Jump to content

Julegave til en jaktmann


hanne23

Recommended Posts

Hei alle jegere!

 

Jeg har en mann som er veldig interessert i jakt. Det er mest rådyr, hjort, gaupe og rev det går i.

Han har alt fra viltkameraer, lokkefløyter, gaupetiss(!) osv.

 

Jeg ønsker å gi han noe som er skikkelig RÅTT i jegerverden, men siden jeg selv er blank på området søker jeg eksperthjelp hos dere mannfolk!

 

Hjelp meg å glede (og overraske) min mann på julaften ;-)

Link to comment
Share on other sites

Gi han en Blaser R8 Baronesse :mrgreen:

Da blir han nok både glad og overasket :wink:

Mvh

Sauerhansen

 

PS! En mann med gaupetiss er en mann som har det meste :wink:

Men er han som mange av oss andre halvgale her inne er det nok ikke så mye nytt å få tak i, men kunne hjulpet og vite hvor mye du kan strekke deg til å bruke.

Link to comment
Share on other sites

..må bare vinne i lotto først ;-)

 

Vi har akkurat kjøpt nytt hus og bil så max 2500 kr.

 

Sett litt på kamera som man kan feste på våpen osv for å filme jakta, er det noe som er bra?

 

Han har absolutt alt, og han vet hva som er bra og dårlig.

 

Setter stor pris på svar!

Link to comment
Share on other sites

Ikke så lett å gi tips, nå du - sitat: "siden jeg selv er blank på området". Hvis du er blank, vet du kanskje ikke alt han har og hva han trenger.

 

Beste tips er kanskje å prate med en jaktkammerat av han, de vet ofte hva kompissene har og trenger.

 

Men hvis han ikke har en GPS, kan jo det være et tips. Har han jekthund, bør du kanskje tenke på noe alla Astro, med hundepeiler.

 

Editt: Så svaret ditt over, litt seint. Da e4r Astro, med peiler ute. Men du får GPS for den prisen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Høres vanskelig ut :P Problemet med sånne våpenkamera er ofte at det er lite eller ingen zoom, noe som gjør at dyr på riflehold bare blir små prikker. Kjenner ikke spesielt til contour kameraene, men contour er konkurs, og når man skal starte opp et kamera første gang, må man laste ned et program som heter storyteller, og nettsiden er borte, så får ikke tak i programmet. Finnes måter å få igang kamera på, men er litt styr, i forhold til vanlig plug and play. Hvis han driver med åtejakt, kan jo revevarsler være et tips, eller jervenduk. Eller kanskje til og med begge ;) Lykke til med valget

Link to comment
Share on other sites

Til gaupejakta kan en Veidemann Fimbul dress fra Jaktdepotet være fin. Ellers har jeg sett at mange bruker Jahtijakt snøkamodress fra ABC fritid.

Regner med at han har truger, hvis ikke er Tubbs military 30" el 36" fra feks Frilluftsmagasinet.no bra saker.

Fjellduken er et supert produkt, jeg liker best Hunter modellene som er lange nok til å ligge utstrakt i.

Jeg får aldri nok gode kniver, vet at mange er fornøyd med Fallkniven feks F1 kan kjøpes hos bla Winge Våpen. Sjøl kommer jeg til å kjøpe meg en Fallkniven wmm1 hvis den ikke ligger under juletreet.

Lykke til med julehandelen, uansett hva du ender opp med blir det nok en suksess. At kona kjøper jaktutstyr til jul varmer et jegerhjerte det vettu.

Link to comment
Share on other sites

Motorsag, vedøks, gavekort, ammo, luftrifle, ullgenser, lufttette ammobokser, fiskeutstyr, garn, ferie, kaffe/te på hermetikkboks,

førstehjelpsutstyr, startkit LEE ladeutstyr, Sennheiser hodetelefoner, se igjennom katalogen til Teknikmagasinet, Pil og bue, telt, vedovn.

 

Noe nyttig og minneverdig.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hehe, høres ut som en som faller under samme kategori som meg selv: det jeg ikke har til min hobby har jeg ikke råd til/ tatt meg råd til eller ikke vet om enda... Men noe spesielt som en forseggjort kniv eller trekopp hadde ivertfall jeg blit glad for. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvis han har så mye utstyr som du sier, høres han ut som et typisk kammermedlem ;) Så da kan du vel kanskje rekne med han leser dette ;P

 

I såfall tviler jeg på at en mann med gaupetiss tørr å gjøre seg til kjenne...... :mrgreen:

Sorry, bare måtte.

 

En avstandsmåler er jo greit og ha dersom han ikke allerede har en fra før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...