Jump to content

Fox terrier


joano

Recommended Posts

Jeg synes fox terrieren i likhet med mange andre raser, også burde få en egen tråd på forumet.

 

Jeg har selv en 14 mnd. gammel hanne som "lyder" navnet Apollo :lol: Den har jeg kjøpt av Foxterrier her på kammeret.

n564836997_1765704_2814.jpg

 

Det er en veldig lovende unghund, som det ble skutt en rev for da han var 13 mnd. Han ble prøvd i kunsthi da han var et halvt år gammel, og viste allerede da tendenser på at han skulle bli en skikkelig revsprenger.

n564836997_2066915_3495.jpg

 

I sitt første møte med reven så fikk han seg en karamell over snuta, det tok ikke han så tung og hadde hilos dagen etter.

n564836997_2066942_3938.jpg

 

Actionbilde fra kunsthi.

n564836997_1765699_1005.jpg

 

Stort bein, til liten hund

n564836997_2598561_7172.jpg

n564836997_2598562_7624.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 524
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har selv fox terrier som jeg er godt fornøyd med..

Brukes som både sprenger og forligger..

Han har den evnen at han jobber som sprenger frem til han skjønner at vi graver da legger han seg til som forligger.. Dette er en egenskap jeg liker veldig godt :mrgreen:

Jeg vet at det er flere i min fox slekt bakover som også har denne egenskapen..

Skal sett inn bilder bare jeg får det til :roll:

Har også en hjemmeside med info om hundene mine,jaktbilder++

 

www.123hjemmeside.no/frodes

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to terriere + en korthårs dachs.

 

Min eldste terrier er en tispe som heter Idun, født 01.01.2004 og er av norsk/svenske linjer. Far er Badgerhills Tuff og mor er Lyerbakken's Tussa.

Hun veier 6,5-7 kg og har en boghøyde på ca 36 cm.

Jeg bruker henne mest på mink, men har også tatt noen få rever med henne. Revebestanden her er jeg bor har vært veldig lav i de siste årene pga skabb.

Hun har vært på 3 utstillinger og har fått 1. premie og helt grei kritikk på alle.

 

Forrige år hadde hun sitt første kull og jeg har beholdt en hannvalp selv som heter "Asterix av Røvær", født 01.10.2007

Faren til kullet er russerimporten Black og det ble 6 valper, 5 hanner og 1 tispe.

Han veier nå ca 8,5 kg. Han viser veldig bra intessere for mink og har vært i kunsthi på rev 1 gang.

La ut en liten filmsnutt på youtube >>> Asterix i kunsthi

Her er en filmsnutt fra hans første minklos >>> Fox terrier og mink

Han har også vært på 3 utstillinger, fikk 2 x BIR på de 2 første, men han var da under 9 mnd og ikke tellende, så fikk han CK på den siste som jeg må si meg meget fornøyd med :)

 

Blir nok mer rov-viltjakt over nyåret, håper inderlig at det kan bli noe snø neste år :?

 

Her er noen bilder som har vært postet før 8):lol:

 

Bilder av Idun

 

160620080808XsGadcJxHWPXMbuT26.jpg160620080801HjMPBNgtgnYJc15pXL.jpgIdun_og_4_mink.jpg

 

Bilder av Asterix

 

13042008155442ca3weJ4eclQh.jpg13042008155442juE8dE8V8qD1.jpgAsterix___mink_2.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en glatthåret fox som er en rev på å fange pinner.

Har ikke brukt den på noe særlig jakt men den jager opp endel storfugl under elgjakta.

Det ene drivet vi hadde i høst, jaget hun opp 6 - 7 storfugl(ifølge frua jeg satt å frøys på post)

men når jeg prøvde meg på storfuglen i samme område for ei uke siden, så ble det ikke noe annet en pinner.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en glatthåret fox som er en rev på å fange pinner.

 

:lol: Sånn er den glatthåra fox'n til gamlingene og. Har vært med på litt jakt, men er pinner som er gromt. Men han er nok avlet på rene showgener - veier 12,5kg og er nok mellom 40-45cm i mankehøyde. Dog; dette der den bikkja vi har hatt med best gemytt. Snillere bikkje skal man leite lenge etter!

Link to comment
Share on other sites

:lol: Sånn er den glatthåra fox'n til gamlingene og. Har vært med på litt jakt, men er pinner som er gromt. Men han er nok avlet på rene showgener - veier 12,5kg og er nok mellom 40-45cm i mankehøyde. Dog; dette der den bikkja vi har hatt med best gemytt. Snillere bikkje skal man leite lenge etter!

 

Er det noe flink til å showe da :?::lol:

 

Apollo veier 8 kg, han er ikke så flink tl å fange pinner, han spiser de opp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Målte og veide mine i dag. Idun er ca 7 kg, 36 cm høy og 45 cm omkrets. Asterix er ca 8,6 kg, 40 cm høy og ca 47 cm omkrets.

Apollo som Joano eiger er ca det samme og fra jeg det har hørt fra de andre, så er hannhundene i kullet nokså jevnstore, bortsett fra en på østlandet.

Den er ca 7 kg, 37 cm høy og 40 cm omkrets og den eneste tispa i kullet er ca 6,2 kg.

Det var 5 hanner og 1 tispe i kullet som ble født 01.10.2007

Link to comment
Share on other sites

Heisann, en tråd jeg har misset..

Jeg har en foxterrier også, Ronja. Ho er etter Hultavikens Cindy, og etter Russerimporten Black og ble født 23/8-2007.. Liten og nett i kroppen og jaktlyst til tusen, sånn dem skal væra... :D Så langt har også ho hatt egenskapen å fungere som sprenger helt til det graves for ho, men får se hvor lenge det blir så, for jaktes vel mest grevling med ho.. Tok målene på hu nå, vekt: 5,5kg (litt tjukk nå etter tre uker uten jakt pga. "arbeidsskade" :wink: ), høyden var 32cm og brystomfanget var 42cm... Får se om jeg får til å legge ut noen bilder på ho, noe det ser ut til at noen må lære meg.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

når du tok brystmålet, målte du rett bak skuldrene eller midt på kassa?

leste nemlig at tommelfingerregelen er brystomfanget=høyde+5 cm, noe som stemmer sånn omtrentlig for terrieren min.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er det mulig å få noe mer informasjon om denne paringen? Stamtavle og info om hundene som størrelse, vekt, farge, og meritter? :roll:

 

 

Tenkte faktisk akkurat på deg Brynjar :D

 

Magust er jo en av de Russerhannene som ble importert , en liten hannhund som har avlet bra. Det er jo foreløpig bare unghunder etter han men det ser bra ut foreløpig. Tispa er jo en Lyerbakkens tispe ( Monrad ) men den kan jo eieren få fortelle om selv. Tar jeg ikke mye feil så har jeg jaktet med både faren og mora til tispa , Lyerbakkens Prikk / Lyerbakkens Bjuti , stemmer det Kompis ? Bjuti er halvsøstera til min Raisi , felles mor og forskellig far.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer eksakt Foxhound.

 

Martha som bikja mi heter veier ca 6 kg ,høyden er jeg ikke helt sikker på her og nå, men ho har aldrig hatt problemer med å komme inn no sted.

 

Har brukt ho primert på rev og etter min mening fungerer ho perfekt som revesprenger. Har jaga ut en mengde rever med ho.

Har ikke tellinga lenger.

 

Grevling jager ho ikke , men det har jeg også bevist prøvd å holde ho unna også. Kan gjøre noen boffane på grevling i manko på reve fanten . Men da kommer ho raskt ut igjen.

 

Temperament ja som terriere flest. (rører det seg så smeller det) Men veldig snill og selskapssyk sofahund

 

 

Ellers veldig mobil hund i hia.

Link to comment
Share on other sites

Får vel presentere bikkjene mine.

 

juppssss~0.jpg

Drevtorpets Spider, Mor: Trixie etter Lyerbakken`s Ricka og Troll I. Far: Jarvsøstigens Jille

Har blitt 2 år nå og fungerer bra på jakt, går til tider veldig stort ut i søket og en "anelse" for hard. Er i øvre sjiktet når det gjelder størrelse.

 

pia~0.jpg

Lyerbakkens Pia 9 måneder. Mor: Lyerbakken`s husker ikke :lol: Far: Magust (Monrad)

Ei lita fin tispe som virker lovende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det stemmer eksakt Foxhound.

 

Martha som bikja mi heter veier ca 6 kg ,høyden er jeg ikke helt sikker på her og nå, men ho har aldrig hatt problemer med å komme inn no sted.

 

Har brukt ho primert på rev og etter min mening fungerer ho perfekt som revesprenger. Har jaga ut en mengde rever med ho.

Har ikke tellinga lenger.

 

Grevling jager ho ikke , men det har jeg også bevist prøvd å holde ho unna også. Kan gjøre noen boffane på grevling i manko på reve fanten . Men da kommer ho raskt ut igjen.

 

Temperament ja som terriere flest. (rører det seg så smeller det) Men veldig snill og selskapssyk sofahund

 

 

Ellers veldig mobil hund i hia.

 

Har du nån bild på tiken och Magust så kan du väl lägga ut dom. Hur är Magust i storlek?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke høyde / vekt / brystmål på Magust , men det er en liten hannhund , den minste av Russerhannene som ble tatt inn. En kompis av meg som eier han og han har sett noen foxer , han tok den minste hannhunden som var på den Russiske kennelen. Russeren som eide kennelen hadde tatt av Magust for å ha den selv , men motvillig gikk han med på å selge den.

Link to comment
Share on other sites

Gå inn på http://www.kammeret.no/bilder/

 

Trykk på Last opp fil oppe til venstre.

 

Trykk Bla gjennom og finn bildet på din maskin.

 

Velg Åpne

 

Følg veiledningen og velg et album hvor du legger bildet. Etterpå Trykker du på Siste opplastninger og finner bildet ditt der. Trykk på det lille bildet og det åpner seg. Deretter kopierer du adressen som står over bildet.

 

Lag et nytt svar der du vil legge ut bildet. Trykk knappen URL ovenfor ruta du skriver i og lim inn adressen du kopierte der. All videre skrift må stå utenfor tegnene for URL.

Link to comment
Share on other sites

Haha, gott å se det er flere som har fox terrier med ståører.... :lol:

Noe min har også.. :oops: men er jo størrelsen på hund som betyr mest for oss som jakter med dem... Eksteriør kan utstillingskjerringene få holde på med... :wink:

Virker som en veldig trivelig og sosial hund du har "Kompis"..

Link to comment
Share on other sites

Haha, gott å se det er flere som har fox terrier med ståører.... :lol:

Noe min har også.. :oops: men er jo størrelsen på hund som betyr mest for oss som jakter med dem... Eksteriør kan utstillingskjerringene få holde på med.

 

Du kunne ikke få sagt det mer riktig.

 

Joda trivelige hunder det.

 

Stort sett har ho bare et ståøre da.

Link to comment
Share on other sites

Eksteriør kan utstillingskjerringene få holde på med...

Vil si meg litt uenig i den påstanden der, faktisk så har de fleste jaktfoxene mer riktig eksteriør en utstillingsbikkjene pga de er som regel 40-50% for store iht standarden noe som burde vært helt diskvalifiserende på utstilling når man tenker på hva rasen egentlig er avlet for :?

Men desverre er det nå ikke sånn i utstillingsringen, ståører, en manglende tann osv får mer trekk en størrelse, men jeg tror noe kan være på gang takket være litt brev-veksling med NTK og NKK :lol:8)

 

Jeg vil oppfordre alle som har jaktfoxer til å gå på utstilling en gang eller to i året, sånn at vi får mer fokus på dette med størrelse.

Hvorfor bryr jeg meg er det sikkert noen som lurer på, kan ikke bare de utstillingskjerringene få holde på med sitt ?

Joda det kan de vel, men da kan de heller finne seg en annen rase eller helst avle på riktige hunder, sånn at vi får en mer større og korrekt avlsbase å ta av.

Importen av de 3 russerhannene tror jeg har vært veldig positivt, ser ut som det har gitt bra eksteriør og jaktlyst i kullene sålangt.

Nå har jeg bare vært på 3 utstillinger med mine foxer og har enda ikke truffet på en kjerring med korthårs fox, men har truffet på ett par sure gubber som ikke liker at jeg har rotet i reiret deres angående størrelsen :mrgreen:

Parsonfolket sliter mer med "kjerringsyndromet", men de ser nå ut som de er mer fokusert på størrelse og bruksområde en hva foxfolket har vært til nå :?

 

Ett korrekt eksteriør kombinert med god jaktlyst vil gi hunder som fungerer best på jakt, det er nå min mening. Rasestandarden ble nå en gang skrevet for at hundene skulle ha rett størrelse, vinkler, pelslag osv for å fungere best på jakt.

Ang hengeører så er det fordi teoretisk sett, så skal det hindre mold, sand, rusk og rask i å komme inn i ørene på bikkjene :wink:

 

Vil dermed ønske alle Fox jegere ett godt jaktår i 2009, ta en tur på utstilling om det passer seg sånn, de fleste er faktisk etter at jakta er slutt.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Foxterrier her. Fikk slengt påstander fra raserep for rasen i Norge om at jegerne ikke brydde seg om eksteriøret til foxterriern, ståører, tenner som manglet etc etc var ikke så nøye så lenge bikkja jaktet var hans påstand, bikkjene våre er rett og slett for pinglete bygd, så går vi selv rundt å vinner utstillinger med hunder over 10 kg :roll: Skulle det ei endring til så måtte den komme fra England, var aldri snakk om noen endring av rasestandarden i utgangspunktet, bare følge den vi har.

 

Om du ikke har lyst å "stampe" rundt i ringen selv så finnes det nok av unge handlere som helt sikkert gjerne vil hjelpe, de har jo egen premiering for beste JR handler, konkuranse om den tittelen også :wink: Og det er jævlig gøy når bikkja di vinner ei rødsløyfe, det er som å sitte med ett digert glis å vise fingeren til utstillingsfolket. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Supre bikkjer, ser bare ekstra frekk ut med ståører!

- Men hva med ei klesklype i hver øreflipp til det har dannet seg en naturlig brett?

 

Jeg har alltid hatt den "gale" oppfatningen at bare de fungerer på jakt så kan de se ut som fanden sjøl :lol: Men akkurat når det gjelder ører, så er de små øreflippene som disser i takt med de raske skrittene det mest "nusselige" med hele Foxterrieren synes nå jeg. For meg så ser ståører like feil ut som en 3-12X56 på en sideligger med engelsk skjefte :wink:

Link to comment
Share on other sites

Folk må få lov til å ha forskjellige meninger. Vilken oppfatning som er riktig eller gal, kommer vel ann på øyet som ser... Personlig kan jeg ikke fordra utstillinger å det sirkuset der... Den oppfatningen jeg har av det, er at det kun er et jævla korrupt, kompis relatert spill for galleriet, hvor kun dommerenes subjektive meninger bestemmer, og hvor juksing med diverse triks får en hund til å vinne... Min Fox har ståører fordi jeg ikke limte eller tapet ørene hennes når ho var lita, som 99% av utstillingskjerringene gjør.. Betyr det at ho er mye avvikende fra rasstandaren av den grunn?? Ho mangler tenner også, men det er ikke medfødt, kunn fordi ho blir bruka på praktisk jakt.. Jeg bryr meg om Foxterrieren som jakthund, en suveren hihund i mine øyne, derfor mener jeg praktisk jakt, hiprøver og jaktprøver er det som teller mest for oss som bryr oss om jakthunden Fox Terrier...

Link to comment
Share on other sites

Joda klart vi kan ha forskjellige meninger, men du kan vel være enig i at en hund som har korrekte vinkler osv og har god jaktlyst vil fungere bedre på jakt over lengre tid. mtp slitasjeskader osv kontra en som har helt feil eksteriør.

At det er mye juks og triks på utstilling og at det er et sirkus er jeg helt enig i.

Men som Polar sier, man trenger ikke labbe rundt i ringen selv, som regel er det alltid noe fine jenter som kan hjelpe til :wink::mrgreen:

 

Bare for å ha det helt klart, jaktlyst og størrelse går foran eksteriør ved mitt valg av terrier.

Link to comment
Share on other sites

Personlig så er det jaktegenskapene som kommer i første rekke. MEN det er ikke dumt å forbedre ekstriøret på jaktfoxen heller , hvis ikke kan vi få problemer i fremtiden ekstriørmessig. Og slik jeg ser det er det ikke tvil om at jaktfoxen kan forbedres på dette området.

 

Det mest ideelle etter min mening er at utstillingsdommere bedømmer ut fra rasestandard mht størrelse , gemytt , vinkler , pelskvalitet osv. I tillegg så hadde jeg ønsket at høyde , vekt og brystomfang var oppgitt og målt på alle utstillinger OG jaktprøver. Hadde man feks hatt det slik at Foxterrieren måtte ha et visst resultat på hiprøver / jaktprøver for å bli utstillingsch og at det i tillegg måtte ha et visst resultat på utstilling for å bli jaktch så tror jeg vi lettere hadde kommet inn på rett vei.

 

Foxterrieren har en del spesielle egenskaper som er utviklet for å gjøre best mulig jobb under bakken :

 

- Ører hvor flippen henger ned for å stenge for skit og jord , for å hindre ørebetennelser osv

- Kort kropp for å lettere kunne snu i trange ganger

- En viss høyde for å ha spenst nok i steinurer

- Smalt nok bryst for å kunne følge rev under bakken , ofte dette punktet som bestemmer fremkommeligheten

- Lettstelt pels for lettere rengjøring etter arbeid under bakken

- Farger som skiller seg ut i forhold til viltet som jages

- Øyne som ligger " inni " hodet slik at risikoen for å få et bitt i øyneregionen minimerer sjangsen for øyeskader

 

Bare noen punkter jeg kom på i farta , i tillegg så kommer jo ting som gemytt , tenner osv men det er jo felles med de fleste andre raser.

Link to comment
Share on other sites

Joda klart vi kan ha forskjellige meninger, men du kan vel være enig i at en hund som har korrekte vinkler osv og har god jaktlyst vil fungere bedre på jakt over lengre tid. mtp slitasjeskader osv kontra en som har helt feil eksteriør.

At det er mye juks og triks på utstilling og at det er et sirkus er jeg helt enig i.

Men som Polar sier, man trenger ikke labbe rundt i ringen selv, som regel er det alltid noe fine jenter som kan hjelpe til :wink::mrgreen:

 

Bare for å ha det helt klart, jaktlyst og størrelse går foran eksteriør ved mitt valg av terrier.

 

Jeg tror nok ikke en terrier av den riktige størrelsen får noe mere slitasjeskader om den er feil vinkla eller eller har korrekt eksteriør... Det er vel helst større raser som får problem med.. Men om en fox terrier har ståører eller ikke betyr ikke en dritt, min terrier blir stort sett brukt i hi 3 dager i uka, jeg har aldrig funnet noe jord og dritt i ørene hennes av den grunn.. :wink:

Men vi er helt enig i det siste der "Foxterrier".. 8)

Link to comment
Share on other sites

Joda jaktlyst er det viktigste men ikke eneste kriterier for en velfungerende jakthund. Om man skal tenke slik i avelssammenheng så er det ikke sikkert deres barn eller barnebarn får gleden av å jakte med en Foxterrier som veier under 12kg og som ikke har brystomfang under 50cm :wink:

Link to comment
Share on other sites

Joda jaktlyst er det viktigste men ikke eneste kriterier for en velfungerende jakthund. Om man skal tenke slik i avelssammenheng så er det ikke sikkert deres barn eller barnebarn får gleden av å jakte med en Foxterrier som veier under 12kg og som ikke har brystomfang under 50cm :wink:

 

Nå mente du vel Tysk jaktterrier "Foxhound"... :wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ikke en terrier av den riktige størrelsen får noe mere slitasjeskader om den er feil vinkla eller eller har korrekt eksteriør...

Jo faktisk, en terrier skal f.eks "stå på tåspissene som en ballerina"

Prøv å jakte med en som står med hele labben nedpå, kan vel kalles plattfot, langs kysten på svaberg, steinurer osv videre en hel dag så skal jeg love deg at bikkja er så sårbeint at du ikke kan bruke den på lang tid etterpå :wink:

Hjulbeinte bikkjer, tønneformede bryst osv er ikke noe pluss for bevegelighet og framkommelighet, det er nå helt sikkert.

 

Om bikkja de har ståører, så kan det ha korrekte vinkler, pels osv for det vel ;)

 

Helt enig med Foxhound, det skulle vært krav til jaktprøve før man fikk uts. cahmpionat, det var det før, men ble desverre fjernet :?

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg mener Foxterrier. Nærmere forklart så mener jeg at vi om x antall år sitter igjen med en jaktline av Foxen som har dårlig pels , er tannløs , øyne som en Mops osv osv , med en jaktlyst som en Tyskterrier.Mens utstillingsfoxen er perfekt på alle måter untatt at den er 12kg + , og et brytsomfang som en støver.

 

Det er det vi risikerer folkens. Bare så det er sagt , jeg har selv ikke stillet ut mine foxer , men er glad for at det finnes noen som gidder å gjøre det med foxer etter jaktlinjer. For som Foxterrier er inne på så er det nok den letteste måten og forandre utstillingsfoxen på.

Link to comment
Share on other sites

Nå vil jeg jo bare si at " Kompis " som har parret sin tispe , som har 1 ståøre , har gjort helt rett. Han har valgt en helt ny jaktlinje hvor ingen av de eksisterende linjer i hans tispe møtes igjen i hannhunden , slik at muligheten for ståører på valpene er minimale , samtidig har han beholdt jaktlinjene.

 

Den oppdretteren i Norge som har , etter min mening , best greie på avl og foxterrier , har fra tid til annen brukt utstillingshunder for å avle inn nytt blod. Men han tester alltid hundene først på kunsthi.

Link to comment
Share on other sites

Men er det ikke sånn da, hvis jeg skal forstå dere rett, at det må jo være noe fundamentalt galt ute og går hvis det er så stort sprik i form og utseende på jaktbikkjene kontra utstillingsbikkjene? Hvordan er det mulig? I "min" rase petit basset så er rasestandarden ment for en jaktlig best skikket bikkje, og bikkjene varierer ikke så mye i form og utseende som jeg forstår fox´ene gjør. I tillegg kommer man ikke høyt opp på utstillingspremielista med feks en basset uten å være innom jaktpremiering, er det ikke sånn med fox terrieren? Siden fox´en er en jakthund så burde rasestandard og premiering på utstilling følge jaktlige kriterier?

 

Det er jo fryktelig leit om "utstillingskjerringer" er førende for rasens utvikling, all den tid det er en jakthund! Kan vel og snu på flisa og si at kanskje noen avler på jaktlinjer som ikke ligner grisen og eller?

Jeg kjenner ikke fox terrieren så godt, annet enn noen turer med bharsvik og hans tispe Shica, men hu var/er iallfall ei rå jaktbikkje! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ranger : Joda det du er inne på er hovedproblemet. Tidligere så måtte utstillingshunder ha premie fra hiprøver for å bli uts.ch , det er visstnok tatt bort nå. I tillegg så har det vært slik at på utstillinger har store hunder blitt favorisert , og dette har jo naturlig nok preget avlen.

 

Og klart , det er sikkert avlet på hunder etter jaktlinjer som ikke ser ut som du sier. Og det er jo delvis fordi avlsgrunnlaget har vært snevert. Nå har det jo i de seinere år blitt gjort mye bra ang jaktfoxene , antagelig siden reven er på full fart tilbake etter å ha ligget med brukket rygg grunnet skabben. Jaktfoxen ble nesten borte under skabben , nettopp fordi den er en ren revesprenger og ikke kortdriver osv som feks Tyskeren.

Link to comment
Share on other sites

Ok, men noen må jo "bestemme" at det skal være sånn, finnes det noe avlsråd i Norge eller Norden da? Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være sånn, det er jo ikke bra for en enhetlig rase akkurat... På utstilling så ønsker dommerne altså store bikkjer, men da ikke ut i fra et ønske om å fremheve eksteriør egnet for jakt? Hvorfor? Finnes det ikke en rasestandard for rasen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...