Jump to content
Sign in to follow this  
wp1987

Jaktdress til høst jakta

Recommended Posts

wp1987    0

Heisann vurderer og kjøpe meg ein billig jakt dress i år, har vurdert xxl sin Beretta brown bear og jaktdepoet sin elgfall.

Begge ligger for ca 2000 kr.

Skal brukes på Vestlandet so litt vann er grett at den tåler.

Noken som har noko inspill her? 

msteiro    71

Beretta sin er vel ikke noe særlig i regnvær hvis jeg husker rett, den er vel ikke med membran. Jaktdepotet sin er sikkert grei i bruk, men passform etc var ellers begredelig. Ville nok ikke brukt noen av de hvis du skal bevege deg i bratt terreng..

Jeg synes kombinasjon Finnskogen bukse og grå/grønn skalljakke fungerer fint, da skalljakken kun brukes i regn, og da er ikke støy sååå viktig. Buksen er greit at er "lydløs" da buskas ofte er vått lenge etter regnet gir seg.

hbels    3

Jeg har bestilt full pakke fra nettojakt. Har lest litt om forskjellig anmeldelser av utstyret og ikke funnet noen som er veldig misfornøyd så langt. Utstyret kommer over helga, så jeg kan ikke si hvordan kvaliteten er før jeg  har fått prøvd den litt..

men til en pakkepris på jakke, bukse, undertøyspakke, 2 par sokker, caps, lue og flere ekstravarer ettersom jeg kom over en viss sum som matcher bare jakkeprisen til harkila, så er jeg mer en interessert i å gi den en skikkelig test.