Jump to content

NM Langhold


Guest

Recommended Posts

Siden jeg er partisk for viltmål kan jeg jo nevne at de beste ofte skyter 1moa 15-skudds grupper på "hurtig sprang" bevegelig mål når man starter med kolben på hofta og har ikke lov til å løfte før man ser skiva. Skiva bruker 2,5sek over banen og forspranget på skiva er ca 20moa/60cm på hurtig på 50m med std 22lr ammo. Hvor mange skyter 10skudd på 1moa stående uten reim og annen støtte?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan jo legge til at sist jeg plukka opp en Sauer, skjøt jeg 50 poeng med 5 skudd på 100 meter liggende i shorts og t - skjorte. Og da skyter jeg ikke med Sauer oftere enn 2 ganger pr 5 år. Så at en som deg Høggern ikke skulle klare det samme, hadde vært latterlig.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner noen DFS karer som er gode å skyte med Sauer og diopter, disse jakter også hjort med Tikka og kikkertsikte, og jeg vil ikke påstå at de skyter så fantastisk bra på jakt. Man er ikke automatisk verdensmester i alle grener fordi man er best i den ene.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Avstandsbedømmelse under feltskyting er nå grei skuring. Alle blinkene har oppgitt et min og maks hold, og jeg har skutt rundt 50 feltstevner i mitt liv og ikke bommet på skiva enda. Har seff ikke truffet senter, men det har vært hull der og sjelden 0 treff pga feil høyde. Vind derimot har vært værre.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke nulla et hold pga avstandsbedømmelse og har brukt max-norm avstand så har det kanskje bare vært lette hold, eller så er du steike god på avstandsbedømmelse. Man kan nemlig ha hold over max, og det er ingen minimumsavstand. ;)

 

Man bedømmer vind og avstand uten optikk. Holder børsa sjøl, skyter på tid, uten kikkertsikte, uten spotting.

I mitt hode mange ganger vanskeligere enn langhold hvor man har optikk, laser, vindmåler, spotter og støtte. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bli med på NM langhold det, så får man se hvor lett det er... Når det er sagt, så spiller det liten rolle hvor lett eller vanskelig det er, hverken i DFS eller andre typer skyting. De beste vinner uansett.

 

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kjøre LongRange

 

Hei;

Takk for sist, og ikke minst takk for nok et konstruktivt bidrag til fremme av langholdsskyting i Norge.

Bare hyggelig. NM står i de fleste sammenhenger for Norsk Mesterskap eller NorgesMesterskap så det er viktig å ikke blande begrepene for å unngå total forvirring! :mrgreen:

 

 

*LongRange får korrigere meg hvis det er kommet nye og mer trendy begreper i bruk; jeg følger ikke så godt med selv.

Det er tydelig du sliter litt med begreper (mtp NM/EC/Longrange/Nordisk Mesterskap), men det ser da ut til at du har full kontroll på facebok, instagram og snappkjatt.

 

HÆSJTÆGG DEN FØLELSEN*, eller hva disse nettkrigerne sier når de mener god stemning. ;-)

Koz og klemz (eller hva dere nettkrigerne sier når dere mener "Far vel"),

 

Christian

 

 

Alternativt kanskje kalle det EC LongRange så svenskene føler seg mer velkommen, men til og med jeg synes det blir en smule i overkant. ;-)

Så nå skal du kalle opp stemnet etter brukernavnet mitt? Nei da blir jeg sur altså!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...