Jump to content

Felt-NM 2013 Larvik


SjefsElgen

Recommended Posts

Mye smått? Hva er smått? Minste figuren er jo større enn 10'ern på press skiva....

 

K.

 

Nettop ...og den treffer ikke jeg så ofte for å si det sånn :lol:

Men jeg safer ikke, jeg skyter konsekvent på alle figurer, blir det bom så lever jeg godt med det :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Nå våkner gretne-evert: hva faen er vitsen med en startliste når det tas forbehold om endringer?

 

Det finnes faktisk en og annen gretten ung mann som ikke går med internett i lomma til enhver tid.

 

Jeg har skrevet ned starttidene mine, så får vi håpe at de ikke forandres.

 

grumf.

 

Tja, hvis det melder seg på flere folk, som f.eks meg, så blir jo listene forandret når disse blir lagt til. Eller om folk trekker seg.

Link to comment
Share on other sites

Var en siste tur på banen i dag. Har ikke tid til flere treninger før avreise.

Sender allerede nå en takk til fornuftige arrangører som har lengste hold på 50 meter. For lange avstander har vi fortsatt rifle :-)

Link to comment
Share on other sites

Joggesko? Sandaler er antrekket, slik at tomhylsene kan kile seg fast mellom tærne :overrasket: antrekket må kunne beskytte mot varme tomhylser i felt. Shorts og gummistøvler og skjorte med oppkneppet bryst kan bli hasardiøst. Ikke alle som tenker på at de har et ladd våpen i hånda når hylsa svir nedi bukselinningen.

Link to comment
Share on other sites

:forvirra:

Jeg kan ikke reglene men..
Kan du ikke reglene på et så viktig sikkerhetsspørsmål blir jeg veldig bekymret (og det bør alle skyttere i nærheten av deg bli)!

Sikkerhetsreglene er det aller viktigste i skytesporten og her er det IKKE plass for synsing og tro. Dette SKAL du vite! Hvis ikke bør du la våpenet bli i våpenskapet til du VET!

 

8.25.2.7:

...Når dette er bekreftet, plasserer skytteren våpen og eventuelle magasin i hylster, ryggsekk, bag, veske, futteral, koffert eller lignende.

Våpen som skal bæres i hånden mellom standplassene, skal være plugget med godkjent sikkerhetsplugg.

 

http://www.skyting.no/loverogregler/Documents/Nasjonale%20pistolregler%202013.pdf

Link to comment
Share on other sites

Woff, hvilke alvorlige sikkerhetsfeil har jeg ledet Tom K inn i og på hvilken måte er jeg en fare for omgivelsene på banen.

 

Det er ingen som jeg har observert som har gått med våpen i hylster og med flagg i våpenet. Personlig har jeg også bagget uten flagg i kammer. Det er noen yderst få som bærer våpenet i hånda MED flagg.

Link to comment
Share on other sites

og på hvilken måte er jeg en fare for omgivelsene på banen
Hvis du ikke kjenner til lover og regler som går direkte på sikkerheten til alle rundt deg når du er ute med våpen har jeg god grunn til å være bekymret! Jeg trodde faktisk at en aktiv skytter som deg kunne de aller viktigste reglene rundt våpenhåndtering! Det er i hovedsak ditt ansvar å gjøre dette RIKTIG på standplass. At skyteledere også plikter å påse at reglene følges er heldigvis greit.. :shock:

Siden dette står i en tråd om et NM og hvor du svarer på et spesifikt spørsmål med 'jeg kan ikke reglene' reagerte jeg med å fortelle HVA som står i boka. Forundres du over det?

Beklageligvis skjer det alltid noe uforutsett på et NM og ting som går på sikkerheten løs bør ikke forekomme.

Til dere som er så heldige å kunne få delta: LES om oppførsel på standplass hvis du er i tvil! Ta hensyn til at du IKKE er alene! (Og skru av mobilen og la vær å røyke i løypa!)

:D GOD TUR! (Misunnelig!)

Link to comment
Share on other sites

Dere blir ikke enige uansett, så slutt å diskuter på felt NM tråden. Jeg er spent på hvordan løypa blir seende ut når den er "live" og ikke bare på papiret. Er blinkene virkelig så små? Hvor små blir målene på 50 meter? osv. Dette blir snadder, ses i morra folkens.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt noen har krevd begge deler, men det er mulig det kun gjaldt bane , selv tar jeg ALLTID magasin i lommen og pistolen i hylster, revolveren får nøye seg med hylster ;)

 

Er lett å blande reglene i Sverige og Norge, vet det av erfaring :oops: Der skal alle våpen ha flagg uansett hvordan dem bæres.

Så slapp av folkens, føler meg 100% trygg i løypa med Tom Ks våpenhåndtering.

Link to comment
Share on other sites

Løypa ble bra den, ser annerledes ut når du får den ut i terrenget enn å se tegninger av blinkene på nett. Skulle ønske det var flere målgrupper, det synes jeg er gøy.vil jo kalle det banefelt innimellom, men det er jo trenden no dessverre. Blir nok sånn i fremtiden også.Da er det bare å glede seg til neste år og terningmoen.og det var vel spesial i Hokksund? Muligheter for lange hold på magnum da? :D

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke små blinker selv, men det er fordi jeg skyter for dårlig :lol: men løypa var fin, uvant med "bevegelig mål" men artig det også, litt uvant med måten treff og poeng ble lest opp på da det varierte litt fra standplass til standplass, men alt i alt så var det vel ikke stort å klage på annet enn det man ikke klarte å gjøre selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke små blinker selv, men det er fordi jeg skyter for dårlig :lol: men løypa var fin, uvant med "bevegelig mål" men artig det også, litt uvant med måten treff og poeng ble lest opp på da det varierte litt fra standplass til standplass, men alt i alt så var det vel ikke stort å klage på annet enn det man ikke klarte å gjøre selv ;)

 

Etter de siste reglene er det vel bare antall treff i antall blinker og eventuelle innersoner som skal telles, poeng blir regnet ut i sekretariatet.

 

God reportasje fra TV Vestfold, vi trenger mer positiv reklame som dette :-)

Link to comment
Share on other sites

Det var litt ymse hvordan de registrerte poengene, jeg har inntrykk av at de regnet sammen poengene og oppgav dem til skriveren på de fleste standplassene. Søt reportasje, deles på Facebook. Noen som vet hvordan uttaket til nordisk gikk?

 

Jeg synes løypa var bra, var skeptisk slik den så ut på papiret. Var lange skytetider, korte avstander og små mål. synes jeg. Ingen mål mellom 20 og 42 merer. HSupert å kunne gå innom kafeen/toan på vei til 7'ern.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...