Jump to content

USP vs glock vs Cz 75 shadow


MrControl

Recommended Posts

men hvis jeg altså får avtrekket justert, så måjeg stille i open? og ikke production?

Jepp, og det ser ut som om slikt slåes ned på og.

Er helt enig i det for all spekulering i, og unngåelse av, reglene

er virkelig med å ødelegge denne flotte divisionen.

Her skulle nybegynnere og andre som ville ha en billig inngangsbillett til Praktisk

få sin divisjon man kunne hevde seg i med begrensede utlegg.

Nå forpurres dette fordi noen plent må tyne, vri og vrenge.

Både av våpenprodusenter,som kommer med pistoler skreddersydd til kassen

og av skyttere som skal prøve seg på enkle veier til fordeler og suksess.

Istedenfor å kjøpe seg en Glock eller CZ og trene, trene, trene, trene..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

men hvis jeg altså får avtrekket justert, så måjeg stille i open? og ikke production?

 

Nei, du vil kunne stille i Standard (minor) dersom Shadowen går i boksen. Mulig du enten må file noe på magasinet eller bruke 15/16-skudds -CZ75/85 magasiner.

 

Open havner du i hvis du melder deg på i Production med fikset avtrekk og blir tatt - det er som nevnt over her et straffetiltak for å avskrekke juksemakere.

 

Denne diskusjonen minner meg forresten om hvorfor jeg av og til er litt glad for at jeg skyter i standard, selv om det er med en CZ75 som ikke har noen annen avtrekksjobb enn den som kommer med en 10k skarpe avtrekk og kanskje nesten like mange tørre. (Filt og fiklet litt andre steder før jeg helt hadde skjønt akkurat hvor strenge PD-reglene er :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra skytingen i dag, og må si jeg er STRÅLENDE fornøyd..

fikk som regel 2-3 10 poengere og resten 9 og av og til 8:)

 

Jeg skjøt med L&B og litt wolf, og sistnevnte kommer jeg aldri til å kjøpe igjen!

 

merket stor forskjell på de 2 og var med l&b jeg fikk de poengene jeg skrev over:)

 

synes det var ett godt avtrekk org og faktisk.. bedre enn forventet

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer! :)

 

Jeg bruker mye Wolf i min, men kun til mengdetrening.

Til konkurranse lader jeg selv, men bruker S&B iblant.

God ammo til overkommelig pris.

 

Siden du syntes S&B er en god ammo :D

 

Har du gjort noen tester i ditt våpen ? Hvilken samling oppnådde du ?

 

Hva er den hjemmeladningen din ? Hvilken samling klarer du å oppnå med den ?

 

Altid artig å høre om andres erfaringer med våpen og ammo.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Gratulerer! :)

 

Jeg bruker mye Wolf i min, men kun til mengdetrening.

Til konkurranse lader jeg selv, men bruker S&B iblant.

God ammo til overkommelig pris.

 

Siden du syntes S&B er en god ammo :D

 

Har du gjort noen tester i ditt våpen ? Hvilken samling oppnådde du ?

 

Hva er den hjemmeladningen din ? Hvilken samling klarer du å oppnå med den ?

 

Altid artig å høre om andres erfaringer med våpen og ammo.

 

Bruker 122grs teflon coated blykuler med 3.6grs N-320, 28mm med kraftig krymp :)

Samler innenfor ca 2-3 cm på 25m.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
jaja.. da var en shadow kjøpt og inne i hus:)

 

gleder meg til å få prøvd den.. kjøpte med andre skjefter, som var noe mindre og med "sandpapir" på som gjorde at det var ett fantastisk grep:)

 

Hvor fikk du tak i disse? Jeg prøvde en med sånne og ønsker meg det veeeeeeldig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aluskjeftene gir litt smalere skjefte på de rette plassene synes eg. Gummiskjeftet hadde buler på sdeder eg liker flater for å kunne justere grepet mer. Litt små felt for sandpapirinnlegg, kunne godt dekket hele siden etter min smak. Aluskjefteplatene er helt klart en forbedring etter min smak.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Spør litt her siden vi allerede er inne på Production jeg...

 

Sakset fra regelboka januar edition:

"Base plates and/or any other devices which provide additional ammunition capacity (e.g. “+2” magazine

extensions), are prohibited."

 

Med tanke på at det står "which provide additional ammunition capacity " så burde vel gummi pads montert som ikke øker kunne være mulig? Dette kun for å beskytte magasinen. Hensikten med regelen må jo være at de ikke skal kunne lade mer, ikke å sørge at magasinen blir fortest mulig ødelagt....

Link to comment
Share on other sites

Så fremt det er beskyttelse for magasinet som ikke gir deg veldig bedre grep bør det jo gå greit... Litt usikker faktisk. I reglene står det:

Aftermarket parts, components and accessories are prohibited, except as follows:

 

Aftermarket magazines which match the external dimensions of standard magazines offered by the OFM for the approved handgun are permitted.

 

Og det kan jo tolkes til at magasinene skal være av orginal størelse (og det blir de jo ikke med pads). En slik klump nederst vil vel også føre til at omlading er enkeler og dermed gi en konkuranse fordel :? hmmm...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...