mrgreen:

 

 

Jepp. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tjaaa ....

 

Den 13 Juni hentet jeg en Bronze Pardini på toll lageret på Alnabru til en pris på NOK 1202,-

Det er totalt pris med både bank gebyr ol. og toll og moms!

Her til lands er prisen for en GT9 6 tommer 16900.-.

 

Sparte 5000,- på et blunk! :mrgreen:

Så......?

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa ....

 

Den 13 Juni hentet jeg en Bronze Pardini på toll lageret på Alnabru til en pris på NOK 1202,-

Det er totalt pris med både bank gebyr ol. og toll og moms!

Her til lands er prisen for en GT9 6 tommer 16900.-.

 

Sparte 5000,- på et blunk! :mrgreen:

Så......?

 

Ut fra det regnestykket så sparte du langt mere enn kr 5000..... :D

Link to comment
Share on other sites

Har handlett 2 Hammerlier fra Karlslundesport. Hentet begge selv så bare innom Norsk toll på veien hjem. Men skal se hvor bra de er nå. Har en garantisak på ene nå Brudd på sluttstykket på kal 22 eren. Fikk svar fra butikken at han måtte høre med fabrikken først. For å se om det går på garantien. Går på 3uken nå.

Link to comment
Share on other sites

Har handlett 2 Hammerlier fra Karlslundesport. Hentet begge selv så bare innom Norsk toll på veien hjem. Men skal se hvor bra de er nå. Har en garantisak på ene nå Brudd på sluttstykket på kal 22 eren. Fikk svar fra butikken at han måtte høre med fabrikken først. For å se om det går på garantien. Går på 3uken nå.

Det er dessverre bakdelen med å handle fra Danmark.

Ikke det at de er vanskelige på noe vis, men det er masse ekstraarbeid om du er nødt til å f.eks. sende inn pistolen for garantireparasjon.

Jeg har selv handlet fire våpen derfra, og hadde litt kluss med en Morini.

Det var selvsagt bare å sende den nedover, så skulle danskene fikse problemet, men det ble såpass mye papirmølle for å "eksportere" et våpen at det endte med å sende til den norske importøren og betale av egen lomme.

Rent økonomisk lønte det seg uansett fremfor å handle her til lands.

Når jeg i tillegg har spart rundt 12000,- på fire våpen, kan jeg gjerne ta en reparasjon av egen lomme.

Link to comment
Share on other sites

Har handlett 2 Hammerlier fra Karlslundesport. Hentet begge selv så bare innom Norsk toll på veien hjem. Men skal se hvor bra de er nå. Har en garantisak på ene nå Brudd på sluttstykket på kal 22 eren. Fikk svar fra butikken at han måtte høre med fabrikken først. For å se om det går på garantien. Går på 3uken nå.

Det er dessverre bakdelen med å handle fra Danmark.

Ikke det at de er vanskelige på noe vis, men det er masse ekstraarbeid om du er nødt til å f.eks. sende inn pistolen for garantireparasjon.

Jeg har selv handlet fire våpen derfra, og hadde litt kluss med en Morini.

Det var selvsagt bare å sende den nedover, så skulle danskene fikse problemet, men det ble såpass mye papirmølle for å "eksportere" et våpen at det endte med å sende til den norske importøren og betale av egen lomme.

Rent økonomisk lønte det seg uansett fremfor å handle her til lands.

Når jeg i tillegg har spart rundt 12000,- på fire våpen, kan jeg gjerne ta en reparasjon av egen lomme.

 

Du har gjort det på den "tungvinte måten"

 

Lettest er det å benytte seg av tollvesentes side ved fortolling ut og inn av Norge, akkurat som om du skal på et stevne i Sverige eller Danmark.

Så tar du en utskrift som du legger ved i pakken og så går alt mye kjappere og smidigt.

 

Gjorde det sist til Karlslunde, med en Pardini kal 32 som var umulig å få til å virke.

Den var tilbake til meg i løpet av 3 uker og funker nå som en drøm :D

 

Samme arbeidsmengde å pakke den inn og sende, om pakken skal til Norge eller Danmark.

Og jeg tror neppe importøren nord for Oslo er sælig kjappere i reklamasjonssaker . . .

Link to comment
Share on other sites

Lettest er det å benytte seg av tollvesentes side ved fortolling ut og inn av Norge, akkurat som om du skal på et stevne i Sverige eller Danmark.

Så tar du en utskrift som du legger ved i pakken og så går alt mye kjappere og smidigt.

 

Gjorde det sist til Karlslunde, med en Pardini kal 32 som var umulig å få til å virke.

Den var tilbake til meg i løpet av 3 uker og funker nå som en drøm :D

 

Samme arbeidsmengde å pakke den inn og sende, om pakken skal til Norge eller Danmark.

Og jeg tror neppe importøren nord for Oslo er sælig kjappere i reklamasjonssaker . . .

Link ?

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa ....

 

Den 13 Juni hentet jeg en Bronze Pardini på toll lageret på Alnabru til en pris på NOK 1202,-

Det er totalt pris med både bank gebyr ol. og toll og moms!

Her til lands er prisen for en GT9 6 tommer 16900.-.

 

Sparte 5000,- på et blunk! :mrgreen:

Så her er det mye å spare!

 

Enkelt og greit!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...