Jump to content

Rimelig kule til jakt 308


steinj93

Recommended Posts

Om du ikke skyter hundrevis av storvilt i året, anbefaler jeg heller å spare penger på andre ting enn jaktkuler.

Det er ikke mange kronene i forskjell på halvdårlige og meget gode kuler.

 

Selv putter jeg 165 grs. Woodleigh PP i mine hylser. Kjempegode lodda kuler. Får de til 10-11 kr kula.

Link to comment
Share on other sites

@mork: Tenkte det samme. Ville av ren nysgjerrighet spørre hvor i landet tilgangen på vilt er så enorm at prisen på kula er av noen som helst betydning.

 

Nja, bare noen få % av mine jaktkuler blir skutt mot vilt. Mesteparten blir brukt ifm utarbeidelse av ladninger, innskytinger av sikter, verifisering av kulebane, jevnlig verifisering av CBS og det går gjerne med flere skudd på oppskytinga enn det gjør på jakta. Synes selv at da gjør det forskjell om ei kule koster 10 eller 20 kr. Om man synes det blir for dyrt å foreta en jevnlig sjekk av innskyting pga svindyre kuler eller ammo er man kan hende bedre tjent med rimeligere komponenter.

Link to comment
Share on other sites

Hva er rimelig for en kule da?Lodda kal 30?5kr stk eller 10kr?Til de dyrene du skal skyte tror jeg du klarer deg uten de dyreste,og kanskje lodda og..Nosler Accubond er bra,og rimelig,150gr Mega fra Lapua,Remington Core Lokt Ultra,Hammerhead,mulig du får Geco Plus løst nå.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat Game King ville jeg ikke brukt til Hjort men..

 

 

Smak og behag osv; men jeg har skutt en og annen hjort med nettopp GameKing og den har gjort jobben 100% hver gang.

 

 

Nå har jeg Grom på vei i posten, gir den OK presison blir det årets jaktkule. I for var det Sierra ProHunter og den er jeg litt mer skeptisk til; sliper kjernen tvert om den møter mer enn et ribbein virker det som.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat Game King ville jeg ikke brukt til Hjort men..

 

Hvorfor ikke? Ja det er en drittkule, men hjorter stuper som den aldri har stupt før :wink:

 

Gamlingen her på bruket sverget til denne i 5-6 år og har felt rundt 100 dyr med den. Nå bruker han ttsx og tru det eller ei, dyra dauer nå også.

 

Det betyr ikke så mye hvilken kule man velger, det som betyr noe er at man trener, Så man treffer.

 

Skal du ha lodda så er interbond/swift scirocco gode valg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...