Jump to content

H&K SFP9 hvem skal ha??


KAC

Recommended Posts

Mitt inlegg var egentlig ment som et spark til forhandleren fordi de ofte ikke legger inn pris i sine annonser, noe jeg annser som en håpløs praksis av en selger.

Men det er mulig det bare er meg som synes pris er en interesang faktor ved kjøp av våpen ol.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ut so Hevkler og Glock har truffet spikern på hodet ja...

Jeg har gått hen og blitt så skrekklig glad i USP .45 Experten om dagen, men har en klar tilatelse på SFP9'n så jeg henter en på onsdag håper jeg. Vurderer å slakte en av 9mm USP'ne for å frigjøre en ekstra 9mm tilatelse så jeg får frigitt til en reserve.. Lurer litt på om den lar seg klemme inn i sivpist 2 boksen også uten for mye sliping...

 

Jeg har tafset en del på P30 i det siste og prøvd litt forksjellige grepskomoboer og begynner å like det... så jeg med SA avtrekk i terorien og modulært grep tror jeg SFP kan bli en meget god "contender"... dog det skal MYE til får G19 ryker ut av skapet...

Link to comment
Share on other sites

Gapahuken er ferdig innredet og ganske comfy.Strategisk plassert og kamuflert med perfekt innsyn i butikken til Søilen.

Klarer greit en måned her.Kom innom i morgen Cwo så skal jeg fikse en pasta provance til deg :mrgreen:

Jeg skal ha den med tanramme om vi så skal grine begge to :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ha den med tanramme om vi så skal grine begge to

 

Du får ikke tanramme og jeg griner ikke.... noe jeg synes er helt ok :mrgreen:

 

Nå skal vi tilbringe fire dager sammen i neste uke,så jeg kan garantere at du skal få grine :evil:

Det ble ikke kithorebrun ramme gitt :cry: ,men bestillingen er levert hos Søilen :D

Nå må bare den j...... prodlisten bli oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

Kompis har handla, så vi dro noen hundre skudd igjennom den, både mot feltskiver, ipsc og mini ipsc. Muuuulig den blir med til moss på søndag om vi får ordna hylster.

 

Presisjonen er ok, opplevde jevnt over litt lavt treffpunkt, men riktig for windage med de fast siktene.

 

Siktene er nok best egnet til ipsc, og var til ipsc skyting/skiver det uten tvil var mest gøy, det er en liten og lett pistol, den danser litt, men ikke problematisk å ta relativt raske skudd.

 

Mag release var uproblematisk for meg, men min venn med litt mindre hender måtte skifte grep, den hadde på medium? backstrap vel nå, så får teste small.

Mag dropper også med 0 motstand selv tomme.

 

Det gikk MYE ammo i ymse versjoner av 2-2-2 og det var jevnt over gøy! :)

 

ved siden av x-six supermatch er den relativt liten

 

normal_DSC_0471.JPG

normal_DSC_0470.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker konsekvent pekefingeren på høyre hånd for magbytte på HK pistoler... det er litt krøkkete når jeg skytter glock og 1911 dog...

 

Har med 115gr S&B, noe 124gr fmj hjemmemekka og blir vel en runde med forsvarets miljø i dag... gleder meg...

Link to comment
Share on other sites

Litt tid mellom mslagene... joda HK har fkatisk klart å lage en pistol som prestere jevntover på de fleste ormådene de :D

Må si meg enig med forrige taler om at jernet hopper og spretter end de. Det er en lett liten røver og jeg har skutt S&B 115 og Forsvarets miljø ammo i min i dag. De hjemmelada 124grne...ble hjemme... :roll:

 

Den samlet absolutt akseptablet på 25 meter med S&B når jeg gjorde jobben. Dvs at alt var innenfor 9'rn på helfiguren. Kanskje ikke en direkete kandidat til pall plass på felt NM men den skal np henge med i løypa en stund. Klart, jeg skjøt langt bedre samlinger med "referansepistolen" en HK USP Expert i .45 acp men det er et topp konkurransevåpen og ikke et tjenestevåpen. Jeg mangler fortsatt å sammenligne HK SFP direkte med min G19 (som jeg skytter fryktelig bra med) de er like på mange måter og ulike på noen. Siktene til SFP'n er rå - selvlysende prikker og god profil, men ikke justerbare dessverre. Sleiden er akkurat slik jeg vil ha den med serrateringer foran og bak og grepet er frekt modulerbart... avtrekket er.. helt likt glock...men anderledes. mer kontant. Litt kort kryp, men noe vil nok jevnes ut med bruk. Jeg liker den, og det gjorde de fire Innsatts gutta som fikk teste den også. Men jeg må prøve mer ammo, og mer side ved side og få på plass litt mengde trening. Den passet forøvrig alldeles utmerket i mitt gamle Bianchi UM84/92 hylster.

 

Så er det å ønske seg at HK lager en L versjon av denne også... :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Testa mer nå hassel og liker den godt.

 

tips.. bordstart, mag i pang, tomt kammer.

 

plukk rack, pang

 

Rack den i ræva med ene hånda mens den andre sikter seg godt grep. den er RASK på dette.

 

10 skudd på sånn ehh liten presisjonsskive? hva pokker det heter på 20meter holdt alt 9ern iaf

Link to comment
Share on other sites

Testa mer nå hassel og liker den godt.

 

tips.. bordstart, mag i pang, tomt kammer.

 

plukk rack, pang.

Rack den i ræva med ene hånda mens den andre sikter seg godt grep. den er RASK på dette.

 

Siste setningen fikk meg til å se for meg en litt vel alternativ nødrack'ing uten bruk av svak hånd :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

he he... hadde samme tanke. Har prøvd ut mange grepskonfigureringer i dag og skjølnt at jeg tenkte feil forrige gang. jeg vil ha den store sideplaten på venstre side (Jeg har store hender) ikke på hlyre. for da får jeg bedre grep og avtrekkskontroll, mens fingrene har et sted å gjøre av seg...

Link to comment
Share on other sites

En "quirk" med SFP'n er altså takedown hendelen og varsleren. På venstre side står de slik at jeg oppfatter varlsekeren som sikring og tryker ned TD hendelen i stedet for. Nå er det jo sjeldent man har akutt behov for dette på banen, men det er litt uvanlig bare. Jeg liker ellers en TD hendle som ikke er løs og kan forsvinne. Jeg har nemmlig dratt langt av sted med delt pistol og ikke den pinnen som fester delene sammen før...

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hva du mener/problemstillingen?

 

Skal sies at takedown/sleide open stop aldri er noe jeg bruker og ofte er filt bort, jeg får også fnatt av folk som bruker den til så slippe sleiden, gjerne også på tomt kammer på 1911/2011'en sin..

 

Glemme deler til delt pistol derimot.. det er fort gjort.. mags.. løp og sånne småting og ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...