Jump to content

NM Langhold


Guest

Recommended Posts

Nytt år, nye muligheter:

 

Grunneierne har gitt grønt lys, så med forbehold om polititillatelse blir det ny runde i 2016.

 

Dato blir 19.-20. mars; inngangshelga til påskeferien. Stedet er ved Bjoneroa, i Søndre Land kommune.

 

Lørdag: Stevne med kjente og ukjente avstander ut til ca 1100m. 6 baner, noen baner med flere stager. Ordinære og utfordrende skytestillinger, samt varierende grad av tidspress etter kjent oppskrift, eller PRS om du vil. ;-)

 

Søndag: Cold Bore Shot-konkurranse, deretter fri skyting på lørdagens baner (med ett unntak).

 

Klasse for makkerpar og individuelle skyttere; inntil 12 makkerpar og 36 individuelle skyttere.

 

Vindmålere og laser-avstandsmålere (også innebygd i sikte) er ikke tillatt. Våpen må være lovlig, øvre tillatte kaliber er 300WM; større kulediameter eller lengre hylse er ikke tillatt (av hensyn til banemateriellet og dermed tidsplan for stevnet). Lyddemper, rekylbrems, tofot og skytereim er tillatt, det er også tabeller over kulebane og mil, vanlig kalkulator, samt analoge kalkulatorer som feks Truemiller og MilDotMaster.

Bekledning er sivil; jaktantrekk er OK, samt korrekt uniform for militære deltakere.

 

Overnattingsmuligheter fra fredag til søndag i relativ nærhet til baneområdet (10 min kjøring). Felles middag på lørdag etter stevnet. Mat og drikke for helgen (unntatt middag lørdag) må medbringes av den enkelte; det blir ikke mulighet for handling på lørdag).

 

Pris: 750,- per skytter, eller 1000,- per makkerpar. Dette er inkludert middag på lørdag. Har slått sammen startkontigent og middagspris (for å sikre nok mat uten at det blir alt for mye): All erfaring tilsier at man er meget sulten når det er middagstid! ;-)

Avmeldinger siste uke før stevnet refunderes i utgangspunktet ikke.

 

Dagen bringer mange timer i frisk luft og godt selskap; velg sko (og brodder), oppakning og utstyr med omhu, ta med matpakke og godt med drikke til eget bruk under stevnedagen.

 

Påmelding med navn, klasse og kaliber kan sendes fortløpende til nmlanghold@yahoo.no. Plassen er reservert først når deltageravgift er overført til konto 9775 23 34645. Merk betaling med navn. Svenske skyttere og eventuelle andre utenlandsfra kan betale kontant ved oppmøte.

 

Stevnet sponses med premier fra:

Durano.no

Langhold.no

Vertebrae

GRS

PN Jakt

Skytterlinken

Astrosweden

GP Rifle

Norsk Jakt

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Påmeldinger:

 

Individuell klasse

1. Mil (Sverige)

2.

3.

4. PGM 338LM - bet.

5. Olav V - bet.

6. Sigurd B - bet.

7. Henrik P (Sverige)

8. Genral 8 - bet.

9. Olav H - bet.

10. Amund B - bet.

11. Asbjørn K - bet.

12. Tobias E (Sverige)

13. Fredrik J (Sverige)

14. Tom K - bet.

15. Niklas O (Sverige)

16. Sem L (Sverige)

17. Icarus - bet.

18.

19. Markus R (Sverige)

20. Fredrik N (Sverige)

21. Elvis K - bet.

22.

23. Filip N - bet.

24. Kim N - bet.

25. Tommy B - bet.

26. Øystein K - bet.

27. Mats-Erik S - bet.

28. Aannerud

29. Ilya K - bet.

30. Jan Erik K - bet.

31. Olairo - bet

32. Aleksander R

33. Janne N (Sverige)

34. Gøran H - bet.

35. Tony J - bet.

36.

 

Venteliste individuell:

1.

2.

3.

4.

 

Makkerpar:

1. 243hart og Peder W (Sverige)

2. Daniel og Kimbo (Sverige)

3. Mil.

4. Jakob og Johan (Sverige)

5. Morten og Olav - bet.

6. Olav og Sigbjørn - bet.

7. Andreas og Emil (Sverige) - bet.

8. Dan og Roger (Sverige)

9. Mil - bet.

10. Mil - bet.

11. Mil - bet.

12. Mil (Sverige)

 

Venteliste makkerpar:

1. Johan og Mikael (Sverige)

2. Sven og Krister (Sverige)

3.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

da dette er en veldig mye brukt patron til denne type skyting

Det er overraskende.

For det ene så er både kaliberet og de fleste riflene i det lite egnet, en har rask og tildels bevegelig skyting, og tildels fra dårlig støttede stillinger, og hold der kaliberet ikke har noen fordel ballistisk.

For det andre så vet jeg ikke om noen (ikke at det er noe fasit, men jeg vet om nokså mange...) som bruker 338LM til denne type skyting? Opplys meg om jeg er på jordet?

Mange bruker 338LM til "fixed position" skyting, og på veldig lange hold ja, men om dette ligner på PRS, eller på de beskrivelsene vi har sett fra NM Langhold tidligere, så er 338LM faktisk veldig uvanlig.

 

Jeg skyter nå endel med 338LM, og siden jeg henger opp gongene selv så har jeg samvittighet til det... Så stor forskjell som det er i levetid på alt av "jimmifix" selvanvisere og gonger, mellom 338LM og "alt under" så har jeg veldig stor forståelse for arrangørens avgjørelse her.

 

Som noen sikkert har fått med seg, så arbeides det med å få istand en PRS serie her hjemme (PR Serie) og det ligger i kortene at det blir en kaliberbegrensning på .30".

 

K

Link to comment
Share on other sites

Som M67 sier; 338LM/RUM/EDGE/osv har ingen fordeler til denne typen skyting, men snarere en del ulemper knyttet til vekt, lengde og rekyl, i tillegg til påkjenningen de gir målmateriellet.

Skiveopphengene som brukes nå er meget gode og holdbare, men likevel skytes det ned ei plate i ny og ne. Sist år gikk det ned ei plate, riktignok på en bane hvor alle skulle skyte 10 skudd på kun den ene plata på ca 250m, og det er ikke så ille. Med 338 blir marginene borte, og det brukes usannsynlig mye tid på reparasjoner, noe som ødelegger både flyten i stevnet og flyten på stage for den enkelte; det er ikke verdt det.

 

Du er hjertelig velkommen med en 300WM eller mindre. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Bra dere tar opp dette, da det minner meg på noe jeg hadde glemt å nevne:

 

NM Langhold er et privat arrangement, fritt for forbundstilknytning. Det vil si at stevnet er åpent for alle med lovlig erverv av egnet utstyr, og at regler foreligger tett opptil konkurransen.

Link to comment
Share on other sites

Er det benkeskytterforbundet som blir det nærmeste man kommer vis man ønsker å lære seg mer om langholdskyting og senere delta i NM i Langhold?

Jeg vil vel påstå at DFS er det forbundet som har skyteprogram som ligner mest, eller gir best trening/grunnlag for den type skyting som Christian S legger opp til her, og det samme med PRS stevnene som JSK, SBSK og HOBK har diskutert.

Feltskyting er litt mer statisk, litt mer definerte skytestillinger, men bygger på samme kravsspesifikasjon.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Stilte med .300wm i fjor og det gidder jeg ikke en gang til! Det ga meg overhode ingen fordeler.. Så den får blimed når jeg skal ligge på magen og skyte på hold over 1000m:) Denne gangen tar jeg med 6,5x55 imp. (.264TI) med Home made chassis om den blir klar, noe jeg tror den blir:) Gleder meg til ett utrolig gøy, lærerikt og utfrdrende NM!

 

Ser det allerede er mange påmelte, er det en max grense på antall deltagere Christian?

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er briste eller bære for oppheng og tidsplan...

 

Annerud: Har satt det til 36 individuelle og 12 makkerpar, men det blir nok noe flytende ettersom hvor mange som melder seg på, spesielt i makkerparklassen. Det blir sikkert ikke 12 makkerpar, og da blir det plass til flere individuelle. Spørs om det blir fullt uansett, vi får se. :-)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det gøy at alle regler man lager, om så bare av arbeids- eller tidsbesparende grunner, blir stilt spørsmålstegn ved.

 

Forresten ser det jo ut som mye av dette "nymoderne" som mange har pønska ut blir til avarter av ting DFS allerede har drevet med i 100 år ;)

Meeeen siden mange jo mener DFS er kjedelig, så er det vel upassende å nevne det ;)

 

 

Tilbake til tråden, virker forresten som et knallbra arrangement. :)

Link to comment
Share on other sites

Forresten ser det jo ut som mye av dette "nymoderne" som mange har pønska ut blir til avarter av ting DFS allerede har drevet med i 100 år ;)

Meeeen siden mange jo mener DFS er kjedelig, så er det vel upassende å nevne det ;)

 

DFS var jo tidlig ute med dette og hadde de fulgt med i tiden så hadde kanskje feltskytinga vært slik som "PRS" er i dag. Men det går jo så vidt jeg har fått med meg andre veien med korte hold og elektroniske blinker.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke DFS lagt begrensninger på seg selv? De skyter da ikke forbi 600 m og vil vel heller ikke godta et kikkertsikte? :wink:

Hvis det er noen som fornekter noe så må det vel være nettopp DFS. Det synes jeg er skikkelig synd, for de har virkelig hatt muligheten til å kunne drevet med en populær aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Skyter du mye DFS Feltskyting har du en fordel i PRS. Fordi du skyter mye, og fordi du blir vandt til å korrigere for lange hold og vind. Men det er ikke det samme.

 

Jeg driver mye med Brasiliansk Jiu-Jitsu. Det er en meget krevende fysisk aktivtet som gir meg bedre fysisk form. Det gir meg en fordel i seksuelle aktiviteter. Men det er ikke det samme. :wink:

 

:wink:

:wink:

:wink:

:wink:

 

 

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig møter man vanskelige folk i DFS også. Men de finner du i alle leire. Ja DFS har noen utstyrsregler, men jeg ser jo det er utstyrsregler på dette NM langhold også.

Hvorfor er for eksempel ikke vind og avstandsmåler tillatt? (om man skal begynne å spørre litt spørsmål er det de to første jeg ser)

Men jeg gjentar det jeg har sagt før. Virker som et flott arrangement.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er for eksempel ikke vind og avstandsmåler tillatt?

 

Som ny i "gamet" skytesport så fremstår det som en unødvendig konservativ regel. Hvorfor skal man ikke kunne benytte moderne, enkle hjelpemidler, som man bruker når man skyter ellers på lange hold? Det er litt som med GPS i hundesport. For stående fuglehunder er det ikke lov, mens for skjellende fuglehunder (spetser) så er det tillatt. For meg er det forskjellen på om man evner å modernisere seg eller ikke, og at man evner å tenke at ikke alt nytt er dårligere enn det var før osv. sett opp mot et eller annet ideal man har. Skal man utvikle seg så man man stadig fornye seg også, og det er jo noe av det denne debatten om DFS illustrerer.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig møter man vanskelige folk i DFS også

Man gjør det. Siden DFS forvalter skytebanene stort sett (og du trenger ikke komme med noe om "bygg egen, det er de facto politisk umulig), DFS forvalter skytebanene, og har bygd de fleste for egne midler.

Kuken med skytterlagslogo på jakka bestemmer om folk kan skyte eller ikke, derfor er han en kuk man må forbi, må forholde seg til, mens kuken i langholdsmiljøet næremest bare er en kuriositet. Ingen trenger å bry seg.

 

Knuterik og formannen der ute oppsummerer det hele greit.

skyter med kondomdress og Sauer

 

cowboyskyting

 

Alt som er utenfor DFS er cowboyskyting, og alt som er i DFS er kjedelig... Fin holdning for å skape samarbeid, fra begge sider.

 

Jeg har skutt en hel del feltstevner. Kun ett PRS-stevne, det ene av de to som har vært arrangert utenfor Christians "NM", men de som har vært på begge deler sammenlignet dem som tilsvarende, og alle var enige om at denne modellen må vi følge.

Likheten er slående. Jeg har vært på feltstevner som har vært langt mer "cowboy" enn det PRS stevnet, mens mmange feltstevner er inne i en modell: 5 hold, 3 ligg 2 kne. 6 skudd på hver og 1 minutt til å skyte de 6. Man skal gå, man skal bære utstyret, være klar fort, i all slags vær, holdene varierer, det er vind...

PRS introduserer litt andre modeller for stillinger, men basisstillingene er de samme - og en god feltskytter vil vaske gulvet med alle deltakerene på de to PRS-stevnene som har vært - i PRS... Begge ble jo vunnet av høyst middelmådige feltskyttere.

 

Jeg synes vi skal gå ned fra barrikadene. Tenk om vi kunne få DFS-skyttere med på PRS (flere enn jeg og Thomas altså) eller om vi kunne fått inn en PRS lignende klasse i DFS-systemet. Det er overmodent for det, etter over 100 år uten egentlige framskritt innen våpen og siktemidler. Tenk om DFS-systemet kunne dra fordeler av flere deltagere på feltstevnene, og deltagerene av en mengde stevner? Man må bare være bittelitt villige til å tilpasse seg. Begge sider har faktisk relativt mye å lære av hverandre.

 

Hvem som er minst villige til tilpasning skal jeg ikke påstå noe om, (min mening vil nok overraske mange), det fører IKKE fram å sitte å beskylde hverandre for det iallefall.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting imot DFS, la det være helt klart.

Jeg disponerer noen 1000 mål som jeg kan skyte som jeg ønsker på. Dette til stor irritasjon for den lokale DFS klubben. De vil jo ekskludere meg pga dette. Jeg har hatt flere samtaler med de ang å kunne arrangere jaktfelt stevner på lengre hold, leie banen deres hver lørdag fot F-class/benchrest/unl trening. Tilbydd større beløp i leie, stille med 15-20 personer på dugnad etc etc for å kunne ha et samarbeid om skytesport. Det er konsekvent nei. Skyting som ikke er DFS relatert er uønsket og min skyting I terrenget på motsatt side skader DFS sitt miljø, bortsett fra når de selv skal skyte felt der, da er det plutselig ikke uansvarlig eller usikker bakgrunn. Jeg har holdt på i 5 år å prøve ydmykt å få til noe på tvers av linjene, men uten hell. Jeg brenner veldig for langhold, og vil gjerne delta på PRS stevner og evnt arrangere selv. Og det hadde gjort ting 7x enklere om vi kunne leid fasiliteter hos den lokale DFS klubben. Jeg har alltid trodd at det er aktivitet som er positivt, og ikke nødvendigvis hva man skyter med/på som er det essensielle. Det er 1 aktiv DFS skytter i skytterlagets 130 medlemmer, og han trener hjemme på sin egen eiendom. Det er prdd kun jegere som holder liv i klubben. Hvorfor ikke tillate trening for folk med andre våpen enn Sauer? Jo, for å skyte med støtte både forran og bak er bare tull, og imponerer ingen. Jeg venter tålmodig på at det blir et skifte i styret her hos oss,og at yngre krefter uten skylapper kommer på plass. Da ser jeg for meg både det ene og det andre :)

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det har visse likheter med DFS felt i at man er på tur i skogen med våpen, og skyter under tidspress på egnede stasjoner. Ellers likner det DSSN rifle ved at det er tidspress, flere skiver og avstander per bane, innslag av improviserte eller ukurante skytestillinger. Avstandene er hva de er, og det hele er herlig fritt for mer eller mindre rigide regelverk fra den ene eller andre leiren, men ligger på et nivå som søker å ivareta sikkerheten på en god måte, scoring på en rettferdig måte, skyting etter mitt hode og drift som krever lite personell. Kommende runde ser det ut til at jeg får støtte fra mitt lokale DFS skytterlag til standplassledelse, det er i så fall veldig kjærkomment.

 

Fravær av vind- og avstandsmålere er etter mitt syn noe av sjarmen med dette stevnet. Det setter akkurat de forutsetningene likt for alle, og det er fullt mulig å treffe godt uten disse tingene også. Det blir litt vanskeligere, og det vil gi bomskudd som må korrigeres, men mitt inntrykk her inne (ikke på stevner) er at dette først og fremst er en mental barriere for enkelte. Det er ikke farlig å prøve seg litt utenfor komfortsona en gang i mellom; i verste fall kan man lære noe nytt.

 

 

Er ikke det gøy at alle regler man lager, om så bare av arbeids- eller tidsbesparende grunner, blir stilt spørsmålstegn ved.

 

Definitivt! :-) Det har dannet seg ganske tydelige og morsomme mønstre gjennom de rundene som har vært til nå, noe den observante leser vil kunne se i denne og tidligere tråder;

 

1. Folk som kun har 338 klager på at det ikke er tillatt.

2. Folk som saklig ytrer at de ikke skjønner forbudet mot vind- og avstandsmålere.

3. M67 reklamerer for kommende og liknende aktiviteter på Sørlandet.

4. Knuterik påpeker forskjeller i anslagsenergi mellom 300WM og 338.

5. LongRange klager på millingens usikkerhet, avstandsmålerens fortreffelighet (jeg er enig) og hva for en tosk jeg er som fremtvinger den slags på stevne (venter fortsatt på dette for i år, men det er ennå lenge igjen).

 

Felles for dem alle er at de ikke har vært med på dette stevnet, men de er alle hjertelig velkomne, til og med sistnevnte. ;-)

 

Uansett; de som er interesserte og har mulighet kommer gjerne, øvrige lar være, og noen ser man kun ved at de ytrer misnøye gjennom internett; Det lever jeg fint med.

 

De som kommer skal alltid få et stevne som er bedre enn det var året før. På mine betingelser. ;-)

 

 

Ang DFS tror jeg mange vil være tjent med å involvere seg mer i lokalt skytterlag, det er vinn-vinn; den omtalte kuken i døra blir mildere, og man kan kanskje fostre noe gjensidig respekt og interesse etter hvert. Jeg er kasserer i mitt skytterlag. Ikke en veldig sexy jobb, men den krever lite innsats fra min side, samtidig som det er en viktig funksjon for skytterlaget. Jeg er også på et utall dugnader gjennom sommersesongen, men skyter særdeles lite på bane, og da primært innskyting av sikter eller "skoleskyting". Likevel er det nok til at de som skyter DFS-programmene aktivt ser at det også skjer andre ting og blir interesserte eller i det minste får aksept, og til at jeg skjønner at andre er langt mer dedikerte og flinkere til grunnleggende skyting enn meg selv. ;-)

 

Feltstevner er artig, og det er digg å kunne få en tur avgårde, skyte med kikkert på nye baner i nye områder uten at jeg trenger å organisere det selv, og ikke minst få påminnelsen om hvor kass jeg er på knestående skyting. Men det er noe helt annet enn de praktisk rettede langholdsstevnene. Kom og se selv, som deltager eller standplassleder om du vil (Høggern).

Link to comment
Share on other sites

Mitt spørsmål var lang fra noen klage eller kritikk. Jeg forstår problemet med oppheng som ryker pga 338lm. Men av en eller annen grunn så holder mine, som blir brukt fra 340 til 1288 meter. For jeg har en "liten" følelse av at noen som kun har 338, også hadde dukket opp om det var lov. Jeg har andre mer egnete rifler, så for min del er det ikke et problem. Jeg deltar gjerne, men det har ikke klaffa i det hele tatt med tidspunkt. Skal se om det kanskje blir denne gangen, ny jobb og mye på tapetet får avgjøre det. Barrett Mrad I 308 burde fungere til dette, og jeg kan både å mille og lese vind, så jeg gruer meg ikke til det. Er imponert over arrangementet og håper det fortsetter å bre seg utover andre lokasjoner også.

Jeg har full fokus på 500 meter UNL I 2016, med 2 benkerifler i beddingen samt 2 rifler for skyting I kladde 2. Så får se hva som skjer.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

5. LongRange klager på millingens usikkerhet, avstandsmålerens fortreffelighet (jeg er enig) og hva for en tosk jeg er som fremtvinger den slags på stevne (venter fortsatt på dette for i år, men det er ennå lenge igjen).

 

Felles for dem alle er at de ikke har vært med på dette stevnet, men de er alle hjertelig velkomne, til og med sistnevnte. ;-)

 

Har du ikke kommet over dette ennå? Vel, Christian, jeg har aldri sagt du er en tosk. Det var dine ord ;)

 

Du antar at kritikken jeg kom med en gang for hundrede år siden mot bruk at avstandsmåler automatisk betyr at jeg er en utstyrshore som kun har det beste utstyret

basert på at "jeg har selv vært mer opptatt av utstyr enn ferdighet, men det har godt over for min del" (sitat fra deg selv). Vel, på seg selv kjenner man andre ;)

 

Jeg kan fortelle deg at jeg har aldri hatt verken det beste utstyret - ei heller vært opptatt av det. Jeg var vel også eneste mann som møtte på det første langholdsstevnet i Sokndal

med ei vanlig jaktrifle. Den stod i en ekkel orginalstokk og jeg hadde til og med hjemmelaget lyddemper på den. Det er vel det motsatte av ei utstyrshore vil jeg si.

 

Vel. Lykke til med stevnet! :) Jeg er alt annet enn negativ til det, men det treffer ikke mitt interessefelt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg tatt det inn over meg hadde jeg sikkert gjort noe med det, og det har jeg ikke. Men jeg har jo registrert at du er glad i å ta opp temaet omtrent årlig, så jeg tenkte å komme deg i forkjøpet denne gangen. ;-)

 

Nei, jeg har aldri antatt at du er noen utstyrshore, det har jeg ikke grunnlag for å mene. Jeg er litt skuffet over at du tillegger meg meninger på den måten; det føles litt som kranglene med eksen, hun gjorde også sånn. ;-)

 

Det er et gammelt sitat; jeg ville nok ikke formulert det helt sånn i dag, selv om jeg fortsatt ser omtrent sånn på det. Det er viktig for meg å kunne bruke det jeg har på en mest mulig effektiv måte, men jeg kjøper alltid det beste jeg synes jeg har råd til. Med mindre jeg feks har lyst på mauser, som en M67 som kom til gårds nå i sommer. Den liker jeg veldig godt; kort, robust, ujålete og veldig presis. Og et sært valg til sitt formål (IPSC Manual Action Open), men så er jeg en særing. Og tydeligvis mer utstyrshore enn deg, uten at det er noen konkurranse.

 

Takk for lykkeønsket. Kanskje vi treffes på et stevne et sted en gang; da er jeg sikkert han med kort mauser. Også den med orginalstokk. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Individuell klasse er fullbooket.

 

Ønsker flere å delta kan dere sende påmelding, så setter jeg dere på venteliste; Det bruker å være folk som melder avbud, og da kan andre slippe til. Videre vurderer jeg å fjerne 6 plasser fra makkerparklassen, og heller flytte de over til individuell, men det får videre interesse avgjøre, så det er opp til dere som eventuelt ønsker å melde dere på. (Hvis dere melder dere nå og havner på venteliste; VENT med å betale til dere får melding om plass i stevnet).

 

 

For øvrig ser det ut til å bli en solid deltakerrekord i år, og det er tett opptil maksimal kapasitet. Det er god stemning, og bør kunne bli noen hyggelige dager og kvelder :-)

 

Takk til alle foreløpig påmeldte, og til sponsorene listet nederst i første post.

Link to comment
Share on other sites

Begge klasser er fullbooket, men tar som nevnt flere påmeldinger til venteliste, da det alltid blir noe frafall i tiden rett før stevnet.

 

Blir tøff konkurranse i begge klasser i år 8)

Link to comment
Share on other sites

Med fare for og kaste bensin på bålet; Hvis det er stor pågang til stevnet, hadde det ikke vært en ide og prioritere Norske skyttere siden det er "NM"???

 

Skjønner dette kan være ett betent tema, og siden vi er ett lite skytter-miljø enda så trenger vi å stå sammen på tvers av grensene. Men likevel så er vel ikke spørsmålet mitt over helt uvesentlig!

Link to comment
Share on other sites

4 av topp 5 i fjor var svensker, om jeg husker riktig. Benytt muligheten til å lære av dem, mange av dem er voldsomt flinke. Og så er de veldig trivelige.

 

Svenskene har vært med hele veien, og det skal de fortsatt få muligheten til. :-)

Link to comment
Share on other sites

4 av topp 5 i fjor var svensker, om jeg husker riktig. Benytt muligheten til å lære av dem, mange av dem er voldsomt flinke. Og så er de veldig trivelige.

 

Svenskene har vært med hele veien, og det skal de fortsatt få muligheten til. :-)

 

Ja vi har noen av de (svenskene) i "Troms Langhold & Benkskytterforening" også, syns også de er veldig trivelige.

Regner med vi kansje får payback hos dem siden det går som det går i langrennsporet :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nå er de to første postene rettet etter kammerkræshet, så sponsorer og påmeldingslister er oppdaterte igjen.

 

Det har vært ettpar avmeldinger, samt at ett makkerpar er tuppa ut (de føkka meg i 2013, og var nå på god vei til å gjøre det igjen, det flyter ikke). To individuelle er flyttet over i makkerpar, og folk er hentet inn fra venteliste i begge klasser.

 

ANG OVERNATTING:

Vi overnatter som vanlig hos Bjoneroa skytterlag. Ta med liggeunderlag, feltseng og sovepose etter egne behov. Det blir behov for å forlegge noen i standplasshusene, så ta gjerne med sovepose som tåler ned mot frysepunktet.

 

ANG SITTEPLASSER:

Jeg vil be de som kjører egen bil ta med klappstoler for sikkerhets skyld, det blir mange tilstede i lokalet denne gangen, og jeg er litt usikker på om det er stoler nok der fra før.

 

ANG AMMUNISJON:

Antall skudd blir rundt 105 maksimalt, dersom det bommes mye og/eller skytes fort. Og det er som vanlig rom for begge deler... ;-)

 

Veibeskrivelse fra Gardermoen til overnattingslokalet: http://kart.gulesider.no/m/7cIMw

 

Mer info kommer ved behov. Ta gjerne forbindelse eller post her i tråden dersom dere har spørsmål.

 

Vi sees :-)

 

mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...