Jump to content

Alt salg av Ruger SR-22 er stanset


Lindskog

Recommended Posts

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bekalger, jeg tak nok feil når det gjalt den Ar-klonen. Tabben ble etter det jeg har fått høre gjort pga av en misforståelse i lovteksten og var strengt tatt korrekt i den konteksten. Misforståelsen ble korrigert og da ble den også godkjent uten noen problemer. Så den hendelsen var ikke representativ.

 

Jeg lurer på om det skyldes en kulturforskjell mellom Kripos og POD, POD er byråkrater mens Kripos er et fagmiljø. Det kunne kanskje være en del av løsningen, kunne vi bil langt under fagfolk som forstår seg mer på teknikk enn politikk ville vi kanskje få en bedre behandling.

Link to comment
Share on other sites

Ja, når man bytter ut grunnstammen i ett systemvåpen med grunnstammen i et annet så er det jo slikt som kan skje...

 

Men er ikke sivile AR bygget for at man ikke skal kunne smekke på militære lowere med morroknapp?

 

Ikke riktig.

Det er ingen forskjell mellom sivile og militære uppere utenom bolt carrieren. Forskjellen mellom sivile (post 1982) og militære lowere er at de sivile mangler utfresing for autosearen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...