Jump to content

Brukerstyrt forum ?


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Når dette eminente forum ble startet, ble det gått ut med at det skulle være et brukerstyrt forum. Vel, foreløpig kan ihvertfall ikke jeg se at det er mye brukerstyrt. Det er et selvopnevnt styre som fra starten av har sittet, og forvalter fortsatt forumet. Det kan virke på meg som det er en liten klan som utnevner nye styremedlemmer etter eget ønske. Syns forøvrig at utnevnelsen av "Skaubjønn" til styret var ok da jeg kjenner litt til ham og hva han står for. Det må vel snart kunne gå ann og la oss få en liten følelse av at dette virkelig er brukerstyrt !!

Avgjørelser blir tatt og vi som brukere har ingen påvirkning, rent bortsett fra diskusjonstråder.

Vil bruke tråden til "Hans Kristian" som et eksempel. Den gikk vel i en ca 10 sider uten at det kom mye fornuftig ut av den. Hadde dette vært brukerstyrt burde det ha kommet en avstemning i det tilfelle og da hadde vi fått et svar fra brukerne om hva de ville ha. Er helt klar over at vi må ha et styre som tar seg av det administrativet i forumet, likeså moderatorer som stopper uvettig bruk av forumet. Men fortsatt kan jeg ikke se at forumet er brukerstyrt. Kan jeg få en utalelse på når det foreksempel blir et styre valgt av brukerne ? Mvh graahund

 

NB. SIER IKKE AT DET SITTENDE STYRET GJØR EN DÅRLIG JOBB, vil bare fram til det prinsipielle i saken.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Gråhund.

Vi lager en demonstrasjon, så går vi i tog og roper - Opp med ned, og hit med dit, og Norge ut av NATO... :lol:

Spøk tilside:

Forumet skulle være brukerstyrt, og noen vil vel hevde at det er nettopp det det er.

Men, jeg har ikke sett noen avstemming om hvem som skal være moderatorer eller hvem som skal sitte i styret.

Mulig det har vært oppe og at jeg har sovet i timene men da kan vel noen opplyse meg... :D

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg akkurat gått ei runde rundt huset for å "roe" meg ned.... Det er godt mulig jeg sto opp med det gærne beinet idag(?)

 

Jeg syntes det sittende styret har gjort en feil!

De skulle fra begynnelsen av sagt at vi eier/driver og vil ha det på vår måte..... Take it, or leave it!

Så hadde vi sluppet disse trådene omkring dette annenhver mnd.

 

Hva er problemet?

 

Siden du nevner tråden til Hans K.... Jeg er en av de som så den på morgenen, og hadde det vært på gml. SL så hadde jeg kvælt den der og da!

Jeg viste at dette ikke kom til å ta lang tid før den var fjernet, og selvfølgelig så må noen sutre over dette også!

 

Nå er jeg vel æresmedlem i GGG.... :mrgreen: ..... Dagens utsblåsning :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Poacher, jeg sto opp med det rette benet først i dag og humøret er det ikke noe og si på. Som skrevet, tråden til "Hans Kristian" ble bare brukt som et eksempel ! Tål at vi spør, det kan da ikke være mye galt i det ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig med Gråhund i dette.

Stort sett føler jeg at styret gjør en veldig god jobb, og er for såvidt godt fornøyd.

Men her som alle andre steder fordeles det "makt".

Stort sett går det bra, men noen av dem som har oppgaver her er nok med tiden blitt litt mye "Konge på haugen".

Det oppleves til tider som at de som har verv i forumet har ekstra "tyngde" som brukere,

og at deres meninger, erfaringer og oppfatninger har større berettigelse enn andre brukeres.

Alt dette går å leve med!

De som representerer driften av forumet, om de er valgt eller "utpekt" av venner, bør alltid gå foran med et godt eksempel på god kurtyme her på forumet, aldri være nedlatende eller missbruke sine verv.

 

Når alle i styret representerer samme "klikk" oppstår et par problemer.

1)Nye og avvikende meninger slipper skjelden eller aldri til.

2)Bare en mindre del av brukerene i forumet vil føle seg representert og faktisk også være representert i styret.

3)Ved uenighet i forumet vil alltid forumets "representanter" vinne frem så lenge styret bare består av "venner".

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

"Poacher" skriver at det sittende styret gjorde en stor feil. De skulle ha sagt fra der og da at "vi" eier dette forum og det er det. Bli med, eller la vere. Er forsåvidt helt enig, da hadde ikke brukerne sittet med den troen at de kunne påvirke noe. De ville da vel muligens ha sittet med samme følelsen som da TJ ledet SL. Påvirkningene til driften der var små, eller helt fraværende. Jeg tror ikke Kammeret ville ha tapt noe på det, overhode ikke !!. MEN, nå har det seg sånn at det hele tiden har vert hevdet at det skulle være brukerstyrt og da må man finne seg i at det blir stilt spørsmål om og ved saken så lenge det går på et saklig nivå. Jeg er ikke ute etter og lage noe bråk, men stiller et helt konkret spørsmål om angjeldene sak. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Ingen kritikk fra meg, bare en obeservasjon og kanskje en etterlysning.

 

Jeg leste en post fra en av driverne her at forumet's organisasjon skulle registreres på navnet " Norsk organisasjon for jegere og skyttere", og i forrige uke så tenkte jeg å sjekke med brreg.no om den var registrert, men det var den ikke.

Hvorfor tar det så lang tid ? Eller var det bare jeg som søkte for dårlig?

 

Edit:

Ser i vedtektene at org ble stiftet 13.april 08. Mulig det er Brreg som er trege da.

 

En demokratisering av dette eminente forum, eller evt en tydeliggjøring om at også dette forum skal driftes etter samme regel som SL etterlyses.

 

Edit:

Det er vel egentlig avklart i vedtektene, men siden jeg ikke fant den i Brreg så lar jeg den stå.

 

 

Hilsen en som inntil videre koser seg med tingene som de er :)

 

 

Med forbehold om mulige skrivefeil....Eller andre ting som evt har gått meg hus forbi.... ;)

Edit:

Ja, noe hadde tydeligvis det !

Link to comment
Share on other sites

Vil bruke tråden til "Hans Kristian" som et eksempel. Den gikk vel i en ca 10 sider uten at det kom mye fornuftig ut av den. Hadde dette vært brukerstyrt burde det ha kommet en avstemning i det tilfelle og da hadde vi fått et svar fra brukerne om hva de ville ha.

 

Aller først; mener du dette her helt seriøst? At debatantene selv er de som skal avgjøre om en pågående debatt går videre eller ikke? Greit nok, noen av leserne kan også stemme i en slik sak dersom de ønsker, men om brukerne skal til enhver tid avgjøre om en debatt skal gå videre eller ikke tror jeg at jeg kan love deg en sikker død for fora som dette. Jeg har stor forståelse for tanken din, og det prinsipielle i dette, men jeg har ingen tro på at et forum som dette kan fungere på en slik måte, og i hvert fall ikke når medlemsmasses blir såpass stor og følgelig bred som den er. Da må noen faktisk ha et ansvar og heller stå til rette for det, for hva hvis det forekommer ulovligheter i debatten - skal alle de som stemte for stå til ansvar for at det faktisk er publisert?

 

Om utvelgelsen av disse er riktig, vel det kjenner ikke jeg godt nok til for å uttale meg dypt om, men jeg vil gjerne legge til en ting. Fora som dette starter gjerne opp med en stor porsjon idealisme. Det hele vokser litt fort, og vips så har man litt voksesmerter samtidig som man faktisk MÅ kunne stole 100% på alle som har litt mer "makt" enn en vanlig bruker, nettopp fordi det blir så veldig lett synlig. Men min personlig mening, basert på all den tid jeg har tilbrakt på oppbygging av andre fora (ikke konkurerende), tilsier at det som er viktig nå er å klargjøre hvilke visjoner man har fremover. Har man 4000 medlemmer i dag, og forventer 10000 medlemmer i løpet av de neste 2 årene - det er en situasjon som vil være signifikant forskjellig fra dagens, og jeg vil faktisk påstå at demokratiet i et forum som dette bare vil bli verre og verre å forvalte. Det faglige målet man har med en side som dette vil bare komme som et tillegg til det perspektivet.

 

Jeg for min del trives her som et helt vanlig medlem, hverken mer eller mindre. Intet ansvar, ingen plikter - bare leserglede og ufrekvente forsøk på å bidra med hva jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Styret kan sikkert svare mer utfyllende på dette, men et par ting bør man tenke over:

 

Først og fremst er dette et nystartet forum, og har siden starten vært drevet av en dugnadsgjeng. På grunn av SL's bortgang måtte vi bli veldig store veldig fort, det har medført langt mer arbeid med utvikling enn forutsett. Og det er i praksis ikke mulig å bygge opp et slikt sted om man skal holde valg og avstemninger over alt. Dugnadsgjengen har hatt en visjon, og de har trengt tid for å realisere den. Nå som forumet nærmer seg en viss grad av ferdigstillelse blir det lettere å fokusere på fremtiden som er bruker/medlemsstyrt. Det har vi allerede sett et par tilfeller av, dette med brukererfaringer&kritikk av aktører samt egne forum for baneskyting.

 

For å være helt ærlig synes jeg folk er litt utakknemmelige nå. Styret og de andre i drift har lagt veldig mange timer med arbeid inn i et sted uten en krone i lønn. Tvert i mot, per i dag betales hele driften av egen lomme. De kunne ha sagt "Dette er vårt, her bestemmer vi, diskusjon ferdig", men istedenfor har de valgt å lage et sted for så å "gi" det bort. Og så klager dere fordi dere ikke får gaven fort nok??? Makan!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår f.... ikke hva du har lest Fullen :lol:

Alle har kommet med lovord om forumet og styret her!

Vi stiller noen enkle spørsmål, og peker på et par ting som kanskje er på feil kurs, det er alt.

Tror alle i denne tråden prøver og ønsker å komme med konstruktive forslag, og du blir fornermet. Makan!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@300kongen, jeg og trives utmerket her. Ellers ville jeg ikke hatt såpass med inlegg som jeg har. Det jeg mente med det eksemplet var at ved helt spesielle saker, som foreksempel ved kritikk av forhandlere eller ikke, burde det ha vært mulig og stemme over. Ikke ved envær tråd som dukker opp. Da er jeg enig med deg i at vi da nok hadde lagt dette dødt.

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Fulmen

 

For å være helt ærlig synes jeg folk er litt utakknemmelige nå. Styret og de andre i drift har lagt veldig mange timer med arbeid inn i et sted uten en krone i lønn. Tvert i mot, per i dag betales hele driften av egen lomme

 

Vel, det har iallefal ikke skortet på tilbud om en liten sjerv, fra brukerne, men så langt har det blit avvist. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjetil#1; papirene er oversendt, så vi venter bare på at julefredningen i BRREG skal oppheves. Du har dog et viktig poeng i at det har tatt lang tid - selv synes vi det har tatt for lang tid, og årsakene til det er mange. En av dem er at vi rett og slett har måtte innse at dette var mye, mye mer arbeid enn noen av oss hadde trodd. Vi har blant annet av samme grunn fått frafall i interimstyret, og har jevnlig måtte omstrukterere arbeidsfordeling- og metoder. Samtidig har brukermassen og ikke minst trafikken på forumet hatt en voldsom økning, hvilket har dratt med seg tekniske utfordringer og rent administrative utfordringer ingen av oss i det hele tatt hadde en idé om at kunne oppstå. Dette skjer nesten daglig, og krever mye håndtering internt.

 

Når vi da får frafall, begynner vi på mange måter fra scratch igjen, og er faktisk dønn avhengige av å få inn flere folk i interimstyret - bare for å få haugen av oppgaver og utfordringer unna. Da kammeret ble grunnlagt var alt veldig mye annerledes, og den svulstige tidsplanen vi da hadde, har etterhvert måtte ta flere mer eller mindre pinlige justeringer. Mye av forsinkelsene skyldes at folk i styre og stell rett og slett fikk så mye kammer at de ble leie og måtte ta timeout for å samle tankene igjen. Så har vi fått frafall, så blir det forsinkelser, så blir det misnøye, så blir det enda mer arbeid i kulissene, så blir det enda mer forsinkelser. Sånn er det - og det er kanskje den viktigste erfaringen vi har gjort i dugnadsgjengen. Det er grunnen til at interimstyret trekker inn nye medlemmer - som også skal på valg så snart styret er konstituert og første valgdato er fastsatt.

 

Hele ideen med kammeret var basert på å ha et forum som ikke kan legges ned av en eller flere personer, og som dermed sikrer alle jakt- og skyteinteressert et sted å samles og kommunisere så lenge noen som helst gidder å holde på her. Den eneste måten å gjøre det på er faktisk at ingen enkeltperson eller gruppe kan eie kammeret.no - det må en organisasjon til, som har et medlemsvalgt styre. Ja, det har tatt tid - mye lengre tid enn vi kunne forutse. Men vi jobber hele tiden med å få organisasjonen på beina - vær i hvert fall trygg på det. Så får vi i mellomtiden håpe at ting ikke er så riv, ruskende galt som vi enkelte ganger får inntrykk av, og håper alle holder ut forholdene inntil alt er på plass. For det kommer på plass.

 

Jeg må tilstå at dersom jeg hadde visst hvor mye arbeide det å opprette kammeret og drifte det frem mot hovedmålet ville bli, og hvor mye det skulle koste meg - på mange måter - ville jeg nok ikke ha gjort det. Ingen ting vil glede meg mer enn den dagen jeg skal bli "vanlig" bruker av forumet igjen, og jeg vet at nå er det sikret eksistens så lenge bare noen gidder og så lenge den betingelsen er innfridd, kan heller ingen legge det ned. Da er arbeidet mitt ferdig og jeg antakeligvis så lei at det blir en fryd å overlate roret til andre.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Styret kan sikkert svare mer utfyllende på dette, men et par ting bør man tenke over:

 

Først og fremst er dette et nystartet forum, og har siden starten vært drevet av en dugnadsgjeng. På grunn av SL's bortgang måtte vi bli veldig store veldig fort, det har medført langt mer arbeid med utvikling enn forutsett. Og det er i praksis ikke mulig å bygge opp et slikt sted om man skal holde valg og avstemninger over alt. Dugnadsgjengen har hatt en visjon, og de har trengt tid for å realisere den. Nå som forumet nærmer seg en viss grad av ferdigstillelse blir det lettere å fokusere på fremtiden som er bruker/medlemsstyrt. Det har vi allerede sett et par tilfeller av, dette med brukererfaringer&kritikk av aktører samt egne forum for baneskyting.

 

For å være helt ærlig synes jeg folk er litt utakknemmelige nå. Styret og de andre i drift har lagt veldig mange timer med arbeid inn i et sted uten en krone i lønn. Tvert i mot, per i dag betales hele driften av egen lomme. De kunne ha sagt "Dette er vårt, her bestemmer vi, diskusjon ferdig", men istedenfor har de valgt å lage et sted for så å "gi" det bort. Og så klager dere fordi dere ikke får gaven fort nok??? Makan!

 

"Fulmen", det er ingen som kritiserer hva som er gjort og gjøres. Det kommer igjennon i hvert inlegg i denna tråden. Mulig jeg var litt raskt ute med min etterlysning men det er vel ikke alt for gælig ville jeg mene. Det er lite eller ingen kritikk av styret her på forumet så det sier vel det meste. Derfor syns jeg dere bør tåle at det kommer et saklig spørsmål. Det er så hvidt jeg vet INGEN som ønsker det sittende styret vekk og de fleste av oss støtter dere 100%. Vi ville sågar starte en kronerulling for og støtte dere :D Vi er videre ovehode ikke utaknemmelige for hva dere gjør.

Link to comment
Share on other sites

HUSK at demokrati, er flertallets tyrrani.

 

Vi trenger et styre som orker å være aktiv,

ta standpunkt for en gjeng med psykososiale problemstillinger i forhold til våpen, jakt, hunder, mat, Whisky og andre viktige ting her i livet.

 

Hvis vi ikke er fornød med det som foregår her, kan man bare slutte å komme her. Man har faktisk frihet til å velge.

 

Er fornøyd med styret, og det virker som habile folk som sitter der.

Likte utnevnelsen av Skaubjønn i styret, da jeg synes at han representerer gode "jeger" verdier.

Hvis nye styremedlemmer skal vurderes vil eg fåreslå Sako 30-06, da detter virker som en fornuftig person med gode "jeger" verdier.

 

Hvis vi ikke er enig i avgjørelser BØR en ta kontakt med De som sitter i styret, så De kan se om det ble tatt riktig avgjørelse.

 

Synes at Moderatorene gjør en god jobb, ved å passe på at ting ikke blir for useriøst eller for "hett" i diskusjonene.

At man har yttringsfrihet, betyr ikke det at man kan få rope ut, og hyle om alt. Noen meninger blir for ekstrem en skjelden gang, samtidig som noen mennesker må beskyttes mot selv.

 

Har ingen intensjon om å revolusjonere kammeret, setter pris på det arbeidet som blir gjort for å holde det åpent, slik at jeg kan innhente informasjon og ytre mine meninger og erfaringer til andre deltakere på forumet. Liker bedre at det er et styre i kammeret, enn at du hadde en eier på sluttstykket.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Vel, det har iallefal ikke skortet på tilbud om en liten sjerv, fra brukerne, men så langt har det blit avvist. :wink:

Det paradoksale er at dersom forumet var tiltenkt privat eie, ville det ikke vært noe problem. Vi må på plass som registrert organisasjon før vi kan, og da skal dere få muligheten til å donere så mye dere vil :-)

Link to comment
Share on other sites

Det paradoksale er at dersom forumet var tiltenkt privat eie, ville det ikke vært noe problem. Vi må på plass som registrert organisasjon før vi kan, og da skal dere få muligheten til å donere så mye dere vil :-)

 

Det stemmer det Morten Vinje, og det var feil av meg, å ikke nevne akkurat det i mitt innlegg. Beklager det.

 

Forøvrig, og så langt, er jeg fornøyd med tingen tilstand på forumet jeg da. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som styremedlem og bruker, men ikke på vegne av styret eller NOJS i denne sammenhengen, vil jeg gjerne få uttrykke noen grunnleggende synspunkter på de helt betimelige spørsmålene denne tråden reiser.

 

Når det gjelder moderatorer og valg kan jeg si med bindende virkning for egen del at jeg kommer ikke til å delta i arbeidet med å holde denne møteplassen oppe, videreutvikle den og bruke av min tid på å gjøre den bedre hvis vi skal ha "polsk riksdag" med valg av moderatorer. Det er etter min mening like dumt som om man skulle ha valg av politifolk, lensmann, dommere etc. Moderatorer må utnevnes av styret, og vil man sparke en moderator må det være begrunnet i at vedkommende ikke retter seg etter prinsippielle anvisninger/intruskjoner gitt av styret eller at vedkommende ikke skjøtter jobben, er fraværende, bryter reglement eller andre overtredelser. Forøvrig må en moderator sitte trygt.

 

Når det gjedler brukerstyrt forum mener jeg også dette er et rimelig håpløst prosjekt, men potensielt 100 avstemninger i uken over de mest trivielle ting, som f.eks. tråden som nevnes her, og følgelig mener jeg forumet må være medlemsstyrt gjennom en organisasjon som ledes av et valgt styre og hvor medlemmene spørres om de viktige tingene, og hvor styret har den daglige driften.

 

Så til slutt, når kommer dette på plass? Når skal de store ord om et slags demokrati på kammeret.no bli virkelighet? Svaret er at det blir i fremtiden. Etter vedtektene skal det skje innen utgangen av april, det er neppe realistisk denne første gangen generalforsamling og valg skal holdes. Først må det formelle være på plass, noe som har tatt tid i all viraken rundt drifting av kammeret, mye arbeid i kulissene med den nye våpenforskriften, portal etc. Vi i styret har hatt langt større fokus på å lage et maksimalt tilbud på kammeret.no og samtidig jobbe med en av de viktigste sakene for oss skyttere den siste tiden enn å sikre at demokratiet innføres så raskt som mulig. Jeg mener det har vært en riktig prioritering, det betyr ikke at det ikke skal holdes valg så snart det ligger til rette for det. Som sagt må først formelle ting være på plass, så må en valgkomite få litt tid til å gjøre en brukbar jobb for å fremskaffe kandidater til verv og dernest må det avgjøres når/hvor og hvordan valg skal skje.

 

Personlig er jeg til tider usikker på om vi er klar for demokrati, om det er fornuftig å "gi bort" det beste nettstedet Norge (verden??) har hatt for jegere og skyttere til en medlemsmasse som tilsynelatende ikke er redd for å rakke ned på hverandre, oppfrodre til ulovligheter, klage over at de som har skapt nettstedet, betalt regningene, administrert forumene, skrevet artikler, stjålet tid fra egne barn for å gi det til dere i form av drift av et velfungerende møtested er en "gutteklubb" med onde hensikter, i det hele tatt.. Men erfaringene fra SL, som var diktatorstyrt i den grad det var noen som helst styring og som brått døde uten at noen fikk lov å redde det tilsier at vi ha en levende, medlemsstyrt organisasjon som evner å favne alle skyttere og jegere på samme sted, og vise alle den respekt de har krav på. Og det kommer. Men en del av de brukere som har dette som tilbakevendende tema bør kanskje påminnes om at dere bare har et krav om innflytelse gjennom det dere skaper selv her på møteplassen vår, gjennom gode innlegg og respektfull deltakelse.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med svarene jeg kan lese i denne tråden og vedtektene.

Alt vil nok løse seg, og det som er prinipielt viktig for meg kommer på plass ved valg ved årsmøtet.

Da gjennstår det bare at vi som vanlige brukere av forumet betaler kontigent når det kommer på plass, og avgir våre stemmer ved valget.

 

Det ser ut til at styret har en fin prosess, og at dette går rette vegen!

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig i alt det Tron skriver angående saken! Føler det blir merkelig å skulle avholde et slags offentlig valg om hvem som skal styre og moderere hele forumet. Ser for meg uendelig mange situasjoner hvor dette kommer til å bli et skudd i egen legg. Hvordan er noe slikt praktisk gjennomførbart? Skulle man hatt en slags generalforsamling, hvor alle brukerne kunne møtt opp og hatt debatter og valgtaler? Dette hadde skapt enorme kostnader, jeg vet hvor mye vi i Elevorganisasjonen bruker på vårt Elevting, som forøvrig er landets nest største generalforsamling, nest etter LO, hvor ca 600 studenter fra hele landet kommer til Oslo for å gjennomgå vedtekter, arbeidsprogram og viktigst av alt valg. Hvis alle 4252 (klokka 13:18) brukerne skulle møte opp finnes det ikke en gang plass innendørs til å arrangere noe slikt.

 

Et alternativ vil vel være internettavstemninger, men det er jo en totalt ukontrollert metode, hvor enkeltpersoner uten problem kan opprette flere titalls brukere og stemme for sin sak, for ikke å snakke om eget kanditatur.

 

Jeg tror heller ikke Kammeret hadde klart å leve som et totalt brukerstyrt forum, hvor alles meninger om alt skulle blitt hørt og ivaretatt gjennom avstemninger. 4252 brukere, 4252 meninger om hvordan ting skal modereres. En umulig utfordring å arrangere.

 

Jeg vil mye heller ofre litt ytringsfrihet, enn å la min nest beste fritidssyssel (gjett hva som er nummer en :wink: ) gå til grunne fordi folk ikke klarer å akseptere at noen må styre skuta. Da kan heller flertallet bestemme vindretningen vi skal seile i, mens kapteinene og offiserene staker ut den nøyaktige kursen.

Link to comment
Share on other sites

Som nybakt medlem i interrimstyret vil jeg si noen få ord.

Det første som skjedde da jeg kom med i styret var at jeg fikk tilgang til et eget underforum forbeholdt styret og moderatorene som heter "slavekammeret". Der er det stor aktivitet! Jeg visste nok at det krevde arbeid å starte dette forumet og få det opp å stå, men at det var av et slikt omfang hadde jeg ingen aning om. Kammeret.no voktes med varsomhet og stort engasjement, og både prinsipielle linjer og enkeltsaker diskuteres nøye. Til de av dre som har inntrykk av at moderatorene er selvstendige samuraier som gjør som de vil og sabler løs i enkeltsaker: Det er feil. Saker diskuteres nøye i moderatorkorpset. Dere som skriver at styret er gutteklubben grei som tenker å sitte med makta selv: Det er feil. NOJS skal bli en demokratisk organisasjon.

 

Styret og moderatorene har lagt ned et uhorvelig stort arbeid i å få kammeret.no dit det er i dag.Prisen de har betalt er at de har ikke klart å gjøre NOJS medlemsstyrt enda. Det er jo faktisk ikke medlemmer i NOJS enda! Det var den første saken jeg tok tak i da jeg ble med i interimsstyret, og når jeg leser møtereferater fra året som har gått ser jeg at dette er diskutert jevnlig i styret. Her vil jeg be dere som nå er utålmodige om enda litt mer tid. Vi i interimsstyret holder på å lage et beskrivelse til dere av når, hvor og hvordan det skal holdes valg. Vi vil gjerne diskutere dette igjennom grundig i styret, så vi vet at vi samlet faktisk mener det vi sier. Det er ikke snakk om lang tid, men nok tid til at vi er sikre. Kan dere vente litt til? Please?

 

Det som er er helt sikkert er at:

 

:arrow: kammeret.no kommer til å eies og drives av NOJS

:arrow: NOJS kommer til å bli en demokratisk og medlemsstyrt organisasjon

 

Bent Storå

 

(PS. Takk for tilliten til de som har nevnt meg i denne tråden. Setter pris på det :D)

Link to comment
Share on other sites

Graahund og hans Kristian får ha meg unnskyldt om jeg leser for mye mellom linjene i det dere har skrevet. Men dette er ikke akkurat første gang temaet dukker opp, og de "prinsippielle innvendingene" har nesten uten unntak hatt basis i en veldig spesifikk konflikt med Drift. Og da må det være lov til å stille spørsmålstegn ved hvor dypt disse prinsippene stikker.

 

At valg har tatt lenger tid enn planlagt hersker det ingen tvil om, men jeg synes likevel vi har sett en positiv trend den siste tiden. I både saken rundt brukererfaringer og forum for bane/DFS hadde vi i drift en helt annen oppfatning enn dere, men når vi tok debatten ut til folket fikk vi så mange og gode innspill at vi bare måtte endre mening. Personlig syntes jeg den prosessen var svært nyttig for alle parter, og jeg håper og tror at vi kan fortsette den trenden i tiden som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...