Jump to content

Fox terrier


joano

Recommended Posts

  • Replies 524
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har broren til denne valpen som er 7 mnd nå. Det er ei vannvittig jaktlyst og bikkja står på og jobber hele tida den er løs. Dette gjaldt fra dag en da den var 4 mnd. Ingen dødtid der nei.

Fikk den da den var 4 mnd pga den forrige ble syk og måtte avlives.

Den valpen som er igjen er det ihvertfall ikke mindre jaktlyst i.

Veldig fin størrelse på disse valpene.

Anbefaler også familieoppfødde hunder da de får med seg mye mer i bagasjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og fruen leter etter hund nr 2 og har bestemt oss for foxterrier eller østlaika.

 

Grunnen til dette er at jeg er fullstendig jaktidiot. Det er ingen ting i verden som betyr mer for meg enn dette. Jeg vil ha fox eller østlaika på grunn av det brede jaktreportoaret. Jeg kan jo jage ALT med disse hundene.

 

I og med at jeg er student er økonomien skral og har ikke sjangs til å betale 10 000 for en valp. Hvis noen der ute vet om noen som leter etter et godt hjem til en foxterrier/østlaika av gode linjer, som er mer opptatt av at hunden får jakte MYE istedet for pris, gi meg et vink :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Shit det er desverre HELT stille på denne tråden.. løfter litt med at Loco var i et STORT steinhi på lørdag, gjorde en kjempejobb på en rev som var veldig vanskelig og finne i det store hiet.. men loco fant han etter noen runder og sikkert etter 5-7 turer inn og ut.. første kontakten fikk reven til og farte mye i hiet, og loco kom ut etter 15 min.. var til all forundring helt rolig og kom til meg og gikk rundt og pissa litt, gikk inn ijen for og så få kontakt i ca 5 min.. etter det ble et stille og jeg fant spor ca 15 meter oppfor den borteste postskyteren.. disse gikk rett opp i skogen.. slik kan det gå...

skal få lastet opp bilder når jeg får dem av journalisten fra jeger som var med :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

I år er det valg av raserepresentanter og jeg stiller til valg!

For å velge må man være medlem i NTK og registrert som eiger av Fox Terrier, kun de som har rasen som kan stemme på raserepresentant.

Nå er det halv pris på medlemskap ut året og man må være registrert som medlem før 1 November, så det haster om du vil gjøre noe.

Info om medlemskap finner du her: http://www.norskterrierklub.no/nb-NO/Re ... ember.aspx

 

Info om hvordan du stemmer finner du her: http://www.norskterrierklub.no/Userfile ... 281%29.pdf

 

Godt valg!

 

mvh Thorleif Thorsen

 

Send PM om du er usikker på noe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke peijling på terrier og hijakt hva det gjelder opplæring av disse. Spørsmålet mitt er om det er mye jobb med å få hunden til å fungere i hi, må man feks trene i kunsthi først? Har en støver som brukes på rev, men kunne tenkt meg en liten terror....jeg mener terrier til sprenging av hiet:-).

Link to comment
Share on other sites

I år er det valg av raserepresentanter og jeg stiller til valg!

For å velge må man være medlem i NTK og registrert som eiger av Fox Terrier, kun de som har rasen som kan stemme på raserepresentant.

Nå er det halv pris på medlemskap ut året og man må være registrert som medlem før 1 November, så det haster om du vil gjøre noe.

Info om medlemskap finner du her: http://www.norskterrierklub.no/nb-NO/Re ... ember.aspx" target="_blank

 

Info om hvordan du stemmer finner du her: http://www.norskterrierklub.no/Userfile ... 281%29.pdf" target="_blank

 

Godt valg!

 

mvh Thorleif Thorsen

 

Send PM om du er usikker på noe!

Håper raserep.valget går bra :smile:

Ikke vært feil med en raserep. med jaktinteresse på glattfoxen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har sendt min stemme til oppgitt epost adresse, men får de tilbake. Virker som om epostadressen ikke virker.

 

Da det er siste frist i dag vil jeg oppfordre dere som stemmer om å sende ditt forslag pr. brev poststemplet i dag til:

 

Nork terrierklubbs valgkomite

V/ leder Halvor Sigfridstad

2266 Arneberg

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar fra NTK.

 

I følge Norsk Terrier Klubs lover gjelder innsendte forslag som stemmeseddel.

 

Kandidatene som er foreslått blir gjengitt i Terrierbladet nr 4. De som da ikke allerede har stemt ved å sende inn forslag, kan stemme innen 1. januar. Stemmerett har de som er fullt betalende medlemmer i Norsk Terrier Klub og som er registrert med rasen.

Link to comment
Share on other sites

Nå trenger litt hjelp fra mer erfrne terriereiere :D .

Jeg tar i mot alle tips og råd jeg kan få rundt opplæring av hihund. Jeg henter en foxterriervalp til fredag og vet ikke hva som bør gjøres når, i hvilken rekkefølge, sted, mengde osv.

Jeg er godt vant til bikkjer, og skal bruke terrieren i "tospann" med støveren min på jakt etter rev. Jeg har ikke intensjon om å jakte grevling med den(men har sagt aldri før :oops: ), men jeg kunne derimot prøvd med noe minkjakt dersom annledningen bys.

Så hva skal en uerfaren, men svært ivrig nyvunnen terriereier gjøre? :D

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke ha dårlig tid. Siden du får valp nå, så er den ikke klar for revejakt før neste vinter og det passer bra.

Bruk året til "normal" oppdragelse og evt så kan du jo begynne å jakte mink med den til neste høst. Er ikke noe hokus pokus.

Hvis du har mange hunder, så vær litt obs hvis noen av de er en tanke agressive. Terriere gir seg svært sjelden om det skulle bli slåssing.

Link to comment
Share on other sites

Ta deg god tid når du henter valpen , så får du nok et tips eller ti fra Monrad :wink:

 

Det du absolutt bør gjøre er å venne valpen til omgang med andre hunder. Terriere generelt kan være litt " bråkete " der. La aldri en terrier stå sammen med andre hunder den ikke kjenner uten tilsyn ! Mange terriere som har endt sine liv i en kjeft på andre større hunder.

Link to comment
Share on other sites

Før det første så gleder jeg meg så fantastisk til å hente valpen til fredag!

Men jeg har et par spørsmål, (ikke det at det er så aktuellt enda men :oops::wink: ).

1. Er det ofte at bikkja ikke vil gå ned i hiet, eller skjer det kun når det ikke er noen "hjemme"?

2. Er det mange som bruker peijler, og er det noe som annbefales eller er det mer for grevlingjakt og moroskyld? Her går det i planlegging og drømmer om neste år(eller lenger) :D .

Link to comment
Share on other sites

På nyåret har vi forhåpentligvis hvalper på gang mellom min tispe Drevtorpets Tassi og Loco som tilhører Jackrussel her på forumet. Begge hundene er av utmerkede jaktlinjer. Stamtavler finnes på dogweb. Regnr Tassi: No 50506/09, og Loco No56433/09

Hvalpene vil være leveringsklare i midten av mars hvis alt går bra. Selger kun til jegere. Kontakt meg på PM eller mail: bharsvik@start.no

Link to comment
Share on other sites

1. Er det ofte at bikkja ikke vil gå ned i hiet, eller skjer det kun når det ikke er noen "hjemme"?

2. Er det mange som bruker peijler, og er det noe som annbefales eller er det mer for grevlingjakt og moroskyld? Her går det i planlegging og drømmer om neste år(eller lenger) :D .

 

1: Jeg har 1 uerfarn hund og 1 som er brukt litt på jakt tiligere, ingen av dem går ned i hi vis det ikke er noen hjemme. Men den uerfarne hunden bruker som regel mye mer tid på å finne det ut.

 

2: Jeg bruker ikke hi-peijler på mine hunder, men er sikker artig å se hvor dypt mange av hiene er :winke1:

 

 

Revejunkie: Hvem er faren og moren til hvalpen ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...