Jump to content

9mm til konkuranse?


oaf

Recommended Posts

Kaster ut nok et tema om 9mm til konkuranse skyting og trening/moro, regner med det kommer til å komme mange meninger her.

 

Ser etter en 6" til konkuranse skyting, siden leveringstiden er så lang på mange av de så slenger jeg tråden ut i god tid før innkjøp.

Er nybegynner, så vær snill.....

 

Forløpig har jeg sett på:

STI Targetmaster

Tanfoglio Gold Match

Les Baer PPC Open Class

Pardini gt9/45

Sig Sauer P226 X-Six

CZ75 SP-01 Shadow target

 

Av de tre har jeg ikke skudd med noen, men hold STI TM og Tanfoglio GM(men det skal gjøres noe med og fort), fra før har jeg Beretta 87 Target 22 og HK USP Tactical 45.

Bør jeg ha 6" eller kan jeg gjøre det like bra med en 5"??? Hva med siktemidlene?

 

Pris har litt å si men ikke så mye, alle forslag og innspill mottas med stor glede.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fordi pardini har en skikkelig snål grepsvinkel vel, og mannen har god smak :roll:

 

Men.. den bør vel vurderes den også. Spesielt 9mm varianten med 6". så vidt jeg har skjønt dreier pardini ryktene om feil og ildavbrudd om eldre .32 og .22 konkuranse modeller. Så jeg får vel bare fortsette med å mislike Pardini på rent synsing og følelsesmessig grunnlag.

Link to comment
Share on other sites

...

Hvorfor skal jeg ha det alle andre har.

Det neste er ikke nedlatende ment, bare ta det for det det er (nok en kommentar på et internettforum).

 

Hvorfor ønsker du råd i det hele tatt? :winke1: Har du kanskje en ønskelig kandidat allerede?

 

Sig x-six p226/ 0 er i tillegg til Pardini GT9/ 45 også veldig populære blant feltskytterne.

 

Har vært på noen stevner og sett noen med Beretta 92 eller Luger 08.

 

Denne kan kanskje være noe

mastershop_individual_p226_x-six_black__white_composing_1.png

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke valgt noen favoritt kandidat ennå, skulle gjerne kjøpt alle tre. Men er ikke rik før norsktipping ringer.

Tenkte faktisk mest på Pardini gt9 6" for noen uker siden, men føler det at de få/mange som har kommentert den på dette forumet elsker å hate den.

 

Sig x-six har også vært en kandidat, men har glemt den bort av en eller annen grunn. Og den på bilde du hadde var en fin variant.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg hadde vært interesert i å kjøpe den beste 9mm pistolen til f.eks. feltskyting, ville jeg tatt en titt på hva de fleste av de beste feltskytterene bruker av 9mm pistoler. Jeg ville så undersøkt de nærmere, hvordan de ligger i hånden osv. og til slutt valgt en av dem. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Først må man få frem hva man ønsker, leke eller konkurrere?

 

Ok konkurrere er nok svaret siden 6" feltpistol står på programmet.

 

Punkt 1: Ingen 6" 1911/2011, i 9mm som t.d. STI Targetmaster. Etter mitt syn er dette kammervåpen (da snakker jeg ikke om kvaliteten, men skytefølelsen). Har hatt en 5" Para P13 i 45acp (sykt praktisk tuna med korta gold cup 70 sleide, wilson combat løp med kon istedet for foring o.s.v.) frem til i sommer, fantastisk våpen om enn ikke for en Møring som teller kroner hvergang en tomhylse flyr gjennom lufta (kunne ikke skyte nytt skudd med den før jeg viste hvor tomhylsa hadde landa, og slikt blir det dårlig tid av). Men som sagt fantastisk våpen, det var ikke en 6" Target master i 9mm for meg. Følelsen av å stå å vente på at sleiden tilslutt skulle tusle seg frem igjen var fryktelig, aldri mer skal jeg kaste bort tid på en 6" 1911 i 9mm.

 

Punkt 2: Hva jeg selv bruker: Selv har jeg en Pardini PC45/9 (samme som GT45/9 men med 5" løp i stede for 6"), denne er kjøpt som ett kompromiss mellom Felt og Praktisk Std. Til felt ville jeg ha kjøpt 6" utgaven (forutsatt at den ikke hadde samme syka som en 6" 1911 med at man må vente på sleiden, men det tviler jeg på da sleiden på denne pardinien er lett). Godt våpen for de med store/lange håndflater/fingre. GT6/PC5 for de med normale hender.

Passer disse våpna deg med grepsvinkel etc. er de meget godt egnet til jobben. Ingen av de to Pardini PC45/9 eller PC9 jeg har prøvd, har likt S&B eller Blaser amo. Geco går godt.

 

Har man store hender er også SIG X-SIX ett meget godt alternativ (har skutt med en lånt en ett års tid, inkl NM på oppdal i år), og denne går godt med det meste av amo (S&B/Geco, går godt. Blaser kan også brukes, men da som tredje valg for min del)

 

Punkt 3: Uansett hva jeg eller noen annen sier, så er det kun du selv som kan vurdere hvorvidt ett våpen passer deg eller ei. Men husk at ett par tre skudd ikke holder for å vurdere dette. Invester i ett par fulle magasiner, og skytt ett med absolutt presisjon som målsettning, deretter ett der du forsøker å fordele innsatsen likt mellom skuddhastighet og presisjon (6 skudd på 10/8/6 sek på 20/15/10m hold på C15 skive burde fortelle deg det du trenger å vite om våpenet er noe for deg eller ei. Om du har forelsket deg i ett våpen, vill dette mest sansynlig klare å rive det ned fra pidestallen om det ikke passer deg. Ett våpen som "smigrer" deg er ett godt våpen for deg, uavhengig av merke og modell. Slik er det bare.

 

Punkt 4: Lykke til. :)

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg selv ønsker å være høyest mulig opp på resultatlistene, vil jeg på det sterkeste støtte din beslutning om å holde deg lengst mulig unna Pardini.

 

God jul :-)

 

Samme gjelder deg nhd, du har gitt meg utfyllende svar tidligere.

Og igjen understreker det jeg har sagt om pardini.

Link to comment
Share on other sites

Helt utroligt å se at så mye piss som skrives faktisk påvirker folks valg i forkant uten at det hverken er vurdert eller prøvet. Nå går jeg faktisk noen runder i feltløypene gjennom et år, og mange skyttere som drar av med seieren bruker pardini GT9/45. Nå er ikke det våpenets skyld alene, men det er hva man preseterer med et verktøy i sammenligning med et annet verktøy, og det er det dette dreier seg om.

 

Har du muligheten så ville jeg absolutt hatt Pardinien på lista og prøvd den før man utaler seg. Dette dreier seg om grepstørelse, grepsvinkel, vekt, ballanse, rekylfølelse og ikke hva skrives her inne.

 

(NB! Jeg skyter ikke pardini selv bare for å ha sagt det)

Link to comment
Share on other sites

Helt utroligt å se at så mye piss som skrives faktisk påvirker folks valg i forkant uten at det hverken er vurdert eller prøvet. Nå går jeg faktisk noen runder i feltløypene gjennom et år, og mange skyttere som drar av med seieren bruker pardini GT9/45. Nå er ikke det våpenets skyld alene, men det er hva man preseterer med et verktøy i sammenligning med et annet verktøy, og det er det dette dreier seg om.

 

Har du muligheten så ville jeg absolutt hatt Pardinien på lista og prøvd den før man utaler seg. Dette dreier seg om grepstørelse, grepsvinkel, vekt, ballanse, rekylfølelse og ikke hva skrives her inne.

 

(NB! Jeg skyter ikke pardini selv bare for å ha sagt det)

 

 

Misforstå meg rett

Her skal alt prøve skytes og nøye vurderes. Jeg skal være helt fornøyd med valget mitt når valget skal taes.

De som står på listen er på ingen måte finalistene. Men noe av det som er blitt anbefalt.

Det er jo en grunn til at jeg har startet denne tråden, jeg vil jo ha det beste mulig utgangspunktet når velget skal taes.

Alle vil jo være best, jeg er dum hvis jeg ikke hører på rådene jeg får.

Link to comment
Share on other sites

Kansje trådstarter kan fortelle oss om han har Smal, Medium, Large eller X-Large hender? (Kansje litt vanskelig for en nybegynner å vite, men om en 1911 passer som hånd i hanske, kan jeg garantere at hendene ikke er større enn i overkant av Medium.

 

 

Forøvrig litt om håndstørrelser:

En Pardini GT45/9 passer best til de med hender i overkant av Large og X-Large hender. (Egentlig kun for de med store hender dette grepet)

Sig X-SIX ligger på en måte midt i mellom GT45/9 og GT9 hva håndstørrelse angår. (Men man kan skyte den meget godt med Medium hender)

En Pardini GT9 passer best til de med hender i øvredel av av Medium og Large hender. (Denne passer nok de fleste om de liker grepsvinkelen).

P.s. GT45/9 og GT9 er egentlig samme våpen, men med forskjellige magasinbrønner og derved forskjellig størrelse (vidde) på grepet. Ikke ulikt Sphinx 3000 / 3000 Hicap (forøvrig ett våpen jeg selv har sikklet på i lang tid, rusler lotto milionenen inn blir det Sphinx 3000 Hicap med diverse godsaker til Praktisk std).

 

I dette laget av større hender havner også HK USP, men ikke kjøp en (av samme grunn som med Glock, bortsett fra at jeg heller hadde foretrukket en Glock om jeg hadde måtte valgt mellom de). Tjenestevåpen har lite i ei feltløype eller i Hurtigprogramm å gjøre.

 

Når det er sagt er det forskjell på tjenestevåpen, CZ75 i en eller annen utgave (inkludert t.d. Tanfoglio, tunet med godt SA avtrekk) kan gjøre god nytte om man ikke har for store hender. Dette er ikke dårlige våpen, kun ikke optimale, spesielt med tanke på siktelinje lengde. For eiere av tjenestevåpen eller rimelige derivater av disse, er det kansje av interesse at samtlige jeg har sett prøve en Pardini PC9, så har de skutt fra noe bedre til betydelig bedre med Pardinien. Rart, eller? :wink:

 

Ethvert våpen som har en gjennomgående god presisjon (inkludert amo) som kan utnyttes av skytteren på de avstander, og de skytetider, og i de aktuelle skytestillinger man må forvente å møte i en feltløype og i Hurtigprogrammet på 25m bane. Er godt nok til å vinne NM med, hvor man så havner på resultatlisten er det da skytteren og ikke våpenet som avgjør. Hvor vansklig man skal gjøre det for seg selv er en annen historie. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ut som enkelte er allergiske mot Pardini, men som S.O.N skriver, prøv Pardini.. Jeg har skutt mange år med pardini (GT 45 i 45 acp) og det er da et veldig godt våpen å skyte med, og den et til og med en 5".. Presisjonen er ikke noe å diskutere, den er på topp... Avtrekk og sikter er perfekte rett fra esken.. Den har en av markedets laveste kjernelinjer, og ditto lave sikter.. Funksjoneringen er bra bare man lader litt friskt....

 

Så er det dette med grepet da, virker som mange er overfokusert på grep og grepsvinkel. Hjelper vel ikke med et grep som passer perfekt i hånda om alt annet er dårligere enn pardini`n.

 

Jeg har en 1911 som nettop har kommet tilbake fra Bakern også etter en full oppsjekk, og den er blitt utrolig bra, men Pardini`n blir nok fortsatt med i feltløypa bare ikke Bente bruker den akkurat da, for ho vil ikke bruke noe annet i militær, og ho har IKKE hender i størrelse XL :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Kansje trådstarter kan fortelle oss om han har Smal, Medium, Large eller X-Large hender? (Kansje litt vanskelig for en nybegynner å vite, men om en 1911 passer som hånd i hanske, kan jeg garantere at hendene ikke er større enn i overkant av Medium.

 

 

Forøvrig litt om håndstørrelser:

En Pardini GT45/9 passer best til de med hender i overkant av Large og X-Large hender. (Egentlig kun for de med store hender dette grepet)

Sig X-SIX ligger på en måte midt i mellom GT45/9 og GT6 hva håndstørrelse angår. (Men man kan skyte den meget godt med Medium hender)

En Pardini GT6 passer best til de med hender i øvredel av av Medium og Large hender. (Denne passer nok de fleste om de liker grepsvinkelen).

P.s. G45/9 og Gt6 er egentlig samme våpen, men med forskjellige magasinbrønner og derved forskjellig størrelse (vidde) på grepet. Ikke ulikt Sphinx 3000 / 3000 Hicap (forøvrig ett våpen jeg selv har sikklet på i lang tid, rusler lotto milionenen inn blir det Sphinx 3000 Hicap med diverse godsaker til Praktisk std).

 

I dette laget av større hender havner også HK USP, men ikke kjøp en (av samme grunn som med Glock, bortsett fra at jeg heller hadde foretrukket en Glock om jeg hadde måtte valgt mellom de). Tjenestevåpen har lite i ei feltløype eller i Hurtigprogramm å gjøre.

 

Når det er sagt er det forskjell på tjenestevåpen, CZ75 i en eller annen utgave (inkludert t.d. Tanfoglio, tunet med godt SA avtrekk) kan gjøre god nytte om man ikke har for store hender. Dette er ikke dårlige våpen, kun ikke optimale, spesielt med tanke på siktelinje lengde. For eiere av tjenestevåpen eller rimelige derivater av disse, er det kansje av interesse at samtlige jeg har sett prøve en Pardini PC5, så har de skutt fra noe bedre til betydelig bedre med Pardinien. Rart, eller? :wink:

 

Ethvert våpen som har en gjennomgående god presisjon (inkludert amo) som kan utnyttes av skytteren på de avstander, og de skytetider, og i de aktuelle skytestillinger man må forvente å møte i en feltløype og i Hurtigprogrammet på 25m bane. Er godt nok til å vinne NM med, hvor man så havner på resultatlisten er det da skytteren og ikke våpenet som avgjør. Hvor vansklig man skal gjøre det for seg selv er en annen historie. :wink:

 

 

Hendene mine passer akkurat til min HK usp tactical 45, hva det er iforhold til andre pistoler vet jeg ikke, utenom glock 17.

Hvis det hjelper må jeg ihvertfall ha large engangshansker på.

Link to comment
Share on other sites

Du bør i hvertfall seriøst prøve våpen med noe større grep enn CZ 75 o.l. Mine hender passer godt på en HK USP, men jeg har store problemer med at rekylen flytter våpen som CZ Shadow i hånden etter første skudd grunnet problem med litt for små grep. Ellers er mitt hovedproblem at avtrekkerne kommer for nærme, noe som seriøst fucker opp avtrekkene mine om jeg ikke er helt på topp (og hvem er det med lite trening?). Sig X-Six med fremflyttet avtrekker var meg flott å skyte med, kun gode avtrekk når avtrekkeren blir plassert optimalt for deg. (Justerbar lengde på avtrekker på X-Six).

 

Sig X-Six, Pardini GT9, 2011 utgaver i 5", og andre Hi cap utgaver bør absolutt prøves før du detter ned på valg av våpen. Du skal ikke se bort i fra at en 2011 sak er noe du vil digge, og i såfall er det ikke utenklig at en Sig X-Six vil friste. Trenger du mer løft i pipa (mer vinkel i grepet) kommer en ikke unna Pardini GT9, eventuelt GT45/9 om GT9 blir litt for løs i grepet.

 

P.s. En med HK USP falt hardt for Pardini PC9 da han fikk prøve den, han er en av de som hevet nivået betydelig etter å vendt seg litt til ett skikkelig avtrekk (tok noen få skudd før han skjønte at man ikke tok inn en km med slakk før det smalt :lol: ). Han foretrakk klart PC9 (Stål sleide) fremmfor PC45/9, og jeg tror han ville prestert enda bedre med en GT9 om han fikk prøve en. Problemet er som vanlig prisen. (Og at han hodeløst handlet det tøffeste våpenet han fant der og da uten å spørre om råd først :roll: ).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Alle feltløyper har en standplass med 1-hånd. Har du ikke mistet poeng før, så er det der du mister dem.

Hva du en kjøper så bør det vere noe du behersker eller som funker med 1-hånd skyting.....6 skudd på 10 sekunder. Om dette blir jern med 5" el. 6" løp eller det heter Pardini, Sig eller 1911/2011 vil vise seg når du får testet dette. Det er på denne testen du bør vurdere hva du kjøper. Funker det med 1-hånd, så funker det med 2-hender.

 

Lite grep er ensbetydenede med Single Stack Våpen. Større grep er ensbetydende med Double Stack våpen. Resten er nyanser i avstand til avtrekker og slike ting. Faktisk så er ikke selve diameteren på skjeftet som er den store forskjellen på en Single stack vs. En double stack, men fasongen. Double stack blir mere firkantet i grepet mens Single stack blir mere ovalt i grepet. Altså... dem vil fylle ut i hånda forskjelligt.

 

Rekylbevegelse og hente tilbake siktet med 1-hånd.......5" er kjappere på siktet en 6", men 6" har mindre utslag en 5". Det ene kan veie opp for det andre, men det kommer an på styrken i armer og hender. Kanskje man skal se etter en 6" med vekt som en 5", eller en 5" som har vekt som en 6". Eller noe midt i mellom. Det må testes. Kanskje det er Trojan 6" som vil vere et bedre alternativ fremfor en tung Targetmaster med 1-hånd skyting.

 

Riflet løp vs. Polygon løp.......kanskje jeg er gammeldags, men riflet løp funker uansett. Vil ikke starte en debatt om dette da det er så mange parametere som kan tas i betraktning i en slik diskusjon.

 

Folk kan ikke gi deg svaret for det er noe du må teste selv. Når du har funnet den som detter ned i samme siktebilde gang etter gang med 1-hånd skyting, så har du funnet det som er riktig for deg.

Link to comment
Share on other sites

Og for å unngå videre forvirring, så mener vel Vingemutteren GT9 hver gang han skriver GT6.

 

Jeg har selv hatt det samme valget å ta tidligere, og jeg valgte GT45/9 fremfor GT9 pga grepsstørrelse. Jeg mener at denne er 3 mm bredere i grepet enn GT9.

 

Jeg har også en 1911 som kom med noen tynne, fine Alugrips, men her måtte jeg sette på noen store Hogue-grep som ga mer å holde i.

Link to comment
Share on other sites

Alle feltløyper har en standplass med 1-hånd. Har du ikke mistet poeng før, så er det der du mister dem.

Hva du en kjøper så bør det vere noe du behersker eller som funker med 1-hånd skyting.....6 skudd på 10 sekunder. Om dette blir jern med 5" el. 6" løp eller det heter Pardini, Sig eller 1911/2011 vil vise seg når du får testet dette. Det er på denne testen du bør vurdere hva du kjøper. Funker det med 1-hånd, så funker det med 2-hender.

 

Lite grep er ensbetydenede med Single Stack Våpen. Større grep er ensbetydende med Double Stack våpen. Resten er nyanser i avstand til avtrekker og slike ting. Faktisk så er ikke selve diameteren på skjeftet som er den store forskjellen på en Single stack vs. En double stack, men fasongen. Double stack blir mere firkantet i grepet mens Single stack blir mere ovalt i grepet. Altså... dem vil fylle ut i hånda forskjelligt.

 

Rekylbevegelse og hente tilbake siktet med 1-hånd.......5" er kjappere på siktet en 6", men 6" har mindre utslag en 5". Det ene kan veie opp for det andre, men det kommer an på styrken i armer og hender. Kanskje man skal se etter en 6" med vekt som en 5", eller en 5" som har vekt som en 6". Eller noe midt i mellom. Det må testes. Kanskje det er Trojan 6" som vil vere et bedre alternativ fremfor en tung Targetmaster med 1-hånd skyting.

 

Riflet løp vs. Polygon løp.......kanskje jeg er gammeldags, men riflet løp funker uansett. Vil ikke starte en debatt om dette da det er så mange parametere som kan tas i betraktning i en slik diskusjon.

 

Folk kan ikke gi deg svaret for det er noe du må teste selv. Når du har funnet den som detter ned i samme siktebilde gang etter gang med 1-hånd skyting, så har du funnet det som er riktig for deg.

 

 

 

Ser det at jeg har mye arbeid foran meg ja.

Så det er fullt mulig å skyte like bra med 5" som 6", det gir ikke nødvendigvis fordel med 6".

Link to comment
Share on other sites

Og for å unngå videre forvirring, så mener vel Vingemutteren GT9 hver gang han skriver GT6.

Definitivt, blir lett til at en skriver 5 og 6 i stedet for 9 når en sitter å tenker på løpslengdene. (Har rettett opp noe av det).

 

Forøvrig klarer jeg ikke skyte 1911 presist, grunnet grepets form så vrir den seg i neven slik at andre skuddet knappest er på skiva. 2011 derimot, der er det i hovedsak avtrekker avstanden som bekymrer meg (må ha den så langt frem som råd er). I varierende grad går dette i grunnen igjen i de fleste grep som er for små for meg.

Link to comment
Share on other sites

S.O.N beskriver det veldig godt syns jeg, finn et våpen som passer deg godt ved 1-håndsskyting, rekylopptak,tyngde osv. Har hatt og har kvalitetspistoler til milfelt, alle ble vurdert før kjøp om hvor godt jeg kunne skyte enhånds med de. En TargetMaster ble solgt fordi grepet ble litt for spinkelt, men en 1911 Les Baer jeg har er bortimot perfekt. Min Sig Sauer X-six har jeg pusset ørlite på grepsplatene, nå sitter den perfekt. Til tohåndsskyting kan den mest forvridde plankebit passe, med riktig grep så får man uansett pakket inn våpenet. Glock krever en del trening før det sitter ved enhåndsskyting, grepet passer meg ikke veldig godt, men ved tohånds spiller det ingen rolle.

Link to comment
Share on other sites

Angående 1911 enkeltrader ramme og store hender. Jeg har i følge de fleste jeg håndhilser på, store hender, men trives dog aller best med 1911 grep på på pistoler...

Støtter den. Min erfaring er at tykke grep (dobbeltradere som GT9/45) gir mer anstrengt avtrekksbevegelse under hurtigskyting, spesielt merkbart med èn hånd. Føler også at enkeltradere, med sitt slangere grep, gir bedre "styring" i håndflaten.

Er selv 180 cm høy, og har hender og fingre av gjennomsnittlig størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Følelsen av å stå å vente på at sleiden tilslutt skulle tusle seg frem igjen var fryktelig, aldri mer skal jeg kaste bort tid på en 6" 1911 i 9mm.

 

 

 

Nei, men kjære Vingemutter! Du må ikkje ha det så travelt! Du må no vente til siktebildet kjem på plass igjen! Etterhold, heiter det visst...

 

 

Eg held på å konvertere frå ein Pardini GT45/9 til ein SVI singel stack 6"....

 

Skal bruke våren til å finne ut kva eg likar best.

Link to comment
Share on other sites

Det trur eg du har rett i Olav! Må berre teste ut litt ladningar osv.. Og så skal eg prøve og ta meg tid til å vente på at sleiden er på plass igjen etter kvart skot... Eg har ikkje så stor erfaring med custom våpen, men den SVI-en eg har fått verkar heilt fantastisk... Serienummeret er CAPSICUM25..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Heisann godt folk, en aldri så liten oppdatering fra min side.

 

Fikk lånt meg en Sigsauer 226 x-five riktig nok, ikke 6" som jeg ønsker.

Den hadde et avtrekk på 800gram bare, så de 2 første skuddene i hver 5 skudds serie gikk litt rundt forbi på skiven (var ikke helt vant med det),

men de 3 siste i de i hver serie hadde stort sett en samling på 1" - 1 1/2" på 30m avstand.

Grepet var helt greit, ville nok kanskje ha filt bort litt.

 

Er ganske imponert må jeg si, lurer på om den ekstra tommen ville ha gjort noen forskjell??

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg skryte av massiv erfaring, men i teorien så får jo en 6 tommer lengre siktelinje og en mer stabil kulebane, men jeg vil påstå at de fleste moderne pistoler av en viss kvalitet så er samlingene mer skytteren enn våpenet. Akkuratt som med Hifi. teoretisk så skal en høytalerkabel i sølv og godt med skjerming gi mindre motstand og mindre interferens, men om man virkelig kan høre en forskjell kan man debattere i det uendelige ;)

 

Håper ikke jeg tråkker folk på tærne her nå... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Nei dette blir vanskeligere og vanskeligere altså, jo mer jeg titter på de forskjellige modellene jo mer ubesluttsom blir jeg.

 

Den skal brukes til grovfelt og på sikt kanskje PPC.

Ønsker også at den skal ha aristokrat sikte av den grunn, og at det gjerne finnes et veksel sett(22lr) til den jeg måtte ende opp med.

 

Søknaden blir nok ikke levert inn før i april og innskøpet skjer nok ikke før i sommer.

 

What to choose????????

Link to comment
Share on other sites

men har du vurdert Walther P99?

 

Ehhh.. av det som er listet opp ovenfor er det en del "racere" og "semi racere".

P99 faller vel fort inn i kategorien "tjeneste" og langt i fra optimalt, og ekstra langt i fra samme nivå som det som er diskutert over.

Derfor er nok ikke P99 nevnt, og hvis noen føler seg tråkket på nå så: beklager men sånn er det bare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...