Jump to content

Beste .45 Pistol til presisjonsskyting?


HenrikMagnum

Recommended Posts

Les Baer eller lignende custom 1911

 

Til felt hvor man får bruke 6" f.eks. les baer ultimate master 6"

 

Den er ikke tilatt i ipsc classic, der dikterer det max 5"

 

Så til ipsc classic, SVI singel stack 5"

 

Eier selv les baer, svi, sti, colt, og har hatt ymse før.

 

Les baer og svi er i egen liga, og priset deretter.

 

Regn med 40k for en SVI og ca 35-40k for en les baer med dagens dollarkurs.

 

 

Om du ikke vil gå 1911 veien har Sig en singel stack P220 x-six fantastisk sak det også uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

Intersport forhandler les baer, de får vel en ny leveranse snart, jeg ventet vel ca 2 år på min :P men kompis var heldig og ventet kort tid.

 

Tilpassingen er vel nøkkelordet, hvordan delene er blendet i hverandre.

 

Du må være litt "inn" i 1911 for å forstå/sette pris på les baer og lignende, det mest fasinerende er vel for meg hvor utrolig tight den er, hvordan tilpasningen av enkeltdelene er gjort, og ikke minst presisjonen, det er ca 0 treffpunkt forandring med forskjellig ammo, svak/hard på 20 meter, og har også skutt den ut så langt som 200meter med knall samling. Sålenge sleiden går langt nok bak for å fiske opp ny patron veksler den alltid, trenger faktisk ikke fullstroke, så skyter ned i 140 faktor med fabrikkfjærer på longslide modellen.

 

Siggen favoriserer litt hardere ladninger enn 1911'ene og vanskeligere å få tak i rekylfjærer for å tune (må ta 9mm)

 

ref ipsc classic, her er svi'ene capsicum/pvas helt klart vinnern, da de er strukket så langt du kan innenfor regelverket.

 

Avtrekk rett inn, vs topphengslet er også moment her.

 

win win uansett, 45 er topp! :)

Link to comment
Share on other sites

Du får søke litt her så finner du masse god og morsom lesing om kjernelinje ;)

 

For meg betyr det nøyaktig 0. Har hatt pardini før, har ingen nå, kunne godt hatt igjen, skulle kjøpe en nå nylig men da en venn var fersk ordnet jeg han heller en god deal på den, nå er det en haug Sig og ymse 1911/2011 som er i skuddet for min del.

 

Om jeg skyter Sig X series eller pardini blir litt ett fett egentlig treffer likt.

 

Pardini er litt håpløst til dynamisk, da du havner i open om du har 6 toms, og pardini i 45acp er om mulig enda mindre konkurransedyktig enn 9mm da både i open og standard ;)

 

Jeg har helt separate våpen til felt, og dynamisk da sikter, korn, kornbredde, baksikte størrelse og åpning osv er forskjellig, det ene må være dønn presist alltid og kan dekke mye, andre må du finne målet raskt, og du kan ofte bittelitt på åpningen, runde av hjørnene så du ser mer rundt det du sikter på osv. Avtrekksvekter er også forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

:shock: Sjelden jeg lar meg sjokkere over priser, men det der må jaggu være privatøkonomiens F35...

 

Har du sjekket pris på konkurransehagler i det siste? Jeg tok en kompis på fersken på skeetbanen på Løvenskiold. Det blinket litt for mye på sidene på den nye Berettaen hans.. "Hva sa fruen til den?" sa jeg. "Hun teller bare antall i safen" var svaret. (SO6)

 

Sukk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har utelukkende 6 toms våpen på NSF felt, og 5 toms på DSSN ;)

 

dvs 6 toms 9mm og 6 toms 45 på NSF og ymse kalibere på dssn avhengig av hva som er mest hensitsmessig i klassen.

 

Jeg klarer ikke kombinere feltvåpen og dynamisk våpen med stort hell da de har så forskjellige krav til sikter og kalibere. Heldigvis får man forskjellige våpen til forskjellige forbund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...