Jump to content

Våpensøknad


Ggnfnelwllwlwl

Recommended Posts

Skann det (eller førerkort). Fremgangsmåte: legg kortet på kopieringsvinduet med framsida ned, legg et hvitt ark over før du lukker lokket og skanner eller fargekopierer.  Om du ikke legger over et hvitt ark, blir hele utskriften rundt kortet svart...

Om du har fysiske medlemskort eller startkort kan de legges på multiskriveren på samme måte

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, msteiro said:

Jeg har sendt inn på epost hvis jeg ikke har hatt mulighet til å printe ut. Men enkleste er å printe bilde av førerkort, evt jaktkort og tidligere våpenkort sammen.

Ok. Hva er e-posten de skal ha sånt sendt inn på? Om hele landet har samme e-post da... for meg er det mye lettere med skjermbilde enn å sende kopier i papir

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Virre said:

Jeg har pleid å ta bilde med mobilen og deretter printe det ut på papir og lagt ved.

epost-adresser til de forskjellige politidistriktene finner du her: https://www.politiet.no/om/organisasjonen/

merk epost-en "Våpenkontoret", så pleier den å finne veien til riktig person :)

 

Tusen takk🙂

eneste jeg tenker på ved å printe ut fysisk kopi er at de muligens kan mistenke at det er falskt... 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Olesøn said:

Aldri gjort. Skriver jegernr. De gangene det er snakk om medlemskort sender jeg på epost. 

Har selv søkt på fordel våpen etterhvert og aldri lagt det ved til sørøst(tidligere Kongsberg og Drammen). Har hørt noe kontor annet sted i landet har kontaktet, og da har de bare fått oppgitt direkte adr til behandler og sent scannet kopi/bilde til de. 

Ellers er alle medlemskort, kursbevis, resultatlister scannet/lagret som pdf og lagt i Onedrive/Google disk slik at de raskt kan skrives ut og oppbevares tryggere enn en minnepinne/harddisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte sende kopi av id til politiet i 2019 når jeg søkte våpen( vest pilitidistrikt). Det er første gang jeg opplevde det selv om jeg og tidligere har sendt søknad per post til våpenkontoret. 

 

Står at det er krav om id på politiet sine sider under pkt3.

https://www.politiet.no/tjenester/vapen/soke-om-vapentillatelse/

 

Dere som ikke har fått det kravet, har dere levert søknaden fysisk og visst id sånn eller er det bare nok ett tilfelle av at distriktene ikke følger samme regler?

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, Retsub said:

Jeg måtte sende kopi av id til politiet i 2019 når jeg søkte våpen( vest pilitidistrikt). Det er første gang jeg opplevde det selv om jeg og tidligere har sendt søknad per post til våpenkontoret. 

 

Står at det er krav om id på politiet sine sider under pkt3.

https://www.politiet.no/tjenester/vapen/soke-om-vapentillatelse/

 

Dere som ikke har fått det kravet, har dere levert søknaden fysisk og visst id sånn eller er det bare nok ett tilfelle av at distriktene ikke følger samme regler?

Både sendt søknadene og levert selv uten å vise noe id.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...