Jump to content

Egentrening til feltskyting


hikkas

Recommended Posts

Vil drive litt med egentrening på privat grunn i disse corona tider. Tenkte da å trene en del på skyting på tider som i feltskyting. Gjerne til hurtig programmet også.

Fins det en app til tlf som starter og stopper tiden med lyd? 

Link to comment
Share on other sites

Finner ikke den på AppStore. Det er mange skyte apper, men ingen som passer til det jeg vil. Altså slik at man kan stille inn feks 6 sek og at den lager en “ild“ og “staaans“ lyd.😄 Eller bare piper ved start og stopp😀

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt "ISSF Shot Timer".

Der kan man f.eks. velge Rapid med 6 sekunder og få et pip ved start og slutt.

(koster litt penger for å få alle funksjonene, mens noe er gratis).

Appen  har ikke blitt oppdatert på et par år og er ikke den mest elegante, men synes den er ok.

 

Link to comment
Share on other sites

17 timer siden, hikkas skrev:

Vil drive litt med egentrening på privat grunn i disse corona tider. Tenkte da å trene en del på skyting på tider som i feltskyting. Gjerne til hurtig programmet også.

Fins det en app til tlf som starter og stopper tiden med lyd? 

 

Appen Feltskyting har dette, synd det er "datastemme" som ikke er helt med, men det funker.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

På 10.4.2020 den 17.14, Bent Inge skrev:

Jeg har laget en app som gjør akkurat dette:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zeropk.zerostandplass&hl=en

 

Nb. kun Android

 

Edit: har også laget en enklere versjon kun for egentrening: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zeropk.PistolTrener&hl=en

 


Planlegger du for iphone og ?

Link to comment
Share on other sites

På 10.4.2020 den 17.14, Bent Inge skrev:

Jeg har laget en app som gjør akkurat dette:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zeropk.zerostandplass&hl=en

 

Nb. kun Android

 

Edit: har også laget en enklere versjon kun for egentrening: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zeropk.PistolTrener&hl=en

 

 

Jeg har testet programmet ditt på vår siste trening.

Kan jeg komme med par tre ønsker?  :)

Gjerne legg dette som ett ekstra menyvalg fremst på appen der man velger feltstevne og seksminutter.

En stopp knapp som avbryter alt og man kan begynne på nytt igjen.  (uheldig touch på start forklarer det meste)

En mulighet for automatisering ved å trykke på "Fyll magasin eller tønne" og den da teller sekunder slik som når man trykker start, deretter følger kommandoen  lading automatisk, den teller da på nytt sekunder før START kjøres, MED mulighet for "nei er sagt" .

Dette vil lette feltskyte trening med få deltakere hvor standplass leder og skyter.   <---- Legg merke til ordet TRENING  :)

 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, wolfen said:

 

Jeg har testet programmet ditt på vår siste trening.

Kan jeg komme med par tre ønsker?  :)

Gjerne legg dette som ett ekstra menyvalg fremst på appen der man velger feltstevne og seksminutter.

En stopp knapp som avbryter alt og man kan begynne på nytt igjen.  (uheldig touch på start forklarer det meste)

En mulighet for automatisering ved å trykke på "Fyll magasin eller tønne" og den da teller sekunder slik som når man trykker start, deretter følger kommandoen  lading automatisk, den teller da på nytt sekunder før START kjøres, MED mulighet for "nei er sagt" .

Dette vil lette feltskyte trening med få deltakere hvor standplass leder og skyter.   <---- Legg merke til ordet TRENING  :)

 

 

1) Ok. Skal legge på en "avbryt" funksjon på standplasslederen .

2) Standplasslederen er ikke bare ment for egentrening og "fyll magasin eller tønne" kommandoen gis ofte rett før/mens banen forklares - om det kommer en "lading" kommando midt opp i dette er det jo ikke helt bra :-)

 

Pistoltrener appen gjør alt automatisk men uten at alle kommandoene før "lading" er med.

 

Kanskje slå sammen appene og ha en "treningsmodus" på standplasslederen?

 

Link to comment
Share on other sites

ja, er med deg helt og holdent på dette når det er stevner. 

Min ide var en egen for trening hvor alle kjenner banen og er klar til skyting omgående a'la Norgesfelt.

Derfor jeg mente denne kunne være som ett av valgene på første siden med alle opsjoner på "auto" 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/20/2020 at 11:44 AM, wolfen said:

 

 

En stopp knapp som avbryter alt og man kan begynne på nytt igjen.  (uheldig touch på start forklarer det meste)

 

 

 

Gjort.

Edit: kan ta litt tid før oppdateringen spinner opp i google play

Edited by Bent Inge
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 4/20/2020 at 11:44 AM, wolfen said:

 

Jeg har testet programmet ditt på vår siste trening.

Kan jeg komme med par tre ønsker?  :)

Gjerne legg dette som ett ekstra menyvalg fremst på appen der man velger feltstevne og seksminutter.

En stopp knapp som avbryter alt og man kan begynne på nytt igjen.  (uheldig touch på start forklarer det meste)

En mulighet for automatisering ved å trykke på "Fyll magasin eller tønne" og den da teller sekunder slik som når man trykker start, deretter følger kommandoen  lading automatisk, den teller da på nytt sekunder før START kjøres, MED mulighet for "nei er sagt" .

Dette vil lette feltskyte trening med få deltakere hvor standplass leder og skyter.   <---- Legg merke til ordet TRENING  :)

 

Da har jeg somlet på plass en egen trenemodus i appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zeropk.zerostandplass&hl=en&gl=US

 

Appen skal ha versjonsnummer 2.0. Kanskje legge til lydopptak og analyse etterhvert?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...