Jump to content

Modifisere Sauerpipe?


bbdg

Recommended Posts

2 hours ago, høggern said:

En anna sak er at pipelengde står i nyere våpenkort.

Det gjør det, men sett den inn i et våpen når du kapper den, da er det OK. Det finnes ikke restriksjoner på nedkorting så lenge den er over 40 cm.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er nemlig litt usikker på den greia der. Om sauerpipa står registrert som 740 mm i kortet, men bare er 670mm når den leveres til destruksjon for avregistrering, er det å anse som endring av en paragrafrytter? 

 

Jeg har forresten hatt flere i utgangspunktet 740mm piper som ble kappa til 670-700mm før 700mm pipa kom på markedet. (I begynnelsen kom sauern med 19/670mm og 21/740mm piper og ingenting annet.)

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Olesøn said:

Jeg skriver også "Min. 40 cm" på søknadene. Og dette er faktisk et ikke-problem, internett og jaktblader er fulle av innlegg og artikler om kappede piper.

Hvordan påvirker det om du må krysse grensen til min. 45 landet i øst? Hvordan står det skrevet i lisensen? 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Olesøn said:

Nei, det er sant. Men Skytterboka©®™ har vel beskrevet alt som er?

Ja, jeg har ikke funnet noe som tilsier at det ikke er greit.men greit å høre med flere i tilfelle jeg har oversett noe.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Austergården said:

Hvordan påvirker det om du må krysse grensen til min. 45 landet i øst? Hvordan står det skrevet i lisensen? 

Det står ikke noe sted på mine våpenkort. Sverige har jeg aldri brukt egen rifle i, bare hagle. Og det er så lenge sida at jeg ikke husker hvordan prosessen var engang. Meget mulig min salige far tok seg av den biten.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, høggern said:

På nye våpenkort står løpslengde

Da er det nok en fordel å skrive faktisk løpslengde i tilfelle man ønsker å reise utenlands med våpenet. 

Link to comment
Share on other sites

On 7/24/2021 at 9:40 PM, høggern said:

På nye våpenkort står løpslengde

Tja jeg fikk våpenkort her om dagen på ei pipe og der stod det ikke noe om lengde?

 

Nytt etter 1. juli? Fikk kortet i juni en gang.

Edited by Rugerdud
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk våpenkort på 2 piper for 14 dager siden, står ikke oppgitt lengde på de. Vil tro at det er rett, ettersom det tok så lang tid å få dem, så har de nok tatt seg tid til både dobbel- og trippelsjekk før de ble sendt (Innlandet). 😅

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...