Jump to content

Siste jaktdag 2008.


Fanten

Recommended Posts

Ja, da var siste jaktdagen i år unnagjort. Som vanlig litt vemodig, på den annen side; skal bli litt godt å kunne ligge en time ekstra i helgene, og spise frokost med resten av familien. For første gang på 3 måneder...

Men hva ble siste dagen brukt til??

Selv har jeg vært på rådyrjakt i regi av jobben, (med full lønn :mrgreen: ) etterfulgt av en liten samling med servering av gløgg og julekaker.

Resultatet ble så som så... Kun et rådyr på 16 jegere.

 

Hva med dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Siste jaktdag ble brukt til en ettermiddagsøkt etter rådyra. Ble kun ettermiddag da man måtte igjennom diverse God Jul og hilse runder på jobben......

 

Kom ut i skogen og kunne observere dyr nesten med engang.....og forsøkte smyge på skuddhold. Var 4 dyr.....en bukk, en geit og to kje....

Kom på skuddhold et par ganger uten få skutt....dyra sto enten bak hverandre eller med bakdelen mot....så det endte med at jeg på siste forsøk strøkte alle sammen :cry: (men hadde ihvertfall dyr i trådkorset) ....og dermed slutt for årets jakt! :(

 

Men ikke lenge til seljakten begynner.....og så begynner enkle forberedelser til vårens vakreste, nemlig beverjakta. Som nyfrelst hjemmelader har jeg nok og gjøre i romjula :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tre fine loser, og et rådyr "i henga"!!

Så ble det et diiigert bål, med masse god mat, med noen skrøner til, og gjennomgang av alle "dritt-skøtta" igjennom sesongen :lol: .

En julepils på de som ikke skulle kjøre bil ble det også, men bilen måtte hjem, så jeg avsto (som vanlig 8) ).

 

Da er det bare å rydde bort jakt-ammoen og frem med match-ammo.

Det vil si, nesten da...... Det blir vel en reve-tur i ny og ne, frem til gaupejakta barker igang.......

Imens skyter vi litt på blink! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var med ein kamerat på postering på morratrekket til hjorten i lysninga i dag tidleg.

Fekk ei kolle med kalv på 20 m, men kom frå litt feil retning og hadde i tillegg fjorden som kulefang. So eg gjorde ikkje noko heilhjerta forsøk på å få til skot. Likevel ein herleg opplevelse når dei kjem ruslande sånn. Litt nervøse, litt forsiktige og ikkje minst nysgjerrige på "kva for eit misfoster av ei einebuske som har komme her sidan i går???"

Særleg er oppsynet på nysgjerrige hjortekalvar uslåelig :D

Link to comment
Share on other sites

Pokker, pokker, pokker, POKKER!!!! :?

 

Ja, ja.... Årets siste jaktdag for meg ble tilbrakt på jobb. Og tro det eller ei, men jeg får ikke jakte i arbeidstida jeg.

Verste var at det jeg har gjort på jobb idag fint kunne vært utsatt til etter julen. Kjipt å tenke på.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Pokker, pokker, pokker, POKKER!!!! :?

 

Ja, ja.... Årets siste jaktdag for meg ble tilbrakt på jobb. Og tro det eller ei, men jeg får ikke jakte i arbeidstida jeg.

Verste var at det jeg har gjort på jobb idag fint kunne vært utsatt til etter julen. Kjipt å tenke på.... :evil:

Og jeg ble "beordret" på jakt, og måtte utsette "viktige" oppgaver til over nyttår....

Godt det finnes rettferdighet i verden! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Rådyrjakt i dag for et jaktlag, jeg er hundefører og jakter sammen med mange jaktlag uten hund i desember.

Min snart 10 år gamle Beagle leverte som vanlig Norges beste rådylos, ingen annen jakthund kan måle seg med min kompis :twisted: .

I dag ble det 1 meget stor bukk og et kid fordelt på 2 loser.

Ønsker dere alle en riktig god jul!

Link to comment
Share on other sites

Siste jakt dag 2008 ble som tidligere år brukt til å finne julepresangen til kjerringen. Opp i grålysningen jage rundt, stå los i en eller annen eksklusiv smykke butikk. Hjem etter mørkets frembrudd, totalt utslitt, global finanskrise inspirert lommebok (Les:TOM). Smyge seg ned i godstolen, jekke en deilig pils, kjenne den gode smaken. lukke øynene... Sukk.... endelig ferdig med julepresangen. skulte bort på selveste haugen pakker kjerringen har gått mann av huse for å kjøpe.... tenker for meg selv: fan så enkelt jeg igrunn har det......

 

En dag på fjellet/ i skogen med stor tung sekk, er ikke på langt nær så slitsomt som 1 time på lagunen i full juleprsang panikk..

 

God jul folkens....

 

Ps: presangen til meg selv fra "nissen" har vært i hus i månedsvis. Gleder meg til å pakke den opp i morgen, og spille totalt overasket :lol:

Link to comment
Share on other sites

ingenting i dag.. fekk ett kje i går for dreveren på 7mnd nr. 2 for ho..

nydelig indre og ytre-filet som blei fortært i kveld..

Ei bra avslutning på ein ellers dårlig sesong..

Bli nok bedre til nesteår når lillegutt kan gå, for han kan vel med på jakt når han er 1,5 år???

skiller 12 dager på han og hunden..

 

God jul folkens...

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur i em å så etter bever igjen, men fikk ikke skuddsjangse på den ene jeg så. For mye busker og trær i veien. Så da er jaktåret over. Bare å vente på 2. nyttårsdag så en kan fortsette å skyte rev. Håper alle har hatt ett godt jaktår og at det nye blir like bra eller bedre.

Link to comment
Share on other sites

Her har siste jaktdag gått totalt i vasken. Hadde store planer, jfr min tidligere tråd http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=12513 om førjulsjakt i østfold. I stedet er jeg ( resten av familien) syk hos svigers.

 

Det er sannelig stas det :(

 

Gledelig jul til alle sammen. Håper dere alle kommer til å smile bredt i den kommende "hva fikk du til jul" tråden

Link to comment
Share on other sites

Bare å vente på 2. nyttårsdag så en kan fortsette å skyte rev.

 

Javel, og grunnen til å vente til 2. nyttårsdag er...?

 

"Jakt og fangst er ikke tillatt i tiden fra og med 24. desember til og med 31. desember..."

http://www.lovdata.no/all/hl-19810529-038.html#10

 

Er fullstendig klar over det. Men jeg har ikke anledning før 2.nyttårsdag uten at du trenger å vite grunnen til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...