Jump to content

Ro kurs, hvorfor så stor forskjell i pris på samme kurs?


SKO1338

Recommended Posts

RO er jo noe som trenges for å avvikle stevner. Så i utgangspunktet så synes jeg nesten at ma skulle slippet å betale for å få slik kompetanse som er med på å få hjulene til å gå rundt.

 

Når man nå først må betale så lurer jeg på hvorfor det er så stor forskjell i pris på tilsynelatende samme kurs. Det er prisforskjell på 100 %.

 

----

 

RO-kurs (NROI/IROA Level I Seminar)

 

Sted: Gardermoen

Klokkeslett: lørdag 08.00-18.30, søndag 08.00-16.30

 

Deltakeravgift: 2.000,- NOK

Påmeldte deltakere får nærmere beskjed om hvor kurset holdes.

 

-----

 

RO-kurs (NROI/IROA Level I Seminar)

 

Sted: Hemne Pistolklubb, Sør-Trøndelag

Klokkeslett: lørdag 08.00-18.30, søndag 08.00-16.30

 

Deltakeravgift: 1.000,- NOK

Påmeldte deltakere får nærmere beskjed om hvor kurset holdes.

Link to comment
Share on other sites

Så i utgangspunktet så synes jeg nesten at ma skulle slippet å betale for å få slik kompetanse som er med på å få hjulene til å gå rundt.
Det er jo et forslag du, gjennom egen klubb, kan fremme på neste års forbundsting. Men husk at tilhørende økning i forbundskontigenten må fremmes som eget forslag.
Link to comment
Share on other sites

En MÅ ikke la klubben ta en utgift den muligens ikke har økonomi til å ta.

Jeg er medlem i både stor klubb og liten klubb. Den lille har under ti medlemmer, vi er nå fire RO'er i den klubben, som alle har betalt av egen lomme ene og alene av interessen.

Og den interessen tror jeg, og flere andre at det muligens gir RO'er som faktisk vil bidra og ikke bare tar kurset fordi det tross alt er gratis og kjekt å ha.

Link to comment
Share on other sites

Nope, kurset er alt.

 

Edit: noen nye klær i ny og ned er jo greit.

Bukse fra 5:11 er jo som kjent godkjent uniform, denne betales selv, men er ikke påkrevd.

NROI skjorte er noe du får når du tar kurset og står.

Kan behøve utskiftning om en er aktiv, og den må du betale selv.

Link to comment
Share on other sites

Er det andre årlige avgifter for å være RO?
Ikke direkte kostnader i form av avgifter ol.

 

Men du må ha et vist antall metchpoeng per år for å beholde statusen. Dette innebærer at en match ofte tar 2-4 dager istedenfor 1-2, pga prematch, særlig hvis du skal jobbe på LIII. Så sånn sett er det konstnader knyttet til økt tidsbruk å være RO, selv om du som regel har ingen eller redusert startkontigent.

Link to comment
Share on other sites

Det er da riktig koselig i hemne også

Men hva vet vel jeg? Jeg er jo ikek belmeret med å være en slik skytebane offiser...

 

Hvorfor ikke?

 

For å ha -en- skytesport hvor jeg ikke må stille opp på ting og være ansvalrig og sånn... (har riktig nok arrangert en del stevner og noen NM og sånn...)

Link to comment
Share on other sites

Så i utgangspunktet så synes jeg nesten at ma skulle slippet å betale for å få slik kompetanse som er med på å få hjulene til å gå rundt.
Det er jo et forslag du, gjennom egen klubb, kan fremme på neste års forbundsting. Men husk at tilhørende økning i forbundskontigenten må fremmes som eget forslag.

Hei

 

Forbundet tar inn såpass med kontingent, at RO kurs burde de kunne dekke.

Her er det vel også bare snakk om kursavgift.

Reise og opphold må også deltakerne betale selv. Hvis da ikke moderklubben tar dette.

 

Hvis en person har ROet såpass mye at han har slitt ut skjorta si. Bør han også, for skams skyld få en ny. Kan ikke tenke meg at noen sprader rundt i fangeskjorte til daglig. Hvis ikke vedkommende jobber på Bunnpris da.

 

Skal tro hva pengene går til?

 

B

Link to comment
Share on other sites

Pengene går til kursholderes reise og opphold i tillegg til kurslokaler i noen tilfeller..

 

Kursholdere ofrer fritiden sin til å holde disse kursene og det er vel nok?

Eller mener du de skal betale fly og hotell selv også for å være så "heldig" å få lov til å holde kurs?

Link to comment
Share on other sites

Så i utgangspunktet så synes jeg nesten at ma skulle slippet å betale for å få slik kompetanse som er med på å få hjulene til å gå rundt.
Det er jo et forslag du, gjennom egen klubb, kan fremme på neste års forbundsting. Men husk at tilhørende økning i forbundskontigenten må fremmes som eget forslag.

Hei

 

Forbundet tar inn såpass med kontingent, at RO kurs burde de kunne dekke.

Her er det vel også bare snakk om kursavgift.

Reise og opphold må også deltakerne betale selv. Hvis da ikke moderklubben tar dette.

 

Hvis en person har ROet såpass mye at han har slitt ut skjorta si. Bør han også, for skams skyld få en ny. Kan ikke tenke meg at noen sprader rundt i fangeskjorte til daglig. Hvis ikke vedkommende jobber på Bunnpris da.

 

Skal tro hva pengene går til?

 

B

 

Ta en titt på regnskapet, skal forbundet eller NROI ut med 30-40 000 til for å utdanne RO'er, begynner det å bli slunkent.

 

"Fangeskjorte" er ikle NROI RO, det er i IROA.

Link to comment
Share on other sites

Hassel, ser den. Har jo inntrykk av at du liker å styre og stelle, så ble nysgjerrig da på hvorfor ikke. Jeg hadde lett satt penger på at du hadde vært RO i ca. hundre år alt.

 

Instruktør på RO kurs ofrer allerede en hel helg på dette. Og det er ikke litt her og der, det er en HEL helg med arbeid, ikke skyting eller moro innimellom. Man må faktisk ha folk til å gidde og holde kurs også, det tror jeg ikke du får ved å stramme inn. Samme som med hvis det skulle vært kontingent på å være RO, da hadde det nok blitt frafall ja.

 

De som synes en tusing eller to er fælt mye for en helg kan umulig ha tatt særlig mange andre kurs i livet, hverken gjennom jobb eller privat.

Link to comment
Share on other sites

Hassel er nok bare redd for å bli dratt frem som et eksempel på hva som skjer med classicskyttere bruker magasin fra brystlomma :)

 

Det eksempelet har nok muligens alt blitt dratt frem gitt. :mrgreen:

 

Nå er det vel sånn at det er noen Openskyttere man kan slå uansett hva man skyter med, bare våpenet fungerer. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Forbundet tar inn såpass med kontingent, at RO kurs burde de kunne dekke.
Tror du bør ta en liten titt på regnskapet, ligger ute på dssn.no.
Kan ikke tenke meg at noen sprader rundt i fangeskjorte til daglig. Hvis ikke vedkommende jobber på Bunnpris da.
Ingen av Norges 20 IROA jobber på bunnpris, meg bekjent. Men er nok uansett ikke det som gjør at regnskapet ryker.
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Nå klarte ikke jeg å finne noe der som omhandlet RO kurs.

 

Men at ROer skal få seg to skjorter hver er jo positivt. Når det er sagt, så var det ikke jeg som sa at ROer måtte kjøpe skjorte selv hvis de slet den ut.

 

 

Bare for å klargjøre sammenligningen.

18-03-2015_17-19-19.png

18-03-2015_17-19-30.png

 

Er vel noen røde skjorter ut å går også, men de er ikke så morsomme. :)

 

B

 

Edit: Rotet med bildene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men det er IROA ikke NROI skjorter.....

 

 

Og nye ROer har vel alltid fått to skjorter.

Det eneste men kjøp var vel nå i forbindelse overgang til nye skjorter. Da var først slik de som hadde gamle måtte evt kjøpe de nye. men nå har dem funnet penger slik at de som vil bytte kan få to av den nye typen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...