Jump to content

Måkeproblem


RobertKK

Recommended Posts

Hei!

Bor i ei lita bygd i Nord-Trøndelag, nærmere bestemt Verdal. Her har det oppstått et problem med måker, vi har en eldre dame som mater måker intenst til alle døgnets tider, dette både sjenerer naboene veldig og måkene griser til noe helt jævlig. Spørsmålet mitt er om noen her på kammeret har noen tips eller triks til hva som kan holde måkene delvis eller helt borte.

 

Her har dere noen avisartikler angående problemet:

 

http://www.verdalingen.no/nyheter/article9965158.ece

http://www.verdalingen.no/nyheter/article9965206.ece

http://www.verdalingen.no/nyheter/article9965183.ece

 

Hadde satt stor pris på tips som kunne få bort dette problemet delvis, eller helt! Det er blitt prøvd med forskjellige ting, som for eksempel å legge ut plastslanger og div. men dette skjønner tydeligvis måkene etter en stund.

Link to comment
Share on other sites

[...]svar på slettet innlegg fjernet[...]

 

 

Det har vært brukt lydopptak av trostens varselskrik med stort hell for å skremme vekk måker. Smell og skarpe lyder virker en stund. Avskyting virker ikke før du har utryddet hele bestanden, og så lenge det er mulighet for mat vil måkene kalkulere risikoen for død som akseptabel for å få tak i den.

Varselskrik er noe alle dyr instinktivt reagerer på med enten å forlate området eller å legge seg i skjul.

Opptaket spilles i loop.

Link to comment
Share on other sites

Ett innlegg til forsvant.

Fra Forumreglene

- Bajaspostinger eller andre postinger som gjenspeiler useriøse holdninger til lovverket og jakt og skyting, og ikke minst er skadelige for våre aktiviteters omdømme.

-Oppfordringer til lovbrudd.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge dette er politianmeldt, så ville jeg brukt mine ressurser og tid med å følge opp der! Henlegges saken så anmeld på nytt.

 

Ellers kan du/dere kanskje være henne behjelpelig med å finne en annen plass hvor hun kan mate fuglene ? Et sted hvor det ikke plages andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg konstaterer bare rett og slett at jeg er glad jeg er tronesbygg og ikke fra Ørmelen. ;)

Ellers støttes forslaget om å følge opp politianmeldelsen. Synes også det er merkelig at Mattilsynet sier at de ikke har noe med det der. Det må jo bli en fryktelig smittefare av det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det kan sies at denne dama er psykisk ustbil/utilregnelig så snakk er ute av bildet, har en plasthubro kjøpt på nava sport, om jeg limer på litt fjær og gjør den litt mer realistisk, vil den hjelpe eller bare øke støynivå?

Link to comment
Share on other sites

Å jakte på måkene vil jo ikke løse noenting som helst.

Vel, man får jakte men dama slutter ikke å mate måkene fordetom.

 

Jeg antar hun er utsulta på selskap, selv om hun opptrer sur og gal så ta dere faen på at om noen hadde kommet på døra å spurt om hun ville ha kaffe så hadde hun sikkert svart surt første gangen men spør man mange nok ganger løsner hun nok.

 

Alle antar psykisk sykdom med en gang man kommer over slike.

 

Hva jeg syns om sånt i spoiler...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...