Jump to content

USP vs glock vs Cz 75 shadow


MrControl

Recommended Posts

tja topic sier alt..

står mellom disse, og kanskje helst de 2 siste..

fordelen med glocken slik jeg ser det er at det er UENDELIG med ustyr å få tak i, men samtidig så ser jeg mange skryter av cz sp 01 shadow prestisjons messig i forhold til usp og glocken!

 

hva sier dere?

 

våpentillatelsen min går snart ut så jeg må bestemme meg relativt kjapt..

Link to comment
Share on other sites

Du får tak i latterlig mye ubrukjelig utstyr til CZ og glock...

Jeg liker ikke USP for høykjærnelinje og at jeg bare ikke ble "venn" med den. Jeg har gitt opp glock prosjektene min pgs av at jeg ikke klarer grepet (har en litt defekt høyrehånd) og CZ faktisk passer bedre.

 

Så hovedspørsmålet blir igjen... Hva er best tilhva? Og hva slags utstyr?

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ingen av de mitt første valg til de øvelsene men da hadde jeg valgt SP 01 eller USP. Glock har jeg skutt lite med men trivdes ikke helt med den. SP01 og USP har jeg hatt. Syntes vel USP var litt mer presis.

SP 01' en min gikk litt høyt. USP var det aldri noe tull med. Syntes avtrekket og rekylopptaket var bedre på SP'en men samlet litt bedre med USP'en.

Link to comment
Share on other sites

Da er svaret uten tvil CZ SP01 "shadow"

mesteparten av utstyret du nenver er jo generisk og kan festes på de tre nevnte jerna uten at jeg helt ser de store konkuransemessige fordelene med det... :wink:

 

Dog er det nok enklere å få tak i ekstra løp og demper til glock.

 

Mit ærligste råd er: Prøv om du kan få prøvd disse tre forskjellige våpna og se hva du skyter best med / hva som passer dine hender best.

Link to comment
Share on other sites

grov og militærfelt som sagt skal pistolen brukes til..

med ustyr tenker jeg på lyddemper, optisk sikte, laser osv..

 

Hvis du vurderer i skyte grovprogrammene på banen med en Glock, tror jeg du bør tenke om igjen 8)

 

Lytt til feks Hassel, han vet hva han snakker om og kan bare si meg enig med ham.

 

Kjøp en CZ shadow og monter på et LPA el Bomar sikte, så har du en meget habil pistol til det meste :D

Link to comment
Share on other sites

Tips!

Ring Pedersens Vaabenlager.

Utfører custom arbeid på avtrekk osv.

 

Bare ett tips for evt nye skyttere:

Går greit sålenge man ikke skal bruke den i Production. Skal man det, må man være veldig forsiktig med hva man gjør med den slik at man ikke ender opp i Open.....

 

Jeg fikk min gjort av børsemakeren og min er målt til 6lbs. hehe

Børsisen der er praktisk skytter og vet derfor begrensinger rundt avtrekk og modding innenfor Production.

Jeg skyter CZ'en selv i Production.

 

MrControl, du trenger ikke justerbart baksikte.

Hvis du må justere på siktene kan du bestille høyere eller lavere frontsikte så slipper du å bekymre deg for om baksikte har fått en smell hvis du bommer senere ;)

Link to comment
Share on other sites

Gå for CZ'en du!

 

Jeg har prøvd de tre du nevner og jeg valgte Shadowen. Jeg synes avtrekket er bra, mye bedre enn både Glock og USP. Hold avtrekket orginalt så kan du skyte production med den, samt at du sannsynligvis får solgt den veldig fort hvis du føler for å bytte den ut. Jeg måtte stå på venteliste for å få en fra Winge, nå ble det litt surr der så endte opp med å kjøpe den hos Sarpsborg våpen til 7 blank. Synes det er mye våpen for pengene!

 

Hadde litt problemer med hylseutkastet til å begynne med, men dette løste jeg selv med en liten runde med fila på utstøteren. Hvordan kan du lese her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=5414&st=0&sk=t&sd=a&start=20

 

Lykke til med ny pistol! :)

Link to comment
Share on other sites

takk for tips! får se hvordan den er når den blir skutt med.. kjøpte av pedersen våpenlager i dag..

han sa de kunne gjøre avtrekk i neste uke..

 

men hva er lov å ikke lov i production ? ingenting?

 

spør sikkert dumt.. men sjekker dem at alt er slik den var ifra fabrikk med avtrekk osv?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge skjefteplatene er originale kan du bruke dem.

Ikke legg griptape på front og bakside av grepet, kun sidene er lov med griptape.

 

Avtrekk jobb i Production så lenge det er "minor detailing".

Dvs. puss i mek. samt bytte til originale deler til SP-01 er godtatt.

Husk også at avtrekket må holde 5lbs. på dobbelaction.

Er du innenfor dette er pangen lovlig i Production.

 

Fikk også børsisen til å konvertere magasinet på CZ'en til å ta 20 skudd :D

Link to comment
Share on other sites

Så lenge skjefteplatene er originale kan du bruke dem.

Ikke legg griptape på front og bakside av grepet, kun sidene er lov med griptape.

 

Avtrekk jobb i Production så lenge det er "minor detailing".

Dvs. puss i mek. samt bytte til originale deler til SP-01 er godtatt.

Husk også at avtrekket må holde 5lbs. på dobbelaction.

Er du innenfor dette er pangen lovlig i Production.

 

Fikk også børsisen til å konvertere magasinet på CZ'en til å ta 20 skudd :D

 

 

Gratulerer. Du skyter i Open!!

 

"minor detailing" er definert som:¨

9. In respect of Appendix D4, Point 19.1, the expression "minor detailing" means the removal of burrs and/or adjustments unavoidably required in order to fit replacement OFM parts and components.

 

 

Per Vince Pinto:

Whoa there, Pilgrim ........... let's be careful here!

 

To a metalworker, "polishing" means "grinding", and that is most definitely more than the permitted "minor detailing", which I've recently proposed being defined as "the removal of burrs". In other words, you can remove excess material which is not supposed to be there, but you cannot keep grinding to remove material so that it's less than the factory specification.

 

 

Dvs "polering" av avtrekk er forbudt.

 

Modifisering av orginalmagasiner er forbudt!

 

Og det er lov med griptape foran og bak på grepet.

Link to comment
Share on other sites

En lett polering i mekanismen, tilsvarende noen tusen avtrekk vil jo neppe bli avslørt. Men, synes det er trist om man spekulerer i å tøye reglene, da har man ikke skjønt hva production division dreier seg om. :evil: Særlig når man vet at det ikke er lov men passer på å få børsis til å gjøre ting så det ikke blir oppdaget. FY deg!!!

 

Magasiner er det helt forbudt å modde, men det gjelder kun originalmagasiner. Dersom man kjøper "aftermarket" magasiner kan man fritt modde disse til å ta 400 skudd(...), bare de fortsatt har samme utvendige dimensjoner som originalmagasinet.... Så lykke til...

 

Man kan sette på nye skjefter så lenge de matcher originalskjeftenes profil. Dvs, om CZ tilbyr skjefter til SP-01 som matcher størrelsen på de skjeftene man setter på er det greit. Det er IKKE greit å sette på skjefter med innebygget sandpapir, eller skjefter i metall, plast eller lignende så lenge CZ ikke tilbyr slike skjefter til pistolen.

 

Oppdages slikt i en sjekk før matchen starter er det værsågod å skyte minor standard så lenge pistolen går i boksen. Men, blir noe slikt oppdaget etter at matchen har startet blir man plassert i Open divisjon.

 

Les regeboka og sjekk Appendix´ene som dreier seg om PD. Og ta en titt på IPSC Global Village, der er det masse interessant lesestoff om Production Divisjon, og der sitter noen av de Høye Herrer som har veldig god peiling og svarer på spørsmål om denne divisjonen. Det svaret man oftest får når man spør "kan jeg....?" er..... NEI!!!!

 

Men originalspørsmålet drukner jo litt her da...

 

Jeg hade nok gått for en Glock eller en SP-01 til PD, avhengig av hvem man skyter best med. Begge har lav kjernelinje og høy magasinkapasitet. Glock er vel det rimeligste alternativet tenker jeg. Verdensmestertitler har blitt tatt i PD med både CZ og Glock. Begge er utmerkede pistoler og ihvertfall Glocken er jo nærmest uslitelig så lenge man holder miljøskvipet unna den. CZ har rykte på seg for å spise sleidestopper, men om man kjøper et par ekstra og har dem liggende så er det jo greit.

Link to comment
Share on other sites

Men, synes det er trist om man spekulerer i å tøye reglene, da har man ikke skjønt hva production division dreier seg om. Særlig når man vet at det ikke er lov men passer på å få børsis til å gjøre ting så det ikke blir oppdaget. FY deg!!!

 

 

Bra sagt. Ett par kommentarer.

 

CZ har nå alu grep som er lovlige i PD, og de er vel litt tynnere.

Itllegg til regelboka, anbefaler jeg også en titt på Rules Interpretations for forklaringer av begrep.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke "polert avtrekk".

Børsisen og meg selv kjenner reglene og kun finpolerte mekanismen slik at ujevnheter fra fabrikken ble jevnet ut og gikk glattere. CZ er kjent for grovsmidde våpen/deler.

 

Griptape foran og bak grepet er IKKE tillatt i PD:

Aftermarket grips which match the profile of the OFM standard for the approved handgun and/or the application of tape on grips is permitted, however, rubber sleeves are prohibited.

 

Griptape PÅ GREPET er lovlig, grepet defineres sidene.

Derfor kan du ikke ha griptape foran og bak grepet.

 

Jeg byttet til CZ org. skjefteplater med griptape:

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... &iPageID=0

 

Jeg har også byttet hammer til org. SP-01 competition hammer samt redusert hovedfjær og rekylfjær.

Dette er fullt lovlig så lenge disse er laget av CZ og tilbys SP-01.

Avtrekket mitt holder nå 6lbs. og er derfor innenfor alle kravene.

 

Magasin kan trimmes, men du kan ikke bytte delene på magasinet slik at du kan få større magasinkapasitet.

Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. "+2" magazine extensions), are prohibited."

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Griptape foran og bak grepet er IKKE tillatt i PD:

Aftermarket grips which match the profile of the OFM standard for the approved handgun and/or the application of tape on grips is permitted, however, rubber sleeves are prohibited.

 

Griptape PÅ GREPET er lovlig, grepet defineres sidene.

Derfor kan du ikke ha griptape foran og bak grepet.

 

Jeg har også byttet hammer til org. SP-01 competition hammer samt redusert hovedfjær og rekylfjær.

Dette er fullt lovlig så lenge disse er laget av CZ og tilbys SP-01.

Avtrekket mitt holder nå 6lbs. og er derfor innenfor alle kravene.

 

Magasin kan trimmes, men du kan ikke bytte delene på magasinet slik at du kan få større magasinkapasitet.

Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. "+2" magazine extensions), are prohibited."

 

 

Sorry du må lese reglene bedre.

 

Grip tape: Les Rules Intepretation Juni 2007!

Tape can only be applied to the areas illustrated by red boundaries, which includes the front and rear backstraps.

 

ORGINAL magasiner kan du IKKE gjøre NOE med! Å endre disse så du får flere skudd er IKKE lov!

 

Aftermarket kan du endre så lenge utvendig dimensjoner er like.

 

Per Vince Pinto:

1. Magazines & Magwells:

01. Can I add aftermarket rubber or "deresonator" pads to the base of my magazines, just for protection, not to increase capacity?

02. Can I add weights to the bottom of my OFM magazines, provided they don't increase capacity?

03. Can I use aftermarket springs in my OFM magazines, provided they don't increase capacity?

04. Can I paint, flare, file, enlarge and/or shave the inside of my magwell?

05. Can I paint the inside of my magwell so that I have something to aim at when reloading?

06. Can I bolt-on a magwell like the H&K "Jet Funnel", or the one from the S&W Performance Center?

07. Can I remove the magwell from my Tanfoglio Stock Custom / H&K USP Production and be legal?

08. Can I change or cut the spring and/or follower in my OFM magazines?

09. Can I use a +1 follower in my OFM magazines?

10. Can I remove the magazine insert from my Glock magazines?

11. Can I use the +2 basepads which were already fitted to my Glock mags when I bought them from my local dealer?

12. Can I make my own flat basepads for my Glock to replace the original Glock +2 basepads which came with my gun?

13. Can I use +2 basepads in my Glock if I only load 17 rounds?

14. Can I use Glock 17 magazines in my Glock 19?

15. Can I use Glock 18 (31/33 round) magazines in my Glock 17?

16. Can I use Glock 22 mags (.40 cal) in my Glock 31 (.357)?

17. Can I use an original 20 round magazine in my Beretta 92FS?

18. Can I use SIG 20 round magazines in my P226?

19. Can I use CZ75 SP01 magazines in my CZ75B?

 

 

NO!

 

(Non, 不, Nein, いいえ, Hindi, Nr, αριθ, Nie, Não, Нет, 아니다, Nee, Không, Nei, Ei, Nej, Le, كَلِمَةٌ, Ne, Tidak, ไม่, Nem, Yok & NFW!)

 

Link to comment
Share on other sites

Vedr. grepet var det det jeg fikk opplyst da jeg spurte om nettopp dette på RO-seminar.

 

 

Vince Pinto er IPSC sekretær, greit nok.

 

MEN; det står ikke i reglementet det han referer til.

Frem til det står svart på hvitt i Handgun Rules så er det lovlig.

 

 

Da burde instruktøren på RO kurset få ris.

 

Itllegg til å være IPSC sekretær, er han også IPSC Handgun Rules Committee - Chairman

IPSC Production Division Committee - Chairman

 

Orginalmagasiner kan du IKKE modifisere. Og SPESIELLT ikke for å øke kapasiteten på dem (havner nok under 19.2 i tillegg til "no mod.")!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir bare mer og mer off topic, kanskje flytte til praktisk skyting?

hehe

 

uansett cardinal, jeg har forholdt meg til det som står skrevet i division rules.

punktum finale. :)

 

 

 

Og nøyaktig hva har du gjort med magasinene da for å få plass to to skudd ekstra (som du påstår er lovlig)?

 

Reglene er jævlig klare Org mag kan ikke moddes uten "minor detailing" og det er definert som "means the removal of burrs and/or adjustments unavoidably required in order to fit replacement OFM parts and components."

Itilleg har man 19.2: Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. “+2” magazine extensions), are prohibited.

"Any other devices" dekker det meste og trenger ikke bety en ekstra del. "Device" kan bety "måte", dvs "hvis man på noen måte..."

 

Og unnskyld, men det NETTOPP pga skyttere som deg, at vi nå har fått det idiotiske forslaget om obligatoriske mag bytter! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Og nøyaktig hva har du gjort med magasinene da for å få plass to to skudd ekstra (som du påstår er lovlig)?

Har kortet ned followeren litt, slik at det ikke går 19 men 20 skudd.

Jada, på arket står det 18, men alle klarer 19 skudd.

Reglene er jævlig klare Org mag kan ikke moddes uten "minor detailing" og det er definert som "means the removal of burrs and/or adjustments unavoidably required in order to fit replacement OFM parts and components."

Jeg har som sagt ikke gjort annet enn minor detailing på våpenet, og det er minor detailing på våpenet reglene omtaler. Det jeg har gjort på våpenet er å ta ut trigger bar og jevne ut ujevnheter. Den var veldig grov på min pistol. Sjekket ett par andre pistoler og de var mye finere, så jeg polerte fint over den slik at den var lik de andre. Jeg har så satt inn CZ Competition Hammer SA/DA som også Angus Hobdell bruker for å få lette og bedre avtrekk. Han anbefaler også 13lbs. spring for å få best resultat med hammeren. Av disse utskiftningene har jeg 6lbs. avtrekk på DA.

Itilleg har man 19.2: Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. “+2” magazine extensions), are prohibited.

"Any other devices" dekker det meste og trenger ikke bety en ekstra del. "Device" kan bety "måte", dvs "hvis man på noen måte..."

Reglene sier at du ikke kan bruke bunnplater eller andre deler for å øke magasinkapasiteten, eksempelvis +2 magasin forlengere. Det står ingenting mer om magasiner, derfor benyttet jeg samme triks som f.eks. Dave Sevigny gjorde med sin G34 i World Shoot - kortet ned follower!

 

Og unnskyld, men det NETTOPP pga skyttere som deg, at vi nå har fått det idiotiske forslaget om obligatoriske mag bytter! ]

Det er ikke pga. den, ja - idiotiske regelen er foreslått. Det er fordi PD 19.2 er for dårlig presisert med magasin trimming.

Link to comment
Share on other sites

Har kortet ned followeren litt, slik at det ikke går 19 men 20 skudd.

Jada, på arket står det 18, men alle klarer 19 skudd.

 

Og det er IKKE "minor detailing"!!! :roll:

"minor detailing" er definert i reglene som: "means the removal of burrs and/or adjustments unavoidably required in order to fit replacement OFM parts and components."

Og det er ikke det du har gjort....

 

 

 

Reglene sier at du ikke kan bruke bunnplater eller andre deler for å øke magasinkapasiteten, eksempelvis +2 magasin forlengere. Det står ingenting mer om magasiner, derfor benyttet jeg samme triks som f.eks. Dave Sevigny gjorde med sin G34 i World Shoot - kortet ned follower!

 

 

Nei reglene sier: "Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. “+2” magazine extensions), are prohibited."

Og "devices" betyr IKKE bare "deler". Det betyr også måter. Les: http://dictionary.reference.com/browse/Device

Se på punkt to.

 

btw, Skjøt han G34, var han i Standard og kunne kjøre hva faen han ville med Followeren!

Men hvor har du sett at han hadde endret followeren???

 

Det er ikke pga. den, ja - idiotiske regelen er foreslått. Det er fordi PD 19.2 er for dårlig presisert med magasin trimming.[/color]

 

Nei det er for å kvitt det evindelig maset med ett stort mindretall av skyttere som absolutt må tyne kapasiteten og reglene maks. Det er i PD problemet er, og hadde det ikke eksistert ville heller ikke denne endringen blitt foreslått.

 

 

Edit: Fikset quoting

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sorry, skrev feil, han skøt G17, og børsisen min har snakket med han på Word Shoot South Africa ,så derfor vet jeg det.

 

South Africa? ok men det var i 2002.

 

Bare en FYI, reglene har faktisk endret seg siden den gang!

 

 

Hva som gikk den gang betyr ikke at det går nå. (Selv ikke på forrige VM i 2005.)

 

 

Tror du virkelig at hvis du dukker opp på Bali med Shadowen din, så kommer de til å godta at det du har gjort bare er "minor detailing"? :shock:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hmm okey.. får prøve.. kjøpte 2 pakker med når jeg kjøpte pistolen på lørdag av (s&b) og wolf..

 

s&b fungerer ikke noe bra på .45acp'n min men får håpe det fungerer bedre her..

ser i gruppen vår at de fleste skyter med cci blazer uavhengig av våpen

 

naar det gjelder kjoepe ammo er det to ting som teller (og presisjon er rangert paa tredjeplass) Pris og tilgjengelighet... Du kommer nok ikke unna hjemmelading om du vil ha max presisjon i vaapnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest litt i reglene etter diskusjon med Cardinal.

Jeg må ærlig innrømme at jeg kanskje har tatt litt lett på reglene, og har derfor idag bestilt nye followere til magasiner slik at jeg kan fortsette i production, lovlig!

 

Cardinal, takk for opplysningene! :)

 

No hard feelings!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...