Jump to content

Eget DFS underforum


1983

Recommended Posts

Som sagt, DFS har allerede to underforumer.....baneskyting og feltskyting.

Igjen spør jeg hvorfor?, våre underforum er forbundsuavhengige, hva er poenget om å gjøre om på systemet vi har nå og gå over til et system med underforumer for forbund?

Du har jo baneskyting i to forskjellige forbund f.eks, både NSF og DFS, skal NSF også få sitt eget forum?. NSF administreres også luft, skal det da diskuteres i samme NSFunderforum som NSFbaneskyting?

Og hva med hagleskyting, skal det også deles opp i NJFF og NSFhagleskyting?

Selv om metallsiluett og svartkrutt er relativt små, så er det helt egne former for skyting, som må ha egne underforumer fordi det de driver med ikke passer i de eksisterende.

Det dere ber om fordrer en total omlegging av systemet for underforumer på kammeret.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Flest ja, men forholdsmessig veldig lite aktivitet her på kammeret, forumet for dynamisk har 17000 postinger, underforumene for bane og felt til sammen har under 10k, og det inkluderer da også alle forbund som driver med baneskyting. Generelt så oppretter vi egne underforumer ved behov, ikke fordi noen ønsker det. ;)

Men jeg har tatt spørsmålet til bakrommet, så får vi se hva meningen er blant resten. Det er notert at 3 av DFS' medlemmer ønsker et DFSunderforum på kammeret :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo også være at det kommer flere til om det åpnes et DFS underforum om man skal måle i antall innlegg. 

Nå kan jeg ikke så mye (ingenting) om hvordan et forum er bygd opp, men er det så mye jobb å lage en ny "mappe" som heter DFS ?

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men om DFS er i særstilling pga. størrelse, så er det i særstilling når det gjelder aktivitet ift til medlemsantall her på forumet. Det er ingenting som tilsier at aktiviteten er så stor i bane og feltunderforumene at de behøver å deles opp ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er forumet passelig oversiktelig, skal DFS få eget underforum så skaper det en viss presedens spør du meg, og snart skal hvert enkelt forbund ha.

 

Synes det er fornuftig at skyteformene utgjør grunnlaget for underforum og ikke forbundene. Som påpekt av flere, blant annet av Slemmo, foregår jo flere skyteformer i flere ulike forbund. En oppdeling etter forbund og dermed postinger i henholdsvis NSF-baneskyting og DFS-baneskyting tror jeg kan føre til flere tråder på samme tema, færre deltagere per tråd og generelt lavere kvalitet som følge av mindre meningsutvekslinger på tvers av forbundene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo vært borti problemet, når jeg har skrevet et-eller-annet om DFS, som like gjerne (eller kanskje heller "ugjerne"?) kunne postes i bane- som i feltskyting. Da kunne man jo sakne et eget forum for DFS-relaterte saker.

 

Men skulle man hatt DFS-forum, måtte det, i tilfelle, omhandlet all DFS-aktivitet, altså både bane- og feltskyting, og Stang- felthurtig, og skifelt- skogsløp med skyting. Og organisatoriske og juridiske saker, for DFS-folk som vil ha kjøpetillatelse, tema som vi i dag finner i "Politikammeret". Og tilsvarende for andre skytterorganisasjoner.

 

Noe av "tanken bak" da vi startet dette forumet (det nærmer seg 10-års-jubileum!), var at det skulle virke "samlende" for ulike grupper innen jakt- og skyterelatert aktivitet. Da bør vi diskutere felles aktiviteter og problemer temamessig, ikke som om "edruelig og pålitelig", avtrekksteknikk eller vindavdrift er vidt forskjellig, avhengig av hvilken organisasjon man tilhører.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Erebor skrev:

Nå er forumet passelig oversiktelig, skal DFS få eget underforum så skaper det en viss presedens spør du meg, og snart skal hvert enkelt forbund ha.

 

 

Kjøper presedens, men at det skulle bli mer uoversiktlig med et ekstra underforum merker DFS ser jeg ikke. Jeg ser heller ikke problemer med flere underforum tilegnet organisasjoner. 

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen her og på Facebook er at informasjonen her er søkbar og dermed av større verdi. 

Og med søkbar og oversiktlig informasjon kan man komme ned i 40% "hvor mange knepp" innlegg ?

 

Men jeg ser at moderatorene er ganske så samkjørte, så det kommer nok ikke noe eget underforum...

Edited by 1983
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, 1983 skrev:

at det skulle bli mer uoversiktlig med et ekstra underforum merker DFS ser jeg ikke

Tenk litt etter, man vil da ha to underforum for baneskyting (tre om en tar med generell skyting), to for felt, lover&regler og kanskje også lading? Og så kommer det maset om egne grupper for alle andre. Det er ikke oppskriften på et ryddig forum.

 

Argumentet om at DFS er i en særstilling er heller ikke så fryktelig produktivt, dere har vel fått med en viss misnøye med akkurat denne særstillingen (berettiget eller ikke)? For å være litt stygg, om DFS er i en slik særstilling kan dere vel ordne et eget forum selv? Her inne synes jeg alle skal være likeverdige, én skytter er ikke verdt mer eller mindre enn en annen kun pga forbundstilknytning.

 

En enkel løsning vil være å bruke nøkkelord for å spesifisere temaet.

Link to comment
Share on other sites

" - om DFS er i en slik særstilling kan dere vel ordne et eget forum selv?".

 

DFS har jo eget domene, og "Norsk Skyttertidende" har div. nett-versjoner, i tillegg til papirversjonen. "DFS Ung" er en egen satsing rettet mot ungdom, den er selvfølgelig ute på alskens "sosiale medier".

 

Lenger oppe i tråden ble det nevnt at svartkrutt og praktisk har forholdsvis flere innlegg på forumet enn de DFS-aktive. Det tror jeg skyldes at majoriteten av DFS-skyttere knapt vet at "kammeret" finnes. Og det igjen kan jo tyde på at de ikke ser behovet for andre fora enn DFS's egne, og kaffeslabberasen på skytterstevner og lagstreninger?

 

Jeg skal gjerne bli mer aktiv på "baneskyting" og "feltskyting"-forumene, men det har vel begrenset interesse å lese mine funderinger over hvorfor jeg (atter en gang) ble nr. 3, med bare 16 innertiere, eller hvorfor det ble en &!#%?!!& nier på dette stevnet også!

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...