Jump to content

Gopro hero 3 black edition


Xesray

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ja jeg har første men mener den heter 960 , men godt mulig jeg tar feil. Brukbar film hvis det er lys nok , men litt " rar " bue i kantene når jeg filmer på nært hold i båten feks. Synes den er generelt for dårlig i dårlig lys.

 

Skal ha meg et nytt kamera , og liker den hodestroppen til GOPRO men det ser ikke ut til at den følger med på GOPRO 3 , den fulgte med på den jeg har nå.

 

Har sett litt på forskellige typer actionkamera , men liker ikke måten de monteres på i forhold til GOPRO.

 

Skal det komme en utgave 4 ?

 

Hva har den som ikke de andre har bortsett fra dyrere i innkjøp ? :)

Link to comment
Share on other sites

960 er sikkert mere korekt ja..

 

Regner med det kommer en 4. GoPro er så stort og populært at de gir seg vel ikke enda.

Skrev til GoPro å bestillte noe klistermerker..Får de gratis :) Såklart..

Å da skrev jeg at jeg gledet meg til GoPro 2 kom, å det kom, viste det ikke på forhånd.

Men vips så sto GoPro 3 i butikkene.. Det gikk kjapt.

Så 4 kommer. I have no doubt :)

Den må vel ha alt man trenger tenker jeg..Super slow motion 2000 fps og 3D kanskje..Vi får se.

Kan ikke røpe alt :mrgreen: Nei har ikke peiling.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok, da var Gopro Hero 3 Black Edition i hus, og jeg er mildt sagt overrasket over kvaliteten. Legger ved en test i 2.7K oppløsning og 30 FPS(Full HD 1080P vil tilsvare omtrent 2K). Kameraet er satt på dashbordet og filmer gjennom ei noe skitten frontrute. Motlysegenskapene og klarheten er helt utrolig.

Se filmen i "original" kvalitet:

 

Link to comment
Share on other sites

Legger ved en test i 2.7K oppløsning og 30 FPS(Full HD 1080P vil tilsvare omtrent 2K).

 

Nice! Det må jeg si. Jeg har bare gjort ett forsøk på dashboard-filming, og det var ikke filming engang - men timelapse. White edition er ganske dårlig på stillbilder i forhold til ditt, og et par andre ting jeg har funnet ut av tilsier at jeg sannsynligvis hadde hatt bedre glede av et black edition.

 

Hvilken modus filmet du i her? De heter vel Wide, Medium og Narrow såvidt jeg husker.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg filmet i Wide, noe jeg tror er eneste mulighet ved denne oppløsningen. Gitt at de fleste skjermer er 1080p, tror jeg ikke denne oppløsningen egentlig gir meg noe 1080p ikke ville gitt meg. Dessuten får jeg også 60 fps ved 1080p :)

Link to comment
Share on other sites

Ville ivertfall filmet i 120 FPS vis jeg hadde GoPro 2 eller 3.

"What if! Noe tøft skulle dukke opp foran kamera. Pokker! Det sto bare på 60 FPS"

60 fps og 1080p klarer også min GoPro Hero i 170 graders view. Nr 2 i rekken..Det første het vel GoPro 960.

Så lenge det er lyst og jeg filmer ute, kan jeg ikke klage på kvaliteten på GoPro Hero min.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg filmet i Wide, noe jeg tror er eneste mulighet ved denne oppløsningen. Gitt at de fleste skjermer er 1080p, tror jeg ikke denne oppløsningen egentlig gir meg noe 1080p ikke ville gitt meg. Dessuten får jeg også 60 fps ved 1080p :)

 

Ultra Wide heter det visst. Jeg må ned i enten 960p eller lavere for å få Ultra Wide. I 1080p så er jeg begrenset til Narrow. Men stillbildene er nok tatt i Ultra Wide.

 

Her er forresten timelapse-videoen jeg laget:

 

Batteriet konket 5 minutter før jeg nådde min destinasjon, noe som endte opp med at jeg kjøpte The Frame - som er et kamerahus uten beskyttelse - ment for innendørs bruk. Denne har også åpning for USB-porten slik at jeg kan ha strøm fra 12volten i bilen tilkoblet mens jeg kjører. Fylte bare opp ca 40% av mitt 16 GB kort på turen som varte 2,5 timer, og da hadde jeg timelapse-frekvens på 2 sekunder.

 

Hvis flere er interessert i The Frame så vil jeg tipse om at Dustin Home selger den for 129 kr, mens neste på listen var på ca 300 kr. Japan Photo presterte å ta 450 eller 500 for samme produkt :overrasket:

Det er to frames oppi pakken, èn vanlig og en som passer for bruk med LCD backpack. I tillegg er det linsedeksel, èn flat og èn curved mount, og èn quick disconnect mount til kamerahuset.

Link to comment
Share on other sites

Har du fått sporings nr?Blir spennende å se om de dukker opp.

Nei ikke fått sporing!

Ikke Stig heller?

Vi skal legge in en Twist på at det ikke har kommet enda uansett, tror det er om et par dager. Vi får ikke kontakt med selger.

Skal ikke være problem å få pengene tilbake. Stig har snakket med Paypal...

Stig fikk noe andre penger tilbake siden det ikke kom noe. Men er det sendt og det virkelig kommer noe, så får man begge deler. Selger må svare innen en viss tid når man oppretter en twist,

ellers mister selger alt :)

Link to comment
Share on other sites

Bruker du cineform...

 

Windows Live Movie Maker faktisk

 

Etter at denne fikk en overhaling og ble del av Live-pakken så er den faktisk ganske brukende, både til timelapse og vanlig video. Har tidligere brukt Ulead Video Studio og den er selvsagt mer avansert, men Microsoft-programmet er ganske enkelt å jobbe med.

 

Har brukt Camtasia sin editor en del på jobben, til etterbehandling av skjermvideo-prosjekter - og den er også ganske grei.

 

 

Det er én ting jeg savner, som jeg er vant med å bruke fra lyd-verden - og det er muligheten til å "tegne" lydvolum-kurven på selve audio track-et, slik at man får en glidende overgang i volum. F.eks. på den andre videoen jeg linket til tidligere i tråden her så måtte jeg nå splitte opp audio track-et akkurat der jeg ville ha lavere lyd, for så å sette volum på akkurat den lille biten, før jeg måtte splitte igjen der jeg skulle ha volumet tilbake på fullt. Husker ikke om det går i Camtasia-editoren, men hvis noen vet om slik funksjonaliet i en video editor så gi gjerne beskjed.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, fikk mail fra e-bay:

 

We're writing to let you know that this listing for an item you won or bid on is no longer available:

 

160963565220 - New GoPro HD HERO2 Outdoor Edition Camcorder 1080p Camera

 

We understand this may be disappointing, but occasionally we need to remove listings. There are several reasons why we may remove listings, for example:

-- The listing doesn't follow eBay guidelines.

-- The item isn't allowed on eBay or can only be listed under certain conditions.

-- The listing contains pictures or words that may create copyright or trademark issues.

 

If the seller offers you the item outside of eBay, don't accept the offer. These types of transactions aren't covered by eBay buyer protection programs.

 

 

 

 

 

 

Min konto er ikke belastet....

Link to comment
Share on other sites

Noen erfaringer på batterilevetid på de ulike moduser?

 

Hvordan blir det om man bruker wifi? Har man da markant mindre batteritid tilgjengelig?

 

Sikkert ett dumt spørsmål, men fungerer wifi der man ikke har nett tilgang? Har laga vest til bikkja (se film med gopro 2:

" target="_blank). Hadde vært tøft om man kunne se hva kamera filmer når man er på vei inn til losen, men om batteritiden da blir enda kortere blir det mindre aktuellt.
Link to comment
Share on other sites

Nja, si ikke det.

 

Ta et googlesøk på gopro+fpv så får du opp masse resultater fra RC-entusiaster, som monterer de på biler, helikopter, etc. og overfører bildet trådløst via ekstern teknologi.

 

Se denne for eksempel:

 

 

 

Jeg har vurdert å kjøpe et quadrocopter som kalles DJI Phantom nemlig, kommer med GoPro-feste i pakken. Spør du meg så må jo dette være det tøffeste GoPro-stativet du får :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Har hatt goproen min noen dager nå, og har mye å lære ser jeg. Manualen er på er enn 50 sider, og til tross for finlesing har jeg enda ikke klart å lage en film som kan spilles av på macen min. Uansett blir alt i ekstrem slow motion når jeg skal se på filmen. Hva gjør jeg feil??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Edit. Måtte endre innlegget. Ser at jeg har lagt ut mer enn jeg skulle.... Må prøve å finne ut hvordan jeg kan kopiere inn filmer fra photobucket uten å legge inn hele kontoen min.

 

Har lekt meg litt med 1022 og Gopro. Og imovie. Mac er glimrende til å klippe og lime disse filmene . Det er ikke mange sekunder med film, men mulighetene er mange...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå hatt min en stund og filmet en del. Wi Fi systemet virker suverent og gjør at jeg bruker iphonen til å justere innstillinger istedet for den bittelille menyskjermen på kameraet. Å bruke wi fi mens jeg filmer funker også veldig godt , men bruker mye strøm. Men jeg har ikke lang erfaring med action kameraer , så dette er det eneste jeg har prøvd. Sammen med imovie på macen er det mye morro som kan settes sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...