Jump to content

SKYTING I PÅSKEN


gungho

Recommended Posts

Nå har jeg lest div reglemanger, forumer osv. Noen som egentlig vet hva som er gyldig for jeg skulle så gjerne ha skutt et sted i morgen. vet at lørdag ikke er helllig dag, men 1 og 2 påskedak skal det ikke skytes/JAKTES. Rælingen er steng på fredager uansett så der får jeg ikke skutt,men noen som vet om en bane på østlandet som er tilgjengelig for skyting i morgen? Hvis det er tillatt da!?!??

Link to comment
Share on other sites

I vårt leirdueutvalg har vi blitt enige om å holde julaften, 1. og 2. juledag, 17. mai og perioden skjærtorsdag til 2. påskeag hellig. Kun for å ikke provosere noen. En må ha litt goodwill blandt de lokale. Men tror ikke det finnes noe forbud mot skyting på helligdager.

Link to comment
Share on other sites

7-800 mål.... :shock::wtf: sikle sikle....

 

ja "plages" med hyttefolk her i området også.

 

Her hjemme eiger eg kun hustomten min,men er et øde sted/kommune. Men omtrent ingen vil tillate at en skyter på deres eigendom,ingen vil leige ut og ingen vil selge (ja har prøvd alle alternativ) :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

En gang i tiden gikk jeg på en jordbrukskole, der var alltid jentene på jakt etter odelsgutter og da var det ikke det personlige utstyret som skulle måles, men eiendommen de kom til å arve :lol:

 

Så det er bare å skaffe seg ei odelsjente :D (Ja, de finnes de også).

 

Jeg kan faktisk føle med deg om hvordan det ville vært å ikke ha tilgangen på egen plass som man kan skyte på... jeg er jo nesten daglig ute og det er jo pigadø avhengighetsskapende... verre enn røyk jo! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Har samboer som kommer fra gard,men den er selvfølgelig solgt ut av slekta :lolno:

 

Venter på svar fra et par ang. kjøp av noen få mål til fjells i nærheten som vil gi et flatt skyteterreng på ca.100m,samt mulighet for litt predatorjakt. En kan jo alltids håpe.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vel det ble skutt friskt ute på hytta i går, og kanskje i dag også?? Med min 10/22 (heldempet) og en del knuste teglpanner fra byggeprosjektet som ligger og slenger. Og en del isklumper som vi plukket fra noen myrhull. Og barnebarn/søskenbarn med pappaer. Det gikk vel med 3 pakker patroner før vi gav oss. Ungene gikk ikke lei i alle fall. Det er ikke mer enn 100m til nærmste hytte, men ingen blir forstyrret. For de aldri som hadde tatt i ei børse før, det var ett par, så ladet jeg ett skudd i kammeret for dem og tok ut magasinet før de skulle skyte. Liker igrunn ikke halvautomat til helt nybegynnere, men på denne tungvinte måten følte jeg meg trygg likevel.

Link to comment
Share on other sites

Det står jo at vanlig søndag er helligdag,

og at "På helligdag mellom kl 06 og kl 13 er det ikke tillatt å arrangere eller holde offentlige tilstelninger eller forestillinger, sportskonkurranser og sportsstevner".

 

Mange som bryter denne loven :wink:

Link to comment
Share on other sites

var å skøyt i går, sjekka regelverket1.påskedag forbudt mens 2 påskedag var det bare å la 375`n gjøre vei i vellinga. Har fortsatt ikke klart å løre meg å skyte riktig med den. Er ikke helt vant til rekylen, men 338 win går helt bra. Men det er klart mulig 375 ikke er like bra tilpassa meg. Får man kjøpt andre stokker til Brno 375?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...