Jump to content

Sig Sauer P226 X-Five Allround - bra tilbud, eller?


Tennisball

Recommended Posts

Herregud å mye svada det presteres å publisere på dette forumet her!

Hva med å faktisk gjøre "litt" bakgrunn sjekk før man poster ut feil informasjon på nettet?

 

- Vi har fått opplyst kampanjeprisen fra Capsicum på 11900,-

Dette var den prisen dem solgte denne modellen for.

Dette er bekreftet av Pål på Capsicum da vi overtok Sig agenturet.

Men du må gjerne korrigere meg om jeg tar feil her, Lindskog.

Kom gjerne med dokumentasjon rundt påstanden din.

 

Vi har fortsatt 1 stk ledig på lager til denne prisen.

Så vi er ikke utsolgt, men blir nok det i løpet av dagen...

 

Angående pris og firmaprofil;

Andre forhandlere som sideimporterer Sig Sauer fra USA

har samme modell til godt over 17.000.

Vi får stadig flere henvendelser fra kunder og klubber nettopp fordi vår firmaprofil og prisstruktur er både konkurransedyktig og vår bedrift støtter opp og sponser både skyttere og skytemesterskap, år etter år...

Så hvor det kommer ifra at vi er kjent for å ha dårlige priser må du gjerne utdype nærmere.

Jeg vil også se det firma som har sponset like mye inn i pistolskytter sporten de siste 10 årene.

For å kunne gi, og overleve må vi prissette varene slik at vi fortsatt har en jobb å gå til hver morgen.

 

Det tjener våre kunder på i lengden...

Link to comment
Share on other sites

Denne pistolen har ihvertfall blitt solgt til to venner av meg for et sted rundt 9500-9900. Jeg hadde inntrykk av at de solgte unna den gamle modellen, og spør du meg er dette ren gibortpris. Jeg synes den fortsatt er et meget god kjøp til 12, jeg bare nevnte at den har blitt solgt billigere tidligere.

 

Hva gjelder sponsing av stevner og slikt er det ikke tvil, der er PVAS helt rå.

 

Hva gjelder avtrekket er det SA/DA, akkurat som nye typen X-Five Allround har. Dette er altså likt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke blande meg bort i hva denne modellen tidligere har vært priset til, men jeg mener jeg ga 12,5 knok og fikk en god pris i 2011 fra Capsicum. Og har aldri sett denne annonsert rimeligere enn det. Her får du uansett mye fin pistol for pengene...

 

Dette er en meget bra pistol for Production klassen i DSS, har ikke sviktet meg en eneste gang på > 40 k skudd og den fremdeles tight og fin. Den har et langt men jevnt DA, og SA er helt topp. Har byttet til kort reset på avtrekkeren som gir litt raskere andre skudd. Ellers har jeg forsøkt meg med forskjellige skjefteplater. Skjefte plater til modell 226 passer om hverandre, du må bare ta av en liten kant nederst på platene. Ellers går alle 226 deler ( sear, fjærer, skruer etc ) om hverandre, så vidt jeg har erfart. Forskjellen på ny og gammel modell er antagelig bare kosmetisk (rail og litt endring på sleide - ny og gammel sleide går omhverandre). Hvis Espen har en til 11900 er det bare å løpe og kjøpe....

 

Måtte bare rette et årstall...

 

226 modellene har fått kritikk for høy kjernelinje - dette for meg mer et spørsmål av akademisk karakter og til syvende og sist et spørsmål om smak og behag. Det er antagelig viktigere å bruke tid på trening, enn å finmåle avstander mellom håndledd og deler i bevegelse.....

Link to comment
Share on other sites

Herregud å mye svada det presteres å publisere på dette forumet her!

Hva med å faktisk gjøre "litt" bakgrunn sjekk før man poster ut feil informasjon på nettet?

 

- Vi har fått opplyst kampanjeprisen fra Capsicum på 11900,-

Dette var den prisen dem solgte denne modellen for.

Dette er bekreftet av Pål på Capsicum da vi overtok Sig agenturet.

Men du må gjerne korrigere meg om jeg tar feil her, Lindskog.

Kom gjerne med dokumentasjon rundt påstanden din.

 

Vi har fortsatt 1 stk ledig på lager til denne prisen.

Så vi er ikke utsolgt, men blir nok det i løpet av dagen...

 

Angående pris og firmaprofi

Andre forhandlere som sideimporterer Sig Sauer fra USA

har samme modell til godt over 17.000.

Vi får stadig flere henvendelser fra kunder og klubber nettopp fordi vår firmaprofil og prisstruktur er både konkurransedyktig og vår bedrift støtter opp og sponser både skyttere og skytemesterskap, år etter år...

Så hvor det kommer ifra at vi er kjent for å ha dårlige priser må du gjerne utdype nærmere.

Jeg vil også se det firma som har sponset like mye inn i pistolskytter sporten de siste 10 årene.

For å kunne gi, og overleve må vi prissette varene slik at vi fortsatt har en jobb å gå til hver morgen.

 

Det tjener våre kunder på i lengden...

 

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Sig har lansert veldig mange varianter rundt P226 modellene. Tjenestemodellene i P226 (ikke x-five / x-six) er i stor grad produsert i USA og er noe helt annet enn 226 x-five og x-six modellene som er produsert og satt sammen i Tyskland. Prismessig ville jeg trodd at en P226 til under 10 000 i ny stand er en av disse 226 modellene fra USA, som man finner både her og der.

 

P226 X-five Allround nyter nok godt av slektskapet med P226 modellene prismessig, sett i forhold til P226 x-five som i utsalg ligger adskillig flere tusenlapper over (har dog justerbart avtrekk, kun SA, magbrønn, og treskjefter).

 

Et tips til de litt glatte skjefteplatene, er en varm loddebolt med spiss tupp og en times "stiplingsjobb" - ellers har Hogue en masse varianter av skjefteplater til P226 i alt fra gummi til alluminium (jeg har på et par av sistnevnte nå...)

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke meningen og fornærme noen så veldig, men noen eksempler på hva jeg tenker på:

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54131695&searchclickthrough=true

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52221622&searchclickthrough=true

 

Godt brukte Lugere går vanligvis for mellom 3500.- 0g 4000.- etter mine erfaringer.

 

3stk originale Thompson 30skudds magasiner i original taske for 9000.- er vel litt i overkant.

 

En thompson 1928A1 ble samtidig annonsert til mer en x2 av vanlig omsettningværdi.

 

Tviler ikke på at dere sponser masse og gjør en god jobb på mange områder.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet fra TS var vel om dette var et godt tilbud eller ei.... ikke om PVAS har for vane å være dyre eller billig?

 

Nå er det vel også slik at vi som kunder står helt fritt til å handle der vi mener vi får en "riktig pris", og ingen er tvunget til å kjøpe noe de mener ikke står i forhold til det de får igjen. Hvis PVAS (eller andre ...) gjør en priskalkyle jeg ikke er enig så kan jeg forhandle hvis jeg har gode argumenter som kan gjøre det atraktivt for tilbyder å gi meg et bedre tilbud, gå til noen andre eller helt enkelt utsette kjøpet - jeg ville være mye mer skeptisk til en tilbyder som ikke har et bevist forhold til å maksimere fortjeneste ("gi bort mulig gevinst") på kort og lang sikt. PVAS har etter mitt syn gjennom sin eksistens og sine aktiviteter i dette markedet bevist at de behersker dette.

 

..etter mitt syn: Dette er et bra tilbud og Sig Sauer P226 x-five Allround er et bra våpen til DSS Production

Link to comment
Share on other sites

Vi har fortsatt 1 stk ledig på lager til denne prisen.

Så vi er ikke utsolgt, men blir nok det i løpet av dagen...

Så bra. Var ikke meningen å feilinformere og jeg har vel sånn sett ingenting med deres lagerbeholdning å gjøre så jeg kunne sikkert ha latt være å si noe om det. Følte meg dog ganske sikker på min uttalelse da jeg først fikk beskjed på mail at jeg la av den siste som var ledig, så fikk beskjed i butikken at dette var den siste. Og til slutt så på deres nettsider i går kveld før jeg postet at den også da hadde endret status fra "på lager" til "ikke på lager".

 

Ellers kan jeg også nevne at jeg generelt sett har vært veldig fornøyd med servicen jeg har fått hos dere på PVAS. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har fortsatt 1 stk ledig på lager til denne prisen.

Så vi er ikke utsolgt, men blir nok det i løpet av dagen...

Så bra. Var ikke meningen å feilinformere og jeg har vel sånn sett ingenting med deres lagerbeholdning å gjøre så jeg kunne sikkert ha latt være å si noe om det.

 

Du fikk forsåvidt riktig informasjon fra vår kollega, men han var ikke informert om at det fantes flere på lager, så jeg er sikker på at du sikkert kommenterte i god tro om at du fikk din siste.

Det var heller på ingen måte rettet som noen kritikk til deg, kun som en opplysning om at vi har flere :winke1:

 

Ellers kan jeg også nevne at jeg generelt sett har vært veldig fornøyd med servicen jeg har fått hos dere på PVAS. :)

Ingenting gleder oss mer enn fornøyde kunder. Takk for hyggelig handel - og velkommen igjen! :D

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke meningen og fornærme noen så veldig, men noen eksempler på hva jeg tenker på:

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54131695&searchclickthrough=true

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52221622&searchclickthrough=true

 

Godt brukte Lugere går vanligvis for mellom 3500.- 0g 4000.- etter mine erfaringer.

 

3stk originale Thompson 30skudds magasiner i original taske for 9000.- er vel litt i overkant.

 

En thompson 1928A1 ble samtidig annonsert til mer en x2 av vanlig omsettningværdi.

 

Tviler ikke på at dere sponser masse og gjør en god jobb på mange områder.

 

Fornærmet er vi ikke, på ingen måte.

Vi setter stor pris på selvkritikk, men vil gjerne vite hva kritikken bunner i så vi kan rette opp og korrigere.

De annonsene du refererer til er ikke affiliert med butikken, men er en del av våre ansatte's private samling som skal selges.

Jeg har idag adressert "problemet" til vedkommede, og annonsene blir flyttet til privat Finn konto.

Om prisene er direkte feil eller høye kan jo alltids diskuteres, men når man mottar henvendelser fra kjøpere (selv til disse prisene) er det markedet som bestemmer prisen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår at man ønsker og få best mulig pris for sine eiendeler men som foreksempel de 1928 magasinene ble annonsert i deres firmas navn for x9 av faktisk samlerverdi så er det drøy overprising.

Samme forhold med de to lugerne som på bildene ser veldig godt brukte ut også godt overdreven priset, så reagerer man negativt.

Det finnes mange nye og uerfarne samlere og skyttere som kan la seg lure til og kjøpe til slike priser.

 

Når varene blir markedsført gjennom en kjent og seriøs aktør så forventer man jo at varene er priset innenfor det man kan kalle akseptabel pris.

 

Om det ikke er PVAS som står disse annonsene og andre som har forekommet med spenstig prising før, så er jo ikke min kritikk rettet tilriktige personer.

Dette vil jeg da beklage.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaringer med nye versjonen av allround og x-match/x-supermatch?

 

Hadde tidligere en x-six som jeg var meget fornøyd med, men desverre måtte selge.. Skal etterhvert kjøpe ny nå, og valget står mellom disse..

 

Hovedsaklig er bruken felt, og litt ppc tenker jeg.

 

Klarer jeg meg med allround? Til ppc vet jeg at jeg bør ha 6", men er det noen som har litt erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar.

 

Jeg endte opp med å kjøpe en CZ 75 SP-01 Shadow, som jeg egentlig hadde bestemt meg for å ikke kjøpe, men etter å ha skutt noen runder med den virker jeg å være fornøyd. Unntaket er at jeg må sikte 25 cm høyere enn der jeg vil treffe på ca 20 meter, men det finner jeg ut av.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaringer med nye versjonen av allround og x-match/x-supermatch?

 

Hadde tidligere en x-six som jeg var meget fornøyd med, men desverre måtte selge.. Skal etterhvert kjøpe ny nå, og valget står mellom disse..

 

Hovedsaklig er bruken felt, og litt ppc tenker jeg.

 

Klarer jeg meg med allround? Til ppc vet jeg at jeg bør ha 6", men er det noen som har litt erfaringer å dele?

 

Jeg foretrekker 6 tommern til felt og ppc, 5 tommern til praktisk, der er 6 tommern litt stor/tung.

Link to comment
Share on other sites

til Alyssis vil jeg i forhold til egne erfaringer si at den store fordelen med Allround'en er at du får ordentlig Sig kvalitet til en billig penge. Allrounden er først og fremst egnet til DSS / IPSC Production divisjonen. Til PPC og felt ville jeg anbefalt x-six med justerbart avtrekk og lenger siktelinje. SA/DA funksjonen på Allrounden betyr ikke allverden men det blir litt kinkig hvis SA ikke holder 1360g ... I PPC må du ta ladegrep uansett, (i det gamle reglementet stod det at første skudd skulle gå med DA hvis det var mulig) siden det for semiautomatiske våpen ikke er lov å ha skudd i kammer når våpen er hylstret før startsignal kommer. I militærfelt tillates ladet og oppspent våpen i klarposisjon før ildkommando.

X-Five (tror ikke X-six toppen går i kassa) kan brukes til DSS / IPSC Standard og PPC/felt og er vel den jeg mener er den jeg ville gå for hvis jeg skulle ha ett våpen for de nevnte skytedivisjoner. Du kan enkelt skifte mellom 5" og 6" topp, og eventuelt få laget en 6" topp for PPC P1500 (og felt) med Aristocrat tri step sikter ( og Nill Master II grep..)

Jeg anskaffet en 5" 40 topp til min x-Six for å skyte IPSC Standard major, men litt håpløst med bare 14 skudd i magasinet - blir mye magbytte. 5" toppen i 9mm fra Allrounden på x-six ramma med 19 skudd i magasinet er nok et bedre alternativ i Standard (minor).

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar..!

 

Jeg hadde ønsket å slippe unna med 16k, istedenfor 21-26k.. Det blir uansett ppc og felt som blir skutt, kommer ikke til å bli noe dss/ipsc.

 

Får se om jeg kan prøve litt forskjellig fram til jeg skal kjøpe.. Var jo veldig fornøyd med x-sixen som jeg hadde..

Dersom det er mulig å kjøpe en x-five, og samtidig kjøpe en 6" topp som kan brukes til ppc så er jo det veldig gode greier og..

Link to comment
Share on other sites

X-Five Supermatch går i standardkassa med et nødskrik. Nedtrykt baksikte og ripe i kassa :)

Liker min ganske godt i Standard Division, og holder på å handle litt småsaker fra PVAS så en kan skremme Open-gutta litt i klubbmesterskap også.

Ikke det, regjerende klubbmester hos oss stilte med en CZ-75 production-pistol. Tydelig at open-banden hos oss må komme seg på bana og trene litt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...