Jump to content

Fox terrier


joano

Recommended Posts

Han er nok helt klart lat ja, akkurat som eieren. Du vet, hundene blir som eieren. Derfor Tassi er så utholdende og rask sammenlignet med de andre... :wink:

 

 

Ja det stemmer bra det Brynjar, du så hvordan Mira løp igår mens Tassi holdt seg i hælene på oss hele tia. :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 524
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nå skal det bli morro og se neste torsdg hvordan Loco reagerer på bjørn :mrgreen:

skal ta han med til namskogan og kjøre han på bjørnetest bare for morro :lol:

blir spenende og se på de andre kjøterne :)

 

noen som har formeninger for/imot og kjøre en HI hund på bjørn?

vet det ikke finnes muligheter for og få han godkjent, men dette er jo bare for erfaringen :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk en trist nyhet i går kveld, to av de tre hvalpene som ble født i det kulle jeg skulle hente hvalp i fra er død og den tispa jeg skulle ha var en av dem :evil:

Får se hva som skjer nå, har satt meg opp på et annet kull i Trøndelag og den tispa har termin nå på fredagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er lenge siden jeg har vært inne her nå, men skal komme med en oppdatering angåendet hunde kjøpe jeg skal gjøre :)

Siden den forje tispa jeg skulle ha døde så ble jeg ening med Monrad at jeg skulle få den siste hann hunden vis han får bruke den i avl,

så jeg drar nedover 23 juli og skal hente den. (legger ved et bilde av hann hunden)

 

681650.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag fikk Loco virkelig jobba med et vrient blodspor! han jobba veldig bra med sporet, men jikk av en gang for og fløge blodferske revspor, men jeg så det på han at han gikk over så jeg førte han tilbake til siste blod dråpe, der han gikk rett tilbake og fant frem :)

sporet var ca 6 timer gammelt og det fossa ned med regn fra det ble lakt ut til vi gikk :)

 

legger ved et flott bilde etter helgas minkjekt tur, der han forøvrig gjorde et strålende arbeid :mrgreen:

 

2nkdwx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk en trist nyhet om en av valpekjøperene i går.

Helmut Schlappinger var på sykkeltur gjennom Hellas og Tyrkia, da han ble drept i sitt telt av en lastebil :(

Fox terrieren hans "Badse" ble drept av villhunder en liten uke før...

Hvil i fred Helmut og Badse :cry:

 

http://www.an.no/nyheter/article5186056.ece

 

Jeg vet han var medlem på sluttstykke.com, men usikker på om han var medlem på her på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer med din første hund, blir sikkert en god jaktkamerat :D

Er bare til å ha hunden med på jakt, men vær nå forsiktig der oppe så dere har så mye oter, så den ikke går på en kraftig smell for tidlig.

Og ikke forvent så mye før hunden nærmer seg ett år, hvis du ser røyskatt eller mink og er sikker på at det ikke skjuler seg noe annet i røysa eller hva det måtte vøære, så kan du nok trygt slippe den nå den nærmer seg 6 mnd eller der omkring.

Men som sagt ikke forvent så mye tidlig, det kan variere litt når de er jaktmodne.

Men jeg hadde nå tatt bikkja med i sekken og latt den snuse litt på spor, felt vilt osv om du kommer over noe mink ;)

mr Foxhound har sikkert noen gode tips ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har Martha gått halve drektighets tiden og det kan nå se ut som det kan valper. Forrige kull ser ut som det ble/blir bra , så jeg har da tatt samme kombinasjon på nytt med Mangust hos Monrad. Selv om det ikke er like poppulært i enkelte kretser å bruke samme hannhund flere gang. Men jeg gjør nå som jeg vil da.:) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Må vell komme med en liten oppdatering på Billi, ser det er ikke mye liv i denne tråden ellers :?

 

61088160115995957015531.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Har vært ganske uheldig med Billi siden han har patellaluksjon på begge bag føttern grad 3 og 4, har operert den foten som har grad fire. Men vis jeg skal beholde ham så må jeg operere den andre foten i tillig, pluss at jeg på ha han i vannbehandling etter på :?

Går vell lang tia før jeg kan bruke han i jakt :( Men har testa han på en hermelin så gikk i fella her for en kort tid tilbake, det ente med en ortlig mårra los :lol:

 

Jeg drar sørover for og hente mora til Billi i morgen (seidemans dora), skal overta henne siden det er usikkert på hvordan det går med Billi og på grunn av at det kommer til og gå lang tia før han kan brukes på jakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Stille på denne tråden......

Har jaktet mink og mår med mine foxer en tispe og en hann hund av jakt linjer.

32 minker og 13 mår i 2010

Jeg har stilt disse på utstilling med b.i. r og cert.flere ganger.Tispa mangler ett cert etter hun er 2 år for å bli norsk utstillings champion

Ser det er stor diskusjon om dette ang. størrelse.

Problemet er att det bare er store foxer som stiller,derfor har ikke dommerne noe å samenligne med.

Oppfordrer alle fox eiere til å stille sine hunder,komme godt forberett med rene og stelte hunder.

Det er den eneste måten å vekke dommerne på

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

i helga ble det morro på revejakta, loco fikk suse ned i ura og finne den skadeskutte reven som ble skut på av en av post skyterne :) reven var ikke dypt så vi fikk frem reven atter loco hadde fått losa godt :D Mira fikk også sitt første møte med levende rev, så det ble en veldig velyket tur :D

 

på turen hjem ble en påkjørt rev neste jobb for loco, og det ble en heftig los i ny steinur og han fikk virkelig kjenne at reven har skapre tenner :lol: han ble ikke skadet men den reven var hissig!! så de hadde en heftig krangel med gode motangrep fra loco!

 

morro :D

Link to comment
Share on other sites

noen hunder av denne rasen jager rådyr bra, noen ikke i det hele tatt min hund jager rådyr bra :) men det går alt for fort om terenget ikke er tungt lyng, sne osv er flotte greier for og bremse farta :)

loco skremmer opp ryper, ikke noen god fugl hund forde om. men han er sikkert flik til og stå i veien i gode skudsjangser ;D

men han skremer dem opp og løper etter om han får lov..

på hare støter han de ut, men holder ikke etter noe lenge, somregel bare noen hundre meter :)

men det blir passelig for og støte ut harene :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Lurte på om det var noen her som kan tipse meg om jakt linjer på fox terrier.

Jeg er på jakt etter en liten hann som skal brukes som rev sprenger :) Noen som vet om kull eller paring som er i vente? har en støver jeg jakter rev med, men alt for mange slipper unna når de kryper inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...