Jump to content

Action kamera til å ha på hørselvern


SKO1338

Recommended Posts

Skal gå til innkjøp av et helm cam - hørselvern camera.

 

Har kikket på en del og ser ut som jeg ender på Contour +2.

 

Er det noen som har dette og kan fortelle litt om hvordan det fungerer i forhold til dynamisk skyting?

Hvordan blir opptakene innendørs?

 

Vil ha et som ikke bygger for mye ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et sånn for å ha på hue, men oppdaget egentlig at treningsverdien ikke er allverden alikevel, det er bedre å få noen til å filme deg så du ser deg selv skyte.

For min del så husket jeg aldri å slå det på heller, så treningsverdien ble veldig lav :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et sånn for å ha på hue, men oppdaget egentlig at treningsverdien ikke er allverden alikevel, det er bedre å få noen til å filme deg så du ser deg selv skyte.

For min del så husket jeg aldri å slå det på heller, så treningsverdien ble veldig lav :P

 

Jeg er enig med deg der. Dette kamera har også feste for stativ, slik at i øvingsøyemed kan brukes på stativ nesten fra hvilken vinkel man ønsker for eventuell evaluering av skytingen.

 

På de stevnene jeg har vært på i det siste (DWO - Steel Challenge) så var han som jeg kjente som kunne være aktuell å filme bak meg i squad. Jeg ønsker ikke å forstyrre han med filming rett før evt skyting.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen fordeler og ulemper med alle. Går du utelukkende forbildekvalitet er Gopro best, også i følge de fleste tester. Gopro har også en veldig fin fjernkontroll, som du f.eks. kan henge i glidelåsen på jakka. Også en bra app til smartfone. Tilbehøret er nærmest uendelig.

Contour gikk som kjent konkurs i fjor, men har starta opp igjen med nye eiere.

Fordelen, som jeg ser det, er først og fremst størrelsen på Contour. Utformingen, lang og smal, gjør det mer hendig til å montere på f.eks. siden av hodet. En annen stor fordel med Contour (gjelder ikke alle modeller, sjekk før du kjøper) er muligheten til å vri på objektivet og dermed bildet. Dette gjør at du kan få bildet i vater selv om kameraet er montert skjevt. En annen ting jeg liker med Contour er av/på knappen som er stor og god av skyvetypen. Betjenes lett med hansker også.

Jeg hadde først en Contour+, men solgte den ene og alene pga bildekvalitet. Sammenlignet med Gopro før jeg solgte, og Gopro var klart best. Kjøpte så en Gopro Hero 3 black edition, og er strålende fornøyd.

Ta også en titt på andre merker før du bestemmer deg. Sony, Garmin osv. Det ligger tester i bøtter og spann på nett om du tar deg tid til å søke litt.

Link to comment
Share on other sites

Kamera testet ut og fungerer utmerket til mitt bruk. Brukt det også litt som dæsjbordcam og det overrasker meg hvor godt det fungerer i direkte motlys.

 

Eneste problemet er at det er nesten ikke lyd på det....etter litt googling så ser jeg at det er en Batch som de har hatt problemer med ang lyden.....selvsagt skulle jeg få den....men nytt er på tur i posten fra leverandør....under 3 min fra jeg sendte mail til svar kom...Veldig bra oppbacking....

 

Jeg oppdaget også en annen ting med dette kamera, i og med at man via bluetooth og app kan se hva man filmer på smarttelefon og smartboard så har jeg med et et trådløs ryggekamera. Sugekoppfestet jeg hadde liggende fungerte utmerket på innsiden av bakvindu på min suburban. Det streamer hele tiden uten opptak. Dvs man kan også ha det bak på eks campingvogn ved rygging. Dette likte jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kule videoer! Kjenner jeg gleder meg masse til neste stevne i Hula (akkurat tatt dynamisk kurs med Frank/Lene). Jeg ble helt frelst. Og det er så vanvittig mye jeg må trene på :D

 

Jeg leker også med tanken på å anskaffe meg et slikt kamera, og det virker som Contour er det som passer best på hørselvern. GoPro er stas, men utforminga og vekta kan bli en slags utfordring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg kjøpte et Contour +2 for noen dager siden. Kjøpte samtidig flere typer fester. Hadde ikke tenkt på å montere det på hørselvernet, men det ble veldig bra. Kjøpte pakken med gummibånd til å feste på geværet, fulgte da to bånd og brukte det korte til å feste på hørselvernet - ble veldig bra.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...