Jump to content

PRS, Jæren skytterklubb, 22.11.2015


PGM .338lm

Recommended Posts

w6umnk.jpg

 

 

Jæren Skytterklubb arrangerer Presisjons rifle stevne (PRS) Sokndal.

Oppmøte kl. 10:00.

 

Startkontingent på kr. 250,- for PRS. Må være registrert innbetalt til Jæren skytterklubb konto: 3325.35.50509

 

VIKTIG INFO!

Innbetaling må merkes med: FULLT NAVN, ”Nickname” og ”PRS 22.11.15’’.

 

Forhåndspåmelding sendes til:

Jsklubb@Hotmail.no eller påmelding i denne tråden.

 

Påmeldingsfrist & betalingsfrist er 11/11-2015.

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn + Nick

- Kaliber (MAKS .300 Kaliber)

 

 

 

Stedsbeskrivelse:

 

 

 

Tast inn følgende verdier på GPS så kommer du på standplass (velg hvilken du trenger av dem nedenfor, den mest normale er merket RØD).

WGS84

58°20'52.7"N 6°22'26.9"E

WGS84 desimal (lat, lon)

58.347972, 6.374152

UTM32N

6470450, 346321

UTM33N

6499845, -4050

UTM35N

6653695, -695169

 

Overnatting:

 

 

Program.

Avstander er min.200 meter og maks 800 meter. Avstander vil bli opplyst på stevne

Alle mål er 30x30, eller mindre, stålplater

Antall skudd er ikke bestemt enda, men vil tippe det blir en plass mellom 50-60 skudd.

Maks antall baner blir 5.

 

Regelverk :

Vil bli tatt på banen.

 

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp tilogmed kaliber.300.

 

 

 

 

VIKTIG INFO:

 

Generell god våpenhåndtering er viktig, peker du børsa i feil rettning (altså utforbi sikkerhets vinklene), så blir det diskvalifisering.

 

Annet:

 

For di av dere som ikke har vært med på dette før eller hørt om dette, kan lese denne tråden

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=115477

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Videoen gir et flott innblikk i hvordan det var, den har med både 500m UNL og PRS-stevnet. Jeg vil imidlertid rette et lite blikk mot hvordan vi framstår, i disse tider.

 

Se på filmen, og på bildene vi har av stevnet, og tenk litt, og tenk litt på hva vi vil oppfattes som. Bilder og video flyter fritt, og det er vel det vi vil, bli flere, og at dette skal bli noe større, ikke bare et stevne her og der for noen særinger som ikke vil bruke Sauer og diopter, og som har en hang til militære effekter?

 

Jeg må innrømme, at uansett frihet til ytring og ord og mening, man tillegges ting når man ser ut på en bestemt måte - og jeg synes disse her ser bra ut, på alle måter.

F01A3557%201_zpszcmjxrl3.jpg

DSSN folket har skjønt det, og klesdrakten, kombinert med fravær av metallmusikk senker risikoen for å bli brukt som illustrasjon i oppslag som dette:

 

https://www.frieord.no/innenriks/tor-bach-gir-vapentrening-til-jihadister-er-nazi-ekspert-norsk-media/

 

I SBSK har vi alltid oppfordret til å avstå fra uniformseffekter, eller uniformslignede effekter - med unntak av militært personell i korrekt uniform, og i henhold til uniformsreglementet. Jeg håper ikke vi ønsker å se ut som en "geriljagruppe", og jeg håper at folk også avstår fra kommentarer i diverse kommentarfelt som kan misforstås - eller forstås...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Er enig med eg der M67.

 

Kleskode kan fort misforstås utad, og det er ikke noe vi vil ha noe av.

 

Oppfordrer også alle til å stille i sivile klær uten noen som helst kontakt med ting som kan misforstås. Det er ingen tjente med.

 

Forøvrig synes jeg videoen var bra, uten at jeg tenkte så mye på musikken, men vi er da alle forskjellige....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig med deg M67, og klesdrakt kan med fordel velges slik at man ikke oppfattes som militære i det. Utfordringen blir i så måte at de klærne det er naturlig å skyte i (I alle fall for meg), fort kan se noe militær-aktige ut for en som ikke vet hva man ser, da de, av naturlige årsaker, er de samme jeg bruker på jakt. Dermed går det mye i grønt (og dessuten er buksene (om de er grønne eller ei) utstyrt med store lommer på beina). Det hjelper vel heller ikke at jeg byttet ut min etterhvert svært så slitne mørkeblå regnjakke med en Norrøna Recon som ikke akkurat er blå... (Derimot er den ypperlig i drivende regn, og det var det som var viktig for meg med akkurat det kjøpet...)

 

Det sagt, så velger jeg gjerne fargerike plagg under (signalgul tskjorte er dagens eksempel), nettopp for å motvirke tendensen.

 

For å spore tilbake på emnet, synes jeg dette høres ut som et knakende godt arrangement. Har dere noen tanker om fornuftige transportmetoder for å komme seg dit for dem som måtte komme utenbys fra?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi har måttet ta en avgjørelse på tampen av dette stevnet,

 

PRS stevnet vil bli flyttet til Sokndal for annledningen.

 

Les første innlegg her i denne tråden for å finne GPS kordinater til banen.

 

For di av dere som har overnatting på Time banen, så er det en liten times kjøring til Sokndal, rettning Kristiansand.

 

Snakkes!!

Link to comment
Share on other sites

Resultater fra stevne:

 

1: Tommy/ olav 26/48

2:Vetle 23/48

3:Stig Arne 20/48

4:Andre 16/48

5:Svein 15/48

6:MAgnus/steffen 14/48

7:Lars Ove 14/48

8:Stanley 10/48

 

Vi var 3 Stk Som ikke var deltagere.

Jan Erik var i graven (300 meter)

Christian var stevneleder

Geir var ansvarlig for poeng nedskriving

 

Jeg skal prøve og komme med en utfyllende forklaring på hvordan di forskjellige stagene fungerte etterhvert.

 

Ellers vil jeg anbefale mest mulig folk til og være med på dette i fremtiden, så følg med.

Det er kjekt, sosialt og krevende til tider, men det er jo da man lærer :-)

 

Å etter det jeg vet, blir det ikke lenge til :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...