Jump to content

Kråkefugljakt 2022-2023


znopi

Recommended Posts

Sesongen har vart ei stund allerede. Håper flere vil være med å dele jaktopplevelser etter kråkefugl. Kråkefugl (som er jaktbar) innbefatter, i tillegg til kråke, skjære, ravn og nøtteskrike.

Personlig jakter jeg ikke så mye på kråkefugl, men av og til benytter jeg anledninger som dukker opp.

 

Uansett, for noen dager siden var jeg ute for å spane etter rådyrbukk. Og der ser jeg noen kråker på ett jorde. Avstanden var omtrent 60 meter, og de hadde ikke lagt merke til meg. Våpen og kule var tiltenkt bukkejakt, så derfor noe uvanlig bruk av ammo.

 

Fikk ett skudd på den kråka som sto best til. Ned i smellen for å si det sånn, de andre 4-5 kråkene tok til vingene under høylytte protester.

Kaliber og kule: 6,5x55 og 100gr Barnes TTSX.

 

20210731_151338.jpg

Edited by znopi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
300 win mag skrev (På 17.11.2022 den 18.41):

@Hakapiken

 

Solid fangst! Har du bilde av hubroen? Har du en sånn fancy modifisert en med fjær eller er det håp med av typen rett fra butikkhylla?

Den er av det fancy slaget. Noen timer i garasjen med limpistol. Modifisert med rype og gråmåse fjær. Helt vanvittig forskjell på effektiviteten. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

20231202_101109.jpg.295749aa89123cfe825740f4ab06d308.jpg

 

Ein ravn som ikkje heilt forstod alvoret før det var for seint. 

Hadde kombien i sekken, så den følte seg nok trygg.

Kom innpå vel 35meter. Satt meg ned i knesnåande, fiska ut børsa fra sekken og 30 gram Sweet Copper #4 gjorde jobben.

 

Har alltid med kombien på fellelinja, for akkurat sånne jaktopplevelsar.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...