Jump to content

Katastrofe knakk skruv til montasjen i kassa


caveman

Recommended Posts

En ekstraktor av denne typen er vesentlig bedre en grisepikkene som er å få kjøpt billig på Chlas og biltema.

 

2033-30001139_378_2376_04.03.12.TIF.JPG

 

Denne fås kjøpt hos Wurth og odsen din for å få ut skruen er vesentlig bedre en med grisepikk. Kjøp i samme slengen et borr i passende dimensjon og god kvalitet dersom du ikke har det. Har du et gjengesett er armen til den super til å rotere ekstraktoren med evt du kan sette den i choken til en benkborremaskin og vri den for hånd.Ikke bruk skiftenøkkel, da får du feil "moment" på ekstraktoren. En skvett olje runt skruen før du starter er også smart. Og som sagt over "ikke brekk borret"

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Om det ikke er brukt locktite på skruen, eller du ha skrudd den helt i bunn, er skruen forholdsvis løs. I såfall kan du være heldig å få den ut. Avfett bruddstedet med rødsprit el. Varm forsiktig rundt gjengene med en varmepistol. Ta så en fyrstikk med en liten klatt lynlim og trykk den fast i restene av skruen, gjeng forsiktig ut.

Link to comment
Share on other sites

biltema har ett verktøy som duger bra her :

 

Archive%5CProduct_images%5C20%5CLarge%5C20-349_l.jpg

dette er mye bedre enn grispikk,, den sprenger ikke ut ,, men du banker inn en 6 kantet stang i forboret hull, og den stangen setter du på en mutter som lar deg bruke verktøy. det er og guide med til bor .. så slipper du lettere unna.. har hatt stor glede av mitt sett... :D

art.nr 20-349 på biltema siden. koster 349.- men du kan da glede deg over å ha verktøy neste gang det skjer slikt.. om du kombinerer litt varme før du skrur ,, er det vel enda større håp ....

det eneste som gjenstår å se nå, er om dette går så langt ned i mm...

 

lykke til.

Link to comment
Share on other sites

I kjølvannet av denne tråden gjorde jeg nettop en ting jeg forut aldri hadde trodd jeg kom til å gjøre. Bruke søkeordet "grisepikk" på google's bildesøk! Men fant da ut hva det var til slutt....

 

Til alvoret. Mek verkstedet på HIAS, har ikke de det meste som til det mete av sånt lureri? Og sikkert en del rare skruer å, så ta en tur dit...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...